PDA

View Full Version : Fulltone Fulldrive Pro



moretel
1 juni 2004, 15:35
Ik heb vandaag de Fulltone Fulldrive Pro uitgeprobeerd en vergeleken met mijn ProCo Rat omdat ik daar niet helemaal tevreden over ben.
Zit over de aanschaf te denken,
zijn er nog andere vergelijkbare alternatieven als ik hem binnenkort met mijn eigen gitaar ga uitproberen.

sash
1 juni 2004, 15:37
Bedoel je Fulldrive 2 of Distortion Pro?

BLOK182
1 juni 2004, 15:38
hehe ja verwarrend zo :D

Mark S
1 juni 2004, 15:39
die blauwe of die rooie? :wink:

sash
1 juni 2004, 15:51
Kheb ook trouwens 2 nieuwe Fulltone pedalen, een Deja Trem en een Supaflange :D :wink:

Mark S
1 juni 2004, 15:54
ik wil die choralflange wel 'ns proberen, lijkt me een interessant ding!


maar laten we moretel z'n draadje nou niet gaan verneuken sas! :D

Speeddemon
1 juni 2004, 17:51
ik wil die choralflange wel 'ns proberen, lijkt me een interessant ding!


ik heb die bij Jukebox vergeleken met mijn destijds Taiwanese CE-2.
bar weinig verschil in sound. 900% verschil in prijs! :o

maar goed, uiteindelijk wil ik toch wel een CF-1, aangezien ie mooi is, TB, lekker klinkt en ook een leuke flanger aan boord heeft. Maar ik koop m zeker niet in Nederland (€421). USA=$295=€250.

Antal
1 juni 2004, 17:57
Jij koopt pedalen omdat ze mooi zijn :???:

Speeddemon
1 juni 2004, 19:08
dat was 1 van de redenen ja.

Maar de meeste coole choruspedalen (DOD 690, TC SCF, Ibanez BC9, MXR Stereochorus) zijn mooi ;)

sorry. Ik hou nou eenmaal van een simpele, goedklinkende en mooi uitziende pedalencollectie.
Mij zul je niet gauw zien met Zvex pedalen bijvoorbeeld. Of DOD uit de FX-serie.

moretel
1 juni 2004, 19:35
Het gaat om de rooie, de distortion unit.

Robbert
1 juni 2004, 20:24
dat was 1 van de redenen ja.

Maar de meeste coole choruspedalen (DOD 690, TC SCF, Ibanez BC9, MXR Stereochorus) zijn mooi ;)

sorry. Ik hou nou eenmaal van een simpele, goedklinkende en mooi uitziende pedalencollectie.
Mij zul je niet gauw zien met Zvex pedalen bijvoorbeeld. Of DOD uit de FX-serie.

Wat is er mis met ZVex pedalen? Myrold's paintjobs zijn echt cool, en damn, ik wil zo'n fucking Nano head!

Speeddemon
1 juni 2004, 22:31
Zvex is mij te radicaal.
Zie je Speedy al aan t werk met een fuzz probe? :o :razz:

Antal
1 juni 2004, 23:25
Die Zvex pedalen vind ik er juist cool uitzien! Maar goed, zo belangrijk vind ik dat nou ok weer niet. Heb liever dat het goed klinkt en robuust is.

Mitch
2 juni 2004, 08:02
ZVex is mij ook te Mickey Mouse achtig, m.u.v. de SHO die weer wel overpriced is naar mijn mening.

De Fulldrive 2 is weinig aan als OD, de Distortion Pro zijn de meningen erg over verdeeld. Ik weet dat Lucky 'm erg goed vindt als soloboost. Als rhtyhm distortion krijgt -ie niet zo veel credits.

jpb
2 juni 2004, 08:10
Ik dacht dat het circuit van de distortion pro onlangs veranderd/verbeterd is. Mischien wel iets om op te letten bij eventuele aanschaf. Er zitten nogal wat knoppen op zodat je nogal moet pielen om het goede geluid te krijgen; moet je wel leuk vinden...

Phyrexian
2 juni 2004, 09:44
Wat is er mis met ZVex pedalen? Myrold's paintjobs zijn echt cool, en damn, ik wil zo'n fucking Nano head!

+1

Ik zou gerust elk Z.VEX pedaaltje willen. Inclusief die Nano Head.
Ook al zijn ze niet eens echt bruikbaar, die pedalen.

Lucluc
3 juni 2004, 20:58
Zvex pedalen zijn juist verdomd bruikbaar, ondanks dat grappige uiterlijk. Plus ze nemen wel erg weinig ruimte in op je pedalenbord.

Mitch
3 juni 2004, 21:17
OK, leg mij het nut van de LoFi Loop Junky uit :D
Probes zijn hartstikke leuk natuurlijk, maar loodzwaar.
Fuzz Factory is erg wispelturig.
Ooh Wah: expensive poor man's envelope filter :razz:

The list goes on and on.....maar smaken verschillen natuurlijk en dat is het mooie van het enorme aanbod van pedalen op dit moment. Laten we daar vooral blij om zijn. :harmony:

Lucluc
3 juni 2004, 21:24
Super Duper is erg duur, okee, maar wat een nuttig ding in bandverband! Op slaapkamerniveau is er natuurlijk niet veel aan, maar een echte cleanboost. Tot nu toe heb ik cleanboost effecten alleen maar leren kennen die je signaal harder maken en de eindtrap vd versterker oversturen. Ook mooi, maar de Super Duper kan harder en clean blijven door de extra presence die ie geeft. Kan ook een nadeel zijn. Ik ben nog steeds aangenaam verrast.

De Fuzz Factory kost wat tijd om te leren bespelen. Vooral de Stab is effe wennen. Hij is toch best gemakkelijk in te stellen. Je kunt er octa-fuzz tot extreme dingen mee doen. Er tussenin een fuzz die mooi reageert op de volume vd gitaar. Ik kan er niets slechts over zeggen. Andere Zvexxen heb ik niet.

Lucluc
3 juni 2004, 21:25
Super Duper is erg duur, okee, maar wat een nuttig ding in bandverband! Op slaapkamerniveau is er natuurlijk niet veel aan, maar een echte cleanboost. Tot nu toe heb ik cleanboost effecten alleen maar leren kennen die je signaal harder maken en de eindtrap vd versterker oversturen. Ook mooi, maar de Super Duper kan harder en clean blijven door de extra presence die ie geeft. Kan ook een nadeel zijn. Ik ben nog steeds aangenaam verrast.

De Fuzz Factory kost wat tijd om te leren bespelen. Vooral de Stab is effe wennen. Hij is toch best gemakkelijk in te stellen. Je kunt er octa-fuzz tot extreme dingen mee doen. Er tussenin een fuzz die mooi reageert op de volume vd gitaar. Ik kan er niets slechts over zeggen. Andere Zvexxen heb ik niet.

Phyrexian
4 juni 2004, 09:42
Cool om te horen dat er hier toch mensen zitten met Zvex pedaaltjes.

ieme
5 juni 2004, 10:33
Het gaat om de rooie, de distortion unit.
Die heb ik gehad... Ik vond em erg vet klinken! Alternatief? Howie of kings of britains van Menatone
Laterz!

moretel
5 juni 2004, 18:33
Heb hem ondertussen aangeschaft, klinkt indderdaad goed , alleen wat gehannes met aansluiten, had wat last van een slechte adapter en een wah die ervoor staat.