PDA

View Full Version : Epiphone Rivoli



basswasp
1 juni 2004, 23:19
Dit had ik al eens op een bepaald ander forum gepost, maar laat ik het hier ook eens proberen :)

---------------------------------------------------------------------------------

Deze Epiphone Rivoli kwam ik op marktplaats tegen:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/basgitaren/8308.htm?rv=100&zoek=rivoli

Ik moest meteen toegeven dat dat ding er wel erg stoer uitziet

Wel even wat opmerkingen bij de advertentie, want hij lijkt me zowiezo te duur. Als ik kijk naar Amerikaanse prijzen dan moet daar nog ruim €100 af kunnen. Klopt dit?

Verder staat er dat deze bas 3 maanden oud is, terwijl ik op de site van Epiphone niets over deze bas kan vinden. Volgens één of andere site is de produktie al in 1998 gestopt. Is dat zo?

Op Harmony-Central las ik dat de electronica niet optimaal is en dat de bas pas de moeite waard is nadat er een ander element in zit (DiMarzio Model One bijvoorbeeld). Iemand hier ervaring mee?

Een andere bas die goed met het vintage/britpop geluidje moet kunnen omgaan, is dat Epiphone Jack Casady Signature. Vooral op TalkBass zijn ze blij met die bas.

Heeft iemand antwoord op m'n vragen, ervaring met dit soort bassen of anders iets te melden?
Alvast bedankt :)

emielow
1 juni 2004, 23:26
ik vinnum inderdaad wel echt heel erg gaaf dr uit zien! echt een stoer ding. maarja je moet inderdad wel vage retro/brit/rock/pop spelen wil je er iets mee kunnen. het geluid zal wel niet optimaal zijn... maar het ziet er wel stoer uit

AntY
2 juni 2004, 00:09
stuur even een mailtje naar chris P. dekker van dit forum, die heeft zowel jack casady als rivoli geloof ik. en een hele mooie rick 4005 :)

emielow
2 juni 2004, 10:19
deze staat ook op marktplaats, volgens mij staat ie op het zelfde bankje...

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/basgitaren/8310.jpg

bieden vanaf 125euro. ik vin ook dit echt een koel ding, veel mooier als zon epiphone ofzo

bassopotmus
4 juni 2004, 15:17
Ik zou gaan voor zon Jack Cassidy

basswasp
5 juni 2004, 00:26
stuur even een mailtje naar chris P. dekker van dit forum, die heeft zowel jack casady als rivoli geloof ik. en een hele mooie rick 4005 :)
Hij heeft alleen een Jack Casady en in een column (of iets dergelijks) was hij er zeer tevreden over :)


deze staat ook op marktplaats, volgens mij staat ie op het zelfde bankje...

[plaatje]

bieden vanaf 125euro. ik vin ook dit echt een koel ding, veel mooier als zon epiphone ofzo
Die is ook van dezelfde aanbieder, maar ik ga toch voor de semi-akoustische kwa uiterlijk :)


Ik zou gaan voor zon Jack Cassidy
Deze vraag komt misschien heel onverwacht, maar toch... waarom? :)