PDA

View Full Version : oude gitaren (bassen)



John P
2 juni 2004, 00:07
Het is een rare handel, oude gitaren. Aan de ene kant vinden we geblutste vintage gitaren geweldig. Dit geldt vooral voor Fenders. Maar aan de andere kant zijn er ook liefhebbers voor instrumenten, die 'mint' zijn. Waar ligt die voorkeur aan denken jullie?

iwan
2 juni 2004, 06:31
Ach, het is net als met de liefde, de een valt op blond, de ander op donker....









Ik vind het vooral belangrijk dat ze lekker met me speelt :-D

emielow
2 juni 2004, 10:02
en dat je lekker kunt raggen!

BramVersteeg
2 juni 2004, 12:15
Dan neem ik blond en donker! :-D Een bas die gewoon mooi is en een om lekker op te rossen!

bassopotmus
4 juni 2004, 10:50
voorkeur, emotie die komt kijken bij een beat-up bass, de moderne techniek en afwerking van boutique bassen..wat men wilt

emielow
4 juni 2004, 12:03
"emotie die komt kijken bij een beat-up bass"

das nou ook wle weer een beetje overdreven ofnie ...

bassopotmus
4 juni 2004, 15:12
Nee sta dan niet te huilen ofzo, maar gewoon het gevoel ervan...Net zoals sommigen staan te trippen op flamed top bassen, puur esthetisch dus

The Mule
4 juni 2004, 17:23
Ik zie het een beetje zoals met een nieuwe auto. Daar ben je irritant zuinig op, de eerste kras of deuk is serieus zwaar balen, maar daarna is het opeens niet meer zo'n issue. Ik speel zowiezo lekkerder en meer ontspannen op instrumenten die al zo hier en daar een 'smetje' hebben. Maar het moeten wel eerlijke littekens zijn, relicen vind ik echt zwaar nep!

MazeMouse
4 juni 2004, 18:01
Sorry maar ik baal pas bij beschadigingen die het spelen (en het geluid) beinvloeden :P
De rest gewoon gewoon 'smoel' aan een gitaar :cool:
Ik heb liever een 2e hands gitaar die duidelijk een player is (zodat je iig weet dat de vorige eigenaar er flink gebruik van heeft gemaakt en je dus iets koopt waar iemand heel erg tevreden mee is/was)

John P
4 juni 2004, 18:07
Inderdaad; dat gerelic is zoooo goedkoop! Zo zwaar nep!