PDA

View Full Version : oefenruimte opname van "no one knows (QOTSA)"



harrie-beton
2 juni 2004, 09:38
ik had hem onder een andere topic staan
deze hebben wij ingestudeerd omdat een bruidspaar deze wou horen... normaal spelen wij weinig covers.

http://home.planet.nl/~stee0036/gitaarnet/besidesthat-no-one-knows.mp3

3,9 mb.

ik ben benieuwd.

Opname specs:
eh, de gitaarsound is dus de PODxt. Drums 3 microfoons. 1 kick en 2 drums overhead (2X sony condensator mic). Bas rechtstreeks + compressie en zang sm56.
Ik ben eigenaar van een oude Alesis ADAT - deze opname gebruikte 6 sporen.

foto's op
http://home.planet.nl/~stee0036/gitaarnet/index.html

hb

Hempo
2 juni 2004, 09:53
Wel een beetje eigen versie ofniet? Intro 2x langer. Of het is versie die ik nog nooit gehoord heb.

De zang is erg op een eigen manier gedaan. De bas speelt een versimpelde versie, geen octaven en de bassolo is niet zoals het orgineel. De gitaar-riff spelen jullie ook door tijdens de zang.
Ik vind het een beetje te anders gemaakt, moet er erg aan wennen. Maar ik vind het niet echt mooi.

Jullie opnamekwaliteit is wel goed, of in ieder geval veel beter dan onze versie.

harrie-beton
2 juni 2004, 11:24
er circuleert een mooie live versie uit België van QOTSA. Daar lijkt ie wel wat op. Daar is het intro nog langer.
In de radio-versie 2e couplet zit een 2e stem. Wij doen die niet (en jullie ook niet). Live doet QOTSA hem met een 2e gitaar.

Wij zijn geen coverband puur sang dus wij geven altijd een eigen slinger aan een nummer. Dat maakt nog enigzins leuk om covers te spelen voor ons.
Het origineel speelt op een 5 snarige bas? en onze Cees heeft niet zo'n ding en speel op een gewonen gestemde bas.

Trouwens, jullie versie is leuk.

Bouke
2 juni 2004, 13:16
Hey,

Gaaf nummer van QOTSA. Volgens mij kan de zanger er net niet bij en hij zingt 't niet mooi door. Wel oke gespeeld, maar echt warm krijg ik het niet van deze versie. Beetje te simpel gemaakt lijkt het wel. Mooi gitaargeluid trouwens, drummer drummert ook goed, maar ik heb steeds het idee dat de zanger moet poepen ofzo en dat als hij gewoon lekker doorzingen hij 't niet kan ophouden, beetje geknepen en ingehouden allemaal. Bass blijft qua niveau ook een beetje achter.

Totaalindruk: mooi nummer om te coveren, gaat ook best redelijk strak enzo, maar geen kippeveluitvoering. Post eens wat eigen werk zou ik zeggen.

Groets,

Bouke

Stitch
3 juni 2004, 14:51
Tof om te lezen hoe je het hebt aangepakt ook enzo. Ben het wel met het genoemde commentaar eens + ik vind dat de bekkens een beetje hard staan afgemixt. Welk programma gebruikte je daarvoor trouwens?

Mooie spullen heb je staan trouwens (me=knopjes geil 8-) )

harrie-beton
3 juni 2004, 16:17
http://home.planet.nl/~stee0036/gitaarnet/2nov2003-005.jpg


dit is een foto van het werkelijke opnemen.
ik heb het drumstel opgenomen met deze 2 mics en 1 in de kickdrum. De d112 :-D

Je ziet nu waarom die bekkens er hard opstaan. De mic staat hoog omdat anders de verhouding snare-toms niet klopt. lager zetten betekent meer snare, minder bekkens en minder toms. Trouwens - zie je onze drummer een hoop van die wok dingen heeft hangen? Dat is hard hoor...

mixen? Ik heb de 6 sporen afgemixt van adat naar 2 sporen rechtstreeks. Dus ik heb geen programma maar een mengtafel gebruikt.
Het opnameprogramma was wav studio maar het programma maakt niet uit. De bron+ geluidskaart bepaalt kwaliteit.

Negative K3 fan
3 juni 2004, 18:39
klinkt kwalitatief nog niet eens zo heel erg slecht, de gitaar mist alleen wat volheid, iets wat QOTSA naar mijn geheugen wel heel erg heeft.

de zanger is ook een beetje zwakjes.

bas en drums is wel lekker opgenomen voor een oefenruimte opname.

harrie-beton
3 juni 2004, 18:56
ja dat zijn echte hollandse eierdozen aan de muur

MuNKeY
4 juni 2004, 10:11
best leuk gedaan , jammer dat de baspartij toch niet zoals het origineel is gespeeld

en de solo is wel een beetje cooler :D

en het lijkt iets te snel

Bigfoot414
4 juni 2004, 10:32
Klinkt best goed. Wel jammer van de zang inderdaad. Met een tweede gitaar zal alles wel wat voller klinken.

Carpe Diem
7 juni 2004, 12:19
@ harrie beton: nick oliveri speelt altijd op een 4-snairge bas

ook vind ik de drums iets te soft.

harrie-beton
8 juni 2004, 00:16
hij speelt een lage C dan heeft ie em anders gestemd?

basswasp
8 juni 2004, 01:27
Hij speelt op een Mexicaanse Fender Precision in C F Bb Eb

Phyrexian
10 juni 2004, 18:05
Hmmm... niet slecht maar ik mis een beetje de vlotte groove die in het origneel zit... die vaart die erin zit is hier wat weg.

De bas klinkt een beetje te clean vind'k persoonlijk voor dit soort muziek. Vette overdrive erop zou'k zeggen.

Voorts toch een leuke opname...

Met onze band spelen we deze song ook wel eens, maar kheb voorlopig geen opname liggen.

Phyrexian
10 juni 2004, 18:06
Hij speelt op een Mexicaanse Fender Precision in C F Bb Eb

speelt qotsa niet gewoon in drop C (CGCFAD)?

Blijepanda
10 juni 2004, 18:44
Volgens mij stemmen ze alles zo ---> C F Bb Eb G C

jos zonder pet
10 juni 2004, 19:18
ik zou persoonlijk de gitaar er een beetje beter laten uitkomen...
maar wel mooi gespeeld goei kwaliteit ed.

Phyrexian
11 juni 2004, 10:17
Volgens mij stemmen ze alles zo ---> C F Bb Eb G C

alles in C dus. kan ook. klinkt in ieder geval vet :)