PDA

View Full Version : Marshall 6100 30th anniversary top.



andoni
1 juni 2004, 18:12
Ik kan deze top kopen van iemand voor 750 €. Ik vroeg mij af of dit een beetje een redelijke prijs is. De amp is net gereviseerd. Het is een 3 kanaals 100W lampenbak. Wel, ik veronderstel dat het geen onbekende zal zijn, wel zeldzaam heb ik gehoord. Hij heeft in tegenstelling tot de meeste Marshalls een blauw kleurtje en gouden logo (normaal zwart en wit logo zeker?).
En heeft iemand er ervaringen mee? De persoon in kwestie vertelde mij dat je er makkelijk zowel de donkere crunch van de JCM800 eruit kreeg als de gain van een JCM900, en ook wel wat blues en cleane klanken.

BLOK182
1 juni 2004, 19:32
DOEN!!! 750 voor de blauwe is geen geld!! Normaal gaat de zwarte versie voor dat geld, dusse, doen ja!! :)

Negative K3 fan
1 juni 2004, 20:43
blauwe versie is 'beter' dan de zwarte, ook zeldzamer, of hij echt beter is weet ik niet, maar volgens mij zijn het wel lijpe dingen, was een tijdje stach' favoriet.

Les Paul
1 juni 2004, 23:09
De blauwe is een 6100LE. Er zijn er 800 met de hand gebouwd. Van de combo (6101LE) zijn er 500 handgebouwd.
Of de klank beter is dan de zwarte, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat deze erg geliefd zijn bij verzamelaars en voor 750 Euro's doe je absoluut een goede investering. Als je hem niet wilt hebben, heb ik wel belangstelling.....

Laat als het mogelijk is wel checken of er geen modificaties aangebracht zijn. Dat kan de waarde enorm naar beneden brengen.

Droffie
7 juni 2004, 11:15
Kijk uit want er zijn heel veel blauwe gemaakt (met witte logo). de hele zeldzame (LE) zijn met koperen logo.
Als dat er echt één is is dat een no brainer. Onmiddellijk aanschaffen.
Er zijn ook echtheids certificaten bij afgegeven want ze zijn namelijk handgebouwd en ook heeft mister Marshall himself er aan mee gebouwd. In de volksmond gezegd dat het de best klinkende marshall's zijn.

Check purple guitars. Daar staat een LE combootje voor een belachelijk prijs.

andoni
7 juni 2004, 11:54
goed dat je dat zegt Droffie want het is inderdaad 1 met een wit logo.

Maar nu ik erover nadenk, buiten het feit dat hij niet handgemaakt is en minder zeldzaam, zal hij niet veel slechter klinken toch? En is 750 € dan nog steeds een nette prijs? Misschien als ik hem ga halen na de examens dat ik er nog wat van kan af praten, maar stel nu dat je een dergelijke top voor 750 € gescoord hebt, ben je dan afgeript, heb je een redelijke koop gedaan, of gewoon een erg goede koop?

Persoonlijk vind ik de nieuwe TSL tops erg goed, maar wel boven mijn budget. Dus dit leek mij een goed compromis (heeft uiteindelijk ook 3 kanalen).

gershwin5150
7 juni 2004, 12:05
In principe zit er toch geen klankverschil in die blauwe met wit logo en die blauwe met gouden logo?
Ik heb zelf een blauwe met wit logo en die klinkt (op hogere volumes) prima.
Op slaapkamerniveau wil hij niet echt lekker, beetje doods geluid, maar zodra je hem echt flink opentrekt, komt ie heerlijk tot leven :cool:

andoni
7 juni 2004, 14:04
dat op slaapkamerniveau is normaal toch geen probleem met een 6100? Ik dacht dat je een deel van de lampen kon uitschakelen zodat hij op 50 Watt werkt of zelfs op 25 Watt. Nu weet ik wel: nog altijd erg luid, maar heb hier een tijd een Engl Screamer van een vriend in mijn kamer gehad (50 Watt), en dat klonk al erg mooi op "iets luider dan nodig maar niet zo luid dat het de buren stoort"-volume (master stond op standje 1). Gelukkig heb ik tolerante buren :D (wel eigenlijk niet maar ze hebben een irritant mormel dat altijd de buurt wakker blaft dus durven ze niet zagen als ik wat gitaar speel af en toe ;) )

ieme
4 oktober 2004, 22:24
Ik kan een 6101 combo van iemand kopen, footswitch, blauwe tolex versie met een flightcase & wit logo...
€895 vraagprijs...
Te duur?

skabouter
4 oktober 2004, 22:38
ook al is hij niet echt (koperen logo) is het evengoed een zeer goede amp, en veelzijdig (3 kanalen), helemaal buizen, En nog midi-schakelbaar ook (volgens mij de goedkoopste midi-schakelbare buizen top die er is, of niet ?)

mooie koop zou het zjin !

doncker
4 oktober 2004, 22:47
Die 6100 klinken beter als de tsl's hoor . Ik zou er gewoon voor gaan , je gaate r zeker geen miskoop aan doen . Is het nisk voor jou , verkoop je hem rustig terug voort voor 750 €

Negative K3 fan
5 oktober 2004, 13:42
waarschijnlijk zal hij hem nu al wel hebben of niet?

AART
5 oktober 2004, 13:43
in zijn profiel staat nog niks ervan....

geert_germonpre
5 oktober 2004, 14:21
Ik heb een blauwe met wit logo te koop staan. 't is wel een combo. Doe hem weg voor 850 euro. Hij staat ook in gitaarmarkt. Je moet maar even kijken.

AART
5 oktober 2004, 14:59
Ik heb een blauwe met wit logo te koop staan. 't is wel een combo. Doe hem weg voor 850 euro. Hij staat ook in gitaarmarkt. Je moet maar even kijken.


SPAMSPAMSPAMSPAMSPAMSPAM, dat mag hier dus niet.
daar is gitaarmarkt dus voor.

berwerk uw post daarom maar even :)

andoni
5 oktober 2004, 15:12
Ik weet niet of de bovenstaande replies aan mijn adres waren of aan dat van ieme... maar ik heb die 6100 uiteindelijk niet gekocht, moest wachten tot na de examens en hij was dus al weg.
In de plaats heb ik een gloednieuwe DSL 100 voor een mooi prijsje gevonden waar ik erg tevreden over ben :)