PDA

View Full Version : Fender Twin Reverb Daten!



steeph
16 april 2002, 10:15
Hallo,
Ik ben mn Fender Twin reverb aan het daten. Het probleem is, en ook direct het vage, dat precies het hoekje waar het 'te-daten' seriecode staat, is afgescheurd. Men heeft mij verteld dat ie mid '70 is. Op welke andere manieren is de amp te daten? De speakers zijn niet meer helemaal de orginele, geloof ik. Maar voorzie mij van informatie!

1000x dank!!!

Sandman
16 april 2002, 13:13
'afgescheurd'?? Lijkt mij net zoiets als het afveilen van het chassisnummer op een auto...:wink: De boel stinkt zeg ik u.....:wink:

steeph
16 april 2002, 13:52
hahahaha...ja hij stinkt inderdaad als ie te lang aan staat...

Maar hij is ongeveer uit die periode, omdat ik m heb kunnen vergelijken met soort gelijke modellen uit die tijd...alleen de echte datum...das een probleem.

PeArLjAm
16 april 2002, 15:13
De manier om je twin reverb te daten met je serie nummer zou zowieso niet kunnen heb ik me laten vertellen. Ik wou ook nazoeken uit welk jaar mn Twin Reverb kwam maar je scheen dat dus niet te kunnen achterhalen met je serienummer. Het enige wat je kunt doen is checken uit welk jaar die ongeveer komt. Silverface? Hoeveel watt? Mastervolume? Dat soort vragen. Mijne is een silverface 100 watt met mastervolume en die komt uit 1974/1975, zo rond die periode. Als je die specs eventjes uitzoekt(is niet al te moeilijk volgens mij :razz:) dan kun je je amp ongeveer daten, maar de datum zelf zit er niet in...

steeph
16 april 2002, 16:58
oh? Ik had een Amerikaanse site gevonden die vertelde dat je dat wel kon doen...vreemd!...btw silverface houdt toch in dat het plaatje onder de knoppen (volume, treble etc) zilver is? en wat bedoel je met mastervolume?

PeArLjAm
16 april 2002, 19:04
Silverface is inderdaad dat de plaat onder de knoppen silver is. De mastervolumeknop zit helemaal aan de rechterkant, zeg maar de meest rechtse knop. Als daar mastervolume bij staat heb je dus een mastervolume uitvoering, als die knop er niet zit heb je dus geen mastervolumeuitvoerig, simple as that..

Welke site stond dat dat je Twin Reverbs wel kan daten? Wil ik wel eventjes weten want er is mij verteld dat dus niet kan..

SteavisSmokin
16 april 2002, 20:05
Je kan redelijk precies de datum vaststellen aan hand van de nummers op de trafo's. Als je die even opschrijft en hier neerpost kan ik je zo vertellen uit welk jaar je versterker komt.

PeArLjAm
16 april 2002, 20:55
Ow dus je kan hem wel daten?? Mooi weer wat geleerd vandaag. T leek me ook al zo stug dat je aan helemaal niets zou kunnen zien uit welke periode ie ongeveer kwam..