PDA

View Full Version : ARGH!!!!



Bleak
1 juni 2004, 14:58
Ik heb gister voor de derde keer deze maand men g snaar laten knappen :evil:

ik gebruik GHS Bassboomers! die kosten aardig wat en dan zou je toch verwachten dat ze ook een tijdje mee gaan toch?

Hoelang doen jullie met je snaren en heeft iemand een suggestie voor een ander merk?

Ik slap wel heel erg veel. misschien ligt het daar aan :(

Lazy B.
1 juni 2004, 15:03
Zitten er geen scherpe randjes aan je brug of zo?

Bleak
1 juni 2004, 15:35
dat zou hardstikke goed kunnen! ga ik straks eens bekijken!

iglo
1 juni 2004, 15:43
Zitten er geen scherpe randjes aan je brug of zo?

moet haast wel iets met je zadel/brug zijn...
ik gebruik ook boomers, en doe al dik 4 maanden met dit setje
(nou ben ik niet een mega-plukkert, maar toch...)

Bleak
1 juni 2004, 18:23
godver geen een scherp plekje te vinden :-?

heeft er iemand anders een suggestie voor een ander merk ?? :(

frenske
1 juni 2004, 19:05
Joepie, ik kan weer reclame maken voor R. Cocco (http://www.coccostrings.com) strings. Voor commentaar zie elke post van mij als het over snaren gaat.

Bastijn
1 juni 2004, 19:52
ik ben bang dat het aan je stijl ligt, veel en hard plukken is funest voor je snaren. ik heb er nog nooit van gehoord dat bassboomers slapper zijn dan andere snaren.

MazeMouse
1 juni 2004, 22:55
ik ben bang dat het aan je stijl ligt, veel en hard plukken is funest voor je snaren. ik heb er nog nooit van gehoord dat bassboomers slapper zijn dan andere snaren.
Ik heb slinkies en ik hang mijn gitaar er nog net niet aan op en ze overleven het nu toch ook al een hele tijd.

AntY
1 juni 2004, 23:02
waar breken je snaren bleak?

basswasp
1 juni 2004, 23:17
ik ben bang dat het aan je stijl ligt, veel en hard plukken is funest voor je snaren. ik heb er nog nooit van gehoord dat bassboomers slapper zijn dan andere snaren.
Bassboomers zijn slapper dan andere snaren :D

Maar het is echt zo. Oefenen met techniek zal veel helpen, het heeft mijn snarenknappen verminderd, gewoon iets iets rustiger plukken en niet door-de-snaar-heen willen trekken.

emielow
1 juni 2004, 23:30
ik heb het ook regelmatig (de laatste tijd trouwens iets minder, misschien door verbeterde techniek :-D ) maar bij mij kwam het inderdaad ook door lomp raggen, en knapten ze bijde brug. hier kon ik wel een braampje vinden, kunje met schuurpapier wel weer gladstrijken, maar bij mij komen ze inderdaad ook terug

Bleak
1 juni 2004, 23:37
waar breken je snaren bleak?

ongeveer op de plek waar ik pluk!

ik ga iig eens men techniek verbeteren :)

Easy Rider
3 juni 2004, 10:51
Ik heb van mijn leven nog geen bassnaar gebroken. (afkloppen!) Heb je wel eens gezien hoe dik die dingen zijn?
Nou, met spelen dan, ik heb er vroeger wel twee stukgetrokken toen ik niet op zat te letten met stemmen (is het'm nou? Is het 'm nou? *poing*).

Verbeter je techniek, dude. Je moet erop spelen, niet mee vechten.

Oh, en wat voor versterker heb je? Misschien wordt het tijd voor een grotere, dat is ook heel vaak de reden voor te hard spelen.

EZ

basswasp
3 juni 2004, 11:33
Ik heb van mijn leven nog geen bassnaar gebroken. (afkloppen!) Heb je wel eens gezien hoe dik die dingen zijn?
De winding buitenom is vaak wel dik, maar wat de snaar bij elkaar houd is een dun ijzerdraadje binnenin.

Bleak
3 juni 2004, 12:41
men box is denk ik goed genoeg!

http://www.members.lycos.nl/hoogveldsint/IMAGE0318.JPG


pas nieuw gekocht btw!

Chris Wolstenholme
3 juni 2004, 13:06
nice, fender bas?

MazeMouse
3 juni 2004, 13:17
Verbeter je techniek, dude. Je moet erop spelen, niet mee vechten.
niet mee vechten?
Dan vraag ik me af wat die gozer stond te doen die de slap-techniek bedacht heeft :D

Primitive
3 juni 2004, 15:33
nice, fender bas?

nee samick

Clunk
3 juni 2004, 15:34
da's een beetje jammer :D

emielow
3 juni 2004, 16:03
bleak, leuke setup, hier de mijne (met wel een fender :-D :-D )

http://groups.msn.com/_Secure/0WADfAkEYSQhvpYHOxq!vZdXYWow5hlBfAuDecHrbJWO9gJ6Br alJ3GDc*1PkXHvj0FpPpfrgxowWZPfM660BBpsifuxmyM72c9X q79AvK!13m2J5ta9c*FsiAVYGAsRhMgAAAP****8/hartke%20410%20XL%20%2B%203500.jpg?dc=467546006914 2507954

Easy Rider
3 juni 2004, 21:53
De winding buitenom is vaak wel dik, maar wat de snaar bij elkaar houd is een dun ijzerdraadje binnenin.

Zo dun vind ik die draad dus niet. Vooral als je nagaat dat het van een goede staallegering gemaakt is.


men box is denk ik goed genoeg!

Ik kan niet lezen hoeveel watt die Hartke is. Maar als ie iets van 300 watt is in maar één 4x10", is dat vaak niet genoeg.


Dan vraag ik me af wat die gozer stond te doen die de slap-techniek bedacht heeft :D

Vrij veel denk ik, maar hij stond er niet mee te vechten. Slap is ook niet hetzelfde als hengsten. Kijk maar hoe al die Jazz-gasten slap spelen.

EZ

Wouter J
4 juni 2004, 03:33
Dan vraag ik me af wat die gozer stond te doen die de slap-techniek bedacht heeft :D

Vrij veel denk ik, maar hij stond er niet mee te vechten. Slap is ook niet hetzelfde als hengsten. Kijk maar hoe al die Jazz-gasten slap spelen.

Aan deze goede man hebben we Slap te danken.
http://www.host.or.jp/user/iikawa/graham/113lg1.jpg

Larry Graham speelde bas in her gospel koor van zijn plaatselijke kerk en dat was zonder drummer dus begon hij percussief te spelen omdat op te vangen, wie gospel muziek kent weet dat het er songs heel erg funky aan toe gaat in de kerk en zo onstond Graham's techniek waarmee hij geschiedenis schreef en dat was midden jaren zestig.

Als je echt wilt horen hoe goed hij toen al was kijk dan maar eens naar het optreden van Sly and the Family stone op Woodstock, dan valt je echt niets meer binnen

http://www.xs4all.nl/~pulp/sly/1969.jpg

Maar Graham's stijl is helemaal niet agressief, hij slaat de snaren heel licht aan met zijn duim een wereld van verschil met Mark King en Flea.

Wouter J
4 juni 2004, 03:36
Oeps dubbelpost

Bleak
4 juni 2004, 08:09
ik heb inderdaad bij wat mensen gekeken en vergeleken met mijn slaps stelt het hunne (abn??) geen fuck voor qua kracht! ik ga me nu toeleggen op rustiger spelen!

en wat mijn bass betreft... ik hoop na de vakantie genoeg geld te hebben voor een warwick of een musicman stingray :)

emielow
4 juni 2004, 12:08
ga dan voor een stingray...

warwick vin ik persoonlijk kut spelen.

MazeMouse
4 juni 2004, 13:26
De winding buitenom is vaak wel dik, maar wat de snaar bij elkaar houd is een dun ijzerdraadje binnenin.

Zo dun vind ik die draad dus niet. Vooral als je nagaat dat het van een goede staallegering gemaakt is.


men box is denk ik goed genoeg!

Ik kan niet lezen hoeveel watt die Hartke is. Maar als ie iets van 300 watt is in maar één 4x10", is dat vaak niet genoeg.


Dan vraag ik me af wat die gozer stond te doen die de slap-techniek bedacht heeft :D

Vrij veel denk ik, maar hij stond er niet mee te vechten. Slap is ook niet hetzelfde als hengsten. Kijk maar hoe al die Jazz-gasten slap spelen.

EZ
Het was ook maar een ideetje
Ik weet zelf ook wel dat het vooral techniek is en niet zo hard mogelijk rammen. (alhoewel je vaak in het begin wel stevig staat te meppen als je de techniek nog niet hebt)
Maar goed, als ik mezelf tijdens het spelen even goed laat gaan en er flink in op ga dan ga ik automatisch toch harder staan rammen.

(en als ik een keer op een bas die niet van mij is sta te spelen met een hoge actie ben ik WEL in gevecht met de basgitaar :D)

bassopotmus
4 juni 2004, 15:10
jo, wouter heb je sly op dvd op woodstock?? houd me aanbevolen! :wink:

Primitive
4 juni 2004, 17:43
ga dan voor een stingray...

warwick vin ik persoonlijk kut spelen.
nee man die dingen spelen echt fucking fijn, word mijn volgende bas ook:) hopelijk ook na de vakantie:D

Easy Rider
5 juni 2004, 11:38
(en als ik een keer op een bas die niet van mij is sta te spelen met een hoge actie ben ik WEL in gevecht met de basgitaar :D)

Och hou op... tel daar dan ook nog eens een te kleine versterker bij op en wat krijg je dan? Bloedblaar! Midden op je wijsvinger! Ben je mooi klaar mee... :evil:

EZ

basssssplayer
5 juni 2004, 11:54
Maar Graham's stijl is helemaal niet agressief, hij slaat de snaren heel licht aan met zijn duim een wereld van verschil met Mark King en Flea.

hmm als iemand hard op z'n snaren beukt is 't Larry wel.. ik heb die video van 'm en daar legt 'ie zelfs uit dat je er op moet gaan beuken!!! ehehehe

J! 8-)

basswasp
5 juni 2004, 12:28
Maar Graham's stijl is helemaal niet agressief, hij slaat de snaren heel licht aan met zijn duim een wereld van verschil met Mark King en Flea.

hmm als iemand hard op z'n snaren beukt is 't Larry wel.. ik heb die video van 'm en daar legt 'ie zelfs uit dat je er op moet gaan beuken!!! ehehehe

J! 8-)
Volgens mij verzamel jij ook al die filmpjes :D

Louis Johnson is ook zo'n mepper, maar volgens mij kunnen hard meppen, techniek en geen snaren knappen best samengaan.

MazeMouse
5 juni 2004, 14:35
(en als ik een keer op een bas die niet van mij is sta te spelen met een hoge actie ben ik WEL in gevecht met de basgitaar :D)

Och hou op... tel daar dan ook nog eens een te kleine versterker bij op en wat krijg je dan? Bloedblaar! Midden op je wijsvinger! Ben je mooi klaar mee... :evil:

EZ
Blaren zijn kut
(gewoon veplicht een paar dagen met plectrum moeten spelen *shiver* )

lcvanderhelm
5 juni 2004, 16:14
Probeer eens met de zijkant van je wijsvinger te plukken [AAn de kant van je duim].Opdie manier trek je vanzelf minder hard aan je snaar en je kan een grotere snelheid ontwikkelen.

Bleak
5 juni 2004, 18:07
dank je! ik heb inderdaad nog niet zon hoge snelheid! ga ik eens proberen!