PDA

View Full Version : mijn 1e elek. gitaar budget!?



forrool
1 juni 2004, 23:33
Hallo,
ik ben 17 jaar en op zoek naar mijn 1e elektrische gitaar (speel akoestisch en keyboard).
Ik wil niet direct heel veel geld uitgeven en zie wat lagere prijzen voor de Fender Strat en dan met name kloongitaren (bijv. Jimi Hendrix Fender stratocaster) uit duitsland die je al voor 100 euro kunt kopen , plus versterker van 10 watt heb je al een set voor 150 euro.
De ibanez gsa 60 vind ik ook heel mooi maar kost al 200 euro.
Waar moet ik nu als beginneling echt op letten? de elementen? de versterker (meer watt?) of het merk? of heeft een eebtje goede gitaar een bodemprijs van minimaal 300 euro? wat kan er mis zijn met een splinternieuwe van 100 euro?

treblemaster
2 juni 2004, 09:35
Ik zou toch voor een tweedehands gaan. Heb je voor hetzelfde geld, toch vaak betere kwaliteit. Misschien ken je iemand die wat meer van gitaren weet, en kan die meegaan om te kijken of het wat is (als je een gitaar hebt gezien)?. Of misschien iemand van het forum, die in de buurt woont?

Je kunt ook eens op marktplaats.nl of tweedehands.pagina.nl e.d. kijken en dan hier de gitaar posten voor wat feedback.

john.3001
2 juni 2004, 10:52
Hallo,
Ik wil niet direct heel veel geld uitgeven en zie wat lagere prijzen voor de Fender Strat en dan met name kloongitaren (bijv. Jimi Hendrix Fender stratocaster) uit duitsland die je al voor 100 euro kunt kopen , plus versterker van 10 watt heb je al een set voor 150 euro.

Als het een kloon is waar jij het over hebt, dan hebben ze wel lef om er Fender achter te zetten, waar heb je die gitaar gezien?

Raffel
2 juni 2004, 11:05
die setjes kun je in principe mee vooruit, maar als je echt van plan bent de proffesionele kant op te gaan, dan heb je aan zo'n setje niet genoeg. Maar om nou meteen over de kwaliteit pickups te beginnen. In principe wil je alles van zo'n setje uiteindelijk vervangen, maar dan kan het nog leuk zijn om er mee te beginnen.