PDA

View Full Version : LES PAUL GITAAR



combo
1 juni 2004, 15:39
:???:

Hey,

Ik wil eens een domme vraag stellen:

Op een Les Paul heb je 2 keer volume en 2 keer tone regeling. Als je de switch in de onderste stand zet dan speel je met het bridge pickup (element naast de brug) en in de bovenste stand speel je met het Neck Pickup.

Klopt dit ?


En de knop in de beneden stand betekend dat je de onderste volumepoti en tonepoti kan gebruiken, en omhoogstand bovenste 2 poti's

klopt dit ?


Alvast bedankt voor de hulp

cas121
1 juni 2004, 15:42
Klopt dit ?


ja, alleen heb ik nog niemand gezien die het poti's noemt :-D

combo
1 juni 2004, 15:50
Alles is juist wat ik zei ?

Mark S
1 juni 2004, 15:58
ja, alleen heb ik nog niemand gezien die het poti's noemt :-D

Woonplaats: Gent

en als je 'm in het midden zet heb je ze allebei

combo
1 juni 2004, 16:01
Zeg,

waarom staat mijn woonplaats daarbij joengen...

Ik heb EMG81 - EMG85 elementen gekocht, moest da weten, was aant twijfelen.

c u

kokteejl
1 juni 2004, 17:13
omdat jij Belg bent (net zoals ik) en het waarschijnlijk nog een beetje kriebelt van de situatie in Eindhoven

Mark S
1 juni 2004, 17:14
preeecieesss!!!! :D

Negative K3 fan
1 juni 2004, 17:28
bij mij is het precies omgekeerd (zoals het niet hoort dus), maar ik vind dat wel lekker eigelijk, kun je beter tappen met het brug element.

IndiepoprockJesse
1 juni 2004, 17:32
:???:

Hey,

Ik wil eens een domme vraag stellen:

Op een Les Paul heb je 2 keer volume en 2 keer tone regeling. Als je de switch in de onderste stand zet dan speel je met het bridge pickup (element naast de brug) en in de bovenste stand speel je met het Neck Pickup.

Klopt dit ?


En de knop in de beneden stand betekend dat je de onderste volumepoti en tonepoti kan gebruiken, en omhoogstand bovenste 2 poti's

klopt dit ?


Alvast bedankt voor de hulp

in de benedenste stand speel je toch met het nek element?! of begrijp ik het nou weer niet :oops:

Mark S
1 juni 2004, 17:34
standaard is naar beneden het brugelement maar het kan zijn dat het spulletje verschoven is

kokteejl
1 juni 2004, 18:15
nog handiger is het als je dat "geheel" voorzichtig een kwart omdraait...hehe voorkom je dat je per ongeluk van elementen wisselt