PDA

View Full Version : Equalizer-pedaal



Anthony
1 juni 2004, 11:25
Hallo gitaristen van Nederland en omstreken,

Ik zoek een equalizerpedaal die van gelijkwaardig niveau is als de Boss GE-7 (of misschien wel een betere???) Ik heb vroeger dit pedaal gebruikt en ik was er wel tevreden over. Maar, zijn er ook pedaaltjes die beter klinken en toch net zo gemakkelijk in gebruik zijn??? Ik heb het dan niet over digitale equalizers maar over de analoge zoals bv. de Boss GE-7...

Antal
1 juni 2004, 11:27
MXR heeft er 1. Maar geen idee over de qualiteit. Misschien dat je die eens kan proberen of dat iemand anders een idee heeft.

idno
1 juni 2004, 11:29
MXR heeft er 1. Maar geen idee over de qualiteit. Misschien dat je die eens kan proberen of dat iemand anders een idee heeft.

:) Ha, dat wilde ik nou ook net zeggen, maar je was me net voor :P

die van MXR heeft dacht ik meer frequenties om te stellen, maar mn ervaring ermee is 0

dejohan
1 juni 2004, 12:36
Danelectro heeft een redelijk geodkoop EQ pedaaltje. Maar of het goed is weet ik niet. Ik heb de indruk dat Danelectro in het algemeen niet zo stevig is, of heb ik het fout?

Mark S
1 juni 2004, 12:42
DOD heeft ook een goed graphic eq-pedaal: de FX-40B, ik weet niet waar je vandaan komt maar bij Peter Verspuij R'dam zijn alle DOD'jes €49,-

Phyrexian
1 juni 2004, 14:43
Boss GE-7
MXR 6-Band EQ
MXR 10-Band EQ

Alle drie goede EQ-pedalen.

Jeroenvanhulsteijn
1 juni 2004, 17:18
Boss GE10 heel goed.
CM Par EQ, maar das parametrisch. mss niet waar je naar op zoek bent.

Mark S
1 juni 2004, 17:32
de Boss GE-7 is goed maar ruist wel enorm...

schizo910
1 juni 2004, 17:51
de Boss GE-7 is goed maar ruist wel enorm...

Dat heb ik hier nu al vaker gelezen, maar ik heb daaar totaal geen last van. is dat een probleem dat later de kop opsteekt of ligt het aan de instelling die je gebruikt?

Antal
1 juni 2004, 17:51
de Boss GE-7 is goed maar ruist wel enorm...

vind jij de DOD beter dan de Boss dan?

Phyrexian
1 juni 2004, 18:19
de Boss GE-7 is goed maar ruist wel enorm...

Als je hoge frequenties gaat boosten, krijg je wel vaker ruis.

Mark S
1 juni 2004, 18:19
niet beter, vergelijkbaar maar de DOD is makkelijker af te regelen, de schuifjes op de Boss zijn veel gevoeliger. Ik heb de DOD ingeruild voor de Boss omdat ik toendertijd zo'n BCB-6 Boss pedalenbak had.

Diedo
1 juni 2004, 18:32
Boss GE10 heel goed.
CM Par EQ, maar das parametrisch. mss niet waar je naar op zoek bent.

wtf is parametrisch? dank

Mark S
1 juni 2004, 19:04
Een 'gewone' grafische EQ is een EQ waarbij de maximale 'boost' en 'cut' (verhogen en verlagen van de band) meestal op 12 of 15 dB per band ligt.

Soms is het echter nodig over een cut of boost beschikken van 20 tot 30 dB op een specifieke frequentie om van je feedback frequentie af te komen. De betere mengpanelen bevatten per kanaal een parametrische EQ.

Parametrische EQ zijn in feite multiband (vaak laag mid en hoog), smalle bandbreedte EQ's met een beïnvloedbare kantelfrequentie. Kort gezegd betekent dit voor de praktijk dat je geen echt vaste banden hebt zoals bij de grafische EQ, maar meer een knop die je omlaag of omhoog kunt halen, waarvan je de frequentie zelf kunt instellen.

wimmeltje
6 juli 2004, 10:33
En waar plaatsen wij de EQ op het pedalenbord?

Epic
6 juli 2004, 10:46
BOSS EQ20 misschien, weet niet of ie beter klinkt dan GE7 maar hij is wel uitgebreider...
http://media.zzounds.com/media/feed/large/BOSEQ20.jpg

telecastermaster
6 juli 2004, 13:59
En waar plaatsen wij de EQ op het pedalenbord?

Na distortion pedaal, voor modulatie effecten.

Ik zou overigens ook voor een parametrische EQ, maar dat terzijde.

Phyrexian
6 juli 2004, 14:17
En waar plaatsen wij de EQ op het pedalenbord?

Na distortion pedaal, voor modulatie effecten.

Ervoor kan ook, best twee eigenlijk dan kan je alle kanten uit.
Parametric EQ's zijn héél nice om je geluid wat 'unieker' te maken. Je kan je sound énorm omvormen. Aanrader. Ik zoek al twee jaar een Boss PQ-4 pedaal :roll:

Lutz
7 juli 2004, 11:55
ik heb de MXR KFK-1 10 Band EQ,


zeer tevreden erover, maar ik denk dat je gwoon EQ's moet gaan proberen en dan zelf zien wat je het best vind

Robbert
7 juli 2004, 13:39
Ervoor kan ook, best twee eigenlijk dan kan je alle kanten uit.
Parametric EQ's zijn héél nice om je geluid wat 'unieker' te maken. Je kan je sound énorm omvormen. Aanrader. Ik zoek al twee jaar een Boss PQ-4 pedaal :roll:

PQ-4, die heb ik nog wel liggen. Zo goed als nieuw.

Alleen niet te koop :D :razz: