PDA

View Full Version : Marshall JTM 30



sandman4justice
2 juni 2004, 14:23
Hoeveel is deze ongeveer waard??

pimmetje
2 juni 2004, 14:56
Ligt er natuurlijk aan of de buizen aan vervanging toe zijn en hoe de verderere staat van 't beestje is... maar ik zou zeggen rond de 350 euro als alles nog in goede staat is.

sandman4justice
2 juni 2004, 19:52
ahzo, ik heb geloofk eens ergens gelezen dat een jtm 45 nog redelijk veel waard is, dus ik hoopte dit ook ivm deze jtm 30. Het kan ook zijn dat ik mij vergis over de jtm 45.

pimmetje
3 juni 2004, 10:14
JTM-45 is idd een stukje waardevoller. Dan is 3x die prijs niet vreemd.

V!N
3 juni 2004, 11:16
Ookal lijken ze in naam erg veel op elkaar, daar houdt de vergelijking op.



ruw:

JTM45: '62-'66, de allereerste Marshall, geweldig legendarisch bluesbuizenbeest. Heruitgaves hiervan kwamen .. begin jaren '90 ? op de markt. (corrigeer me als ik dit verkeerd heb)

JTM30 en JTM60: Tweede helft jaren '90, heeft meer "solid-state" techniek in zich dan een gemiddelde transistorversterker. Vanwege een constructiefout begaven deze versterkers het op een hoog volume. Het fijne weet ik daar niet meer van, google er eens naar.



Ik had twee jaar geleden een 2x10" JTM30 combo kunnen kopen voor 300 Euro. Een beetje onderzoek met google leerde mij de fouten van deze modellen en heb deze toen maar niet gekocht.

Antal
3 juni 2004, 21:56
JTM30 en JTM60: Tweede helft jaren '90, heeft meer "solid-state" techniek in zich dan een gemiddelde transistorversterker. Vanwege een constructiefout begaven deze versterkers het op een hoog volume. Het fijne weet ik daar niet meer van, google er eens naar.

Ik heb dus zo'n ding (JTM60). Het 1e kanaal klinkt geweldig, en nog nooit problemen gehad.

PeeVee
5 juni 2004, 18:48
JTM30 en JTM60: Tweede helft jaren '90, heeft meer "solid-state" techniek in zich dan een gemiddelde transistorversterker. Vanwege een constructiefout begaven deze versterkers het op een hoog volume.
Flauwekul!


Het fijne weet ik daar niet meer van
Ik wil niet flauw doen hoor, maar waarom doe je dan zo'n uitspraak? Ik begrijp niet waarom mensen elkaar steeds zou na zitten te papegaaien. Dit forum is om kennis en ervaring uit te wisselen, niet om elkaar te vertellen wat je ergens op internet hebt gelezen maar het fijne niet van weet, toch?

Nou goed, dat moest ik ff kwijt, no offense verder. Ik heb een 2 x 10" JTM30 met ene 1 x 12" cabje erbij, mijn vriendin speelt erop in een 80's hardrock bandje, is een zeer imposant stackje en klinkt vele malen beter dan JCM800 of JCM900, warmer, bluesier.

Ja de ingewanden zijn qua constructie slap, net als (bijna) alle 80's, 90's Marshalls. Bekend probleem is channel switch pedaal en reparatie is in 5 minuutjes gefixed. Lead gitarist uit die band heeft een JTM60 en afgezien van het feit dat de gloeistroomzekering (jazeker, die heeft ie, zit op de print!!) een beetje onderbemeten is en daardoor iedereen denkt dat het trafo naar zo'n grootje is terwijl gewoon filament zekeringetje door is, is het een PRIMA amp. Output trafo is gewoon prima qua proporties, natuurlijk zijn er altijd "maandagmorgenmodellen" maar het verhaal over te heet worden na 4 uur op 10 spelen lijkt me tamelijk onzinnig. Heb die trafo's van zowel JTM30 als JTM60 in de gate gehouden en worden nog niet eens lauw, voedingstrafo gewoon warm maar dat is vrij normaal.

Dude
11 juni 2004, 10:11
amen !

PeeVee
11 juni 2004, 17:25
Pardon?!

Dude
12 juni 2004, 08:49
amen.... duidelijke taal bedoel ik

heavy-metal-thunder
17 juni 2004, 09:45
De JTM 45 vormde de basis voor de legendarische Bluesbreaker. De Bluesbreaker is eigenlijk een JTM 45 met o.a. een 12AX7 meer in de preamp. De naam bluesbreaker heeft hij te danken aan Clapton. In de periode dat hij met "the Bluesbreakers" speelde, gebruikte hij zo'n "speciale" JTM 45. Omdat Clapton in die periode enorm populair was (cfr. Slogans Clapton is God), heeft Marshall deze JTM 45 gedoopt met de naam Bluesbreaker.