PDA

View Full Version : tubescreamer TS9DX



john.3001
2 juni 2004, 10:10
test

john.3001
2 juni 2004, 10:11
Wat voor geluiden haal ik uit dit kastje, is dit een pure overdrive of haal ik er ook goeie distortions uit? Ik speel voornamelijk rock en ik denk dat die klassieke Thin Lizzy / ACDC sound hier zeker uit is te toveren... Maar kan ik het iets verder pushen zodat ik echt zwaar brokkelige geluiden uit krijg? (ik speel geen metal, maar ik bedoel Foo Fighters achtige shit)...
Nog iets, als ik de gain op m'n amp open zet en die dan gebruik samen met dit pedaal, krijg ik dan een dubbele vervorming, of klinkt het geheel dan gewoon crap (ik heb een cube30)?..

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/00/34/70/003470061l.jpg

john.3001
3 juni 2004, 12:08
En deze dan?
http://www.wasabitone.com/images/AO1-SM.jpg

Kost aanzienlijk minder maar krijgt zeer goeie reviews...

(als niemand reageert op je topic ga je t maar zelf doen)

oddman
3 juni 2004, 14:53
die ts9dx is in feite een gewone ts9 met wat meer opties ..
de ts9 is een overdrive maar in mijn ogen werkt ie alleen maar goed bij een buizenbak .. die kan je snel laten oversturen en met dit pedaal kan je die oversturing dan ook gaan regelen zeg maar ...

ik heb de ts9 al op een gewone versterker(niet buizen) getest en vond dat maar niets ... klonk heel nasaal ...
Op men jcm800 klinkt ie niet slecht maar volgens mij zijn er betere pedalen ...

probeer ook eens de zoekfunctie daar staat vast en zeker nog wat info ..

ik denk dat de dx meer gain kan produceren dus die kan je misschien wel als distortion gaan gebruiken ...
Stap anders eens een winkel binnen en leg hem je probleem uit .. ze zullen je wat pedalen voorschotelen en dan kan je ze testen :wink:

john.3001
3 juni 2004, 15:46
hierboven staat de do, das een overdrive-pedaal, maar je hebt gelijk, ik zal es bij de lokale shop binnenstappen en op wat pedalen gaan trappen...

oddman
3 juni 2004, 15:58
wasabi ken ik niet ...
de boss ds1 zou het ook goed doen als distortion ...

de meeste mensen kopen een goede amp om hun distortion uit te halen, ik denk dat dit bij acdc en de foofighters ook het geval is ..

iig veel succes met je zoektoch

Tonic
8 juni 2004, 16:21
Houdt je van Stevie ray vaughan? :cool:
Dan moet je dat apparaatje maar eens gebruiken met een fender stratocaster texas special en een fender super reverb amplifier, dat doe ik zelf ook, koste een rib uit mijn lijf, maar wel het echte texas blues sound.

jpb
8 juni 2004, 16:44
Houdt je van Stevie ray vaughan? :cool:
Dan moet je dat apparaatje maar eens gebruiken met een fender stratocaster texas special en een fender super reverb amplifier, dat doe ik zelf ook, koste een rib uit mijn lijf, maar wel het echte texas blues sound.
En je hebt ook les???? :wink: