PDA

View Full Version : brom in versterker, aarde enzo?!



Owen
31 mei 2004, 22:34
Sinds ik ben verhuisd heb ik helaas geen geaarde stopcontacten op mijn kamer, wat een brommende versterker tot gevolg heeft.
Omdat dit natuurlijk niet lekker speelt en opneemt zo vroeg ik me af hoe ik dit het beste kan verhelpen.

Oh ja ik krijg ook af en toe lichte prik van mn gitaar/apparatuur... Dit kan ook niet echt gezond zijn lijkt me..

iemand tips?

:speed:

Kjiratsiekoedel
1 juni 2004, 06:58
uhm... aarden misschien

Owen
1 juni 2004, 09:53
Ja maar hoe dan :???:

jw009
1 juni 2004, 10:52
met een geaard stopcontact, zo'n ding met van die ijzeren staafjes aan de zijkant

pimmetje
1 juni 2004, 10:54
Als je een aardedraadje met 2 krokodillen-bekkies soldeert en een punt vindt op het chassis van je versterker, dan kan je 'm gewoon via bijvoorbeeld een radiator aarden. Dit werkt dan vaak niet via een dik gelakte radiator, maar die dingetjes waar de radiator mee aan de muur zit, zijn vaak niet geverfd (of je schraapt er een beetje lak af).

gerrekat
1 juni 2004, 11:09
In je keuken is het stopcontact wel geaard...ik speel ook min of meer in mijn keuken, plug er althans in...van ongeaarde stopcontacten gaan alle buizenamp vreselijk brommen en buzzen!

andy
1 juni 2004, 14:39
Ik heb idd ook een - geaarde- verlengkabel naar de keuken liggen.

jw009
1 juni 2004, 20:38
Het zou ook kunnen liggen aan je pc monitor, als ik bij mij me versterker in me kamer aanzet me pc monitor staat ook aan gaat hij ook brommen als ik die monitor uitzet niet meer, maar meer waarschijnlijk is het je aarding

pimmetje
2 juni 2004, 09:48
Door dicht bij een monitor te spelen krijg je geen lichte schok van je gitaar.

wimmeltje
2 juni 2004, 11:02
Het zou ook kunnen liggen aan je pc monitor, als ik bij mij me versterker in me kamer aanzet me pc monitor staat ook aan gaat hij ook brommen als ik die monitor uitzet niet meer, maar meer waarschijnlijk is het je aarding


Dit heeft niks te maken met aarding. De straling die vrijkomt van de electronen van monitor of TV worden door je elementen opgevangen waardoor er een brom ontstaat.

Antal
2 juni 2004, 12:29
Dit heeft niks te maken met aarding. De straling die vrijkomt van de electronen van monitor of TV worden door je elementen opgevangen waardoor er een brom ontstaat.

Hij heeft nog helemaal niet een gezegt dat hij in de buurt is van een monitor. Het kan dat je gelijk hebt, maar lijkt me toch een beetje loze gok.

wimmeltje
2 juni 2004, 12:47
Dit heeft niks te maken met aarding. De straling die vrijkomt van de electronen van monitor of TV worden door je elementen opgevangen waardoor er een brom ontstaat.

Hij heeft nog helemaal niet een gezegt dat hij in de buurt is van een monitor. Het kan dat je gelijk hebt, maar lijkt me toch een beetje loze gok.


Ik reageer op wat jw009 zegt.

Antal
2 juni 2004, 12:49
Die zei toch ook niet dat dat te maken had met aarding :???: