PDA

View Full Version : Zelfbouw project 5 snarige jazz bass kloon



soulbrother
2 juni 2004, 00:06
Check it out!

Gr, Werner.

http://community.webshots.com/user/soulbrother_75

amon
2 juni 2004, 00:14
toen ik die foto van het behangen zag dacht ik, BAH!

maar een paar foto's verder dacht ik, eigenlijk best een leuk en origineel idee...



(hoewel ik toch liever een laklaagje heb)

Javaca
2 juni 2004, 12:38
Hé jij doet die cursus bij Sander de Gier.
Van andere cursisten heb ik al erg mooie dingen gezien.

Dat behang is erg mooi. Weer eens wat anders dan het gebruikelijke vrolijke behang.

Die Hals bodyverbinding met 6 schroeven lijkt me ook erg lekker.


Ff een hele Nederlandse vraag:
Wat kost die cursus nou eigenlijk?

Shaggy
2 juni 2004, 13:49
Dat gaat een een mooie basje worden denk ik. Met die block inlay ziet het nu al als een fender uit de 70ties alleen nog een natural finish .. wat voor finish ga je gebruiken

en idd .. wat kost zoiets?

soulbrother
2 juni 2004, 17:55
Over de lak: voorlopig gaan er eerst 3 à 4 lagen blanke lak overheen. Daarna gaat Sander de randen donker-sunburst-bruin spuiten zodat je geen overgangen meer ziet tussen behang en hout. Dat doet Sander omdat dat klusje onder de categorie "lakwerk voor pro's" valt (erg moeilijk dus).
De kosten: elke cursusdag kost 60 euro, je werkt van 9 tot 5. Alle materialen die je daarvoor nodig hebt komen daar nog bij. Uiteindelijk kost het je net zoveel als een kwaliteitsgitaar uit de winkel. Maar het gaat natuurlijk om de kick om zelf eens zoiets te bouwen. Daarbij leer je nog eens iets over instrumenten bouw in het algemeen. In de loop van volgende week zal ik meer foto's toevoegen, dus stay tuned...

Javaca
2 juni 2004, 18:25
Ver boven mijn budget dus.

Het lakwerk van Sander is idd erg goed en prof. dat doe je zelf niet na.