PDA

View Full Version : En dan komt er weer zo'n eikel voorbij



Dirk_Hendrik
31 mei 2004, 19:49
Advertentietje wat voor mij altijd in de strekking van "welke planeet kom je vandaan" zit.....

Dit:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/effecten/27362.htm


Text:
25 euro
Beschrijving: Ibanez cs9, stereo chorus. Weinig gebruikt, als nieuw.


Doen mensen totaal niks aan browsen voordat ze iets verkopen???

(verzoek aan de politiek correcte forummertjes niet te reageren. Ik vind dit een eikel.)

Speeddemon
31 mei 2004, 20:25
Barend, die kerel heet Reijer! Wat wil je! :seriousf:

(once again, ik *hoor* t je zeggen! :D )

IndiepoprockJesse
31 mei 2004, 20:28
hij is gewoon slim..

hij vraagt een laag bod, nou iedereen wil dat wel.. dus gaan ze elkaar allemaal uitbieden zodat hij op het laatst veel cash verdient :lol:

Jesse//

Mitch
31 mei 2004, 22:13
Dat laatste klopt, maar ik betwijfel of -ie dit met opzet gedaan heeft (ik bedoel dus: expres slim gespeeld) :razz:

amon
31 mei 2004, 22:16
ik vind die mensen die daar gaan bieden eikels... :D


sowieso kun je veel beter even mailen en je bederft het voor iemand die hem voor 25 euro had kunnen kopen door ineens 50 te bieden.

ik bedoel, dirk, als ik jou een pedaal uit de 100 euro prijsklasse zou aanbieden voor 25, zou je dan zeggen tegen mij 'nee, sorry, mij te goedkoop'?

Kjiratsiekoedel
31 mei 2004, 22:19
hij zit nu op 70 euro

Dirk_Hendrik
1 juni 2004, 09:09
en je bederft het voor iemand die hem voor 25 euro had kunnen kopen door ineens 50 te bieden.

Of kunt zeggen "de aanbieder is onwetend en wordt daardoor door de handige 25 euro koper een poot uitgedraaid".

Iets van 100 euro voor 25 kopen? Ok zou me een knap grote zak vinden als ik met droge ogen aan kwam zetten bij een onwetende verkoper. Als de verkoper daarintegen weet wat z'n meuk op kan brengen en nog steeds te laag verkoopt.... tsja, best dan.

Rooligan
1 juni 2004, 10:50
Wat dacht je van deze twee:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3727352099

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3727354601

:o :o

Robbert
1 juni 2004, 11:00
Wat dacht je van deze twee:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3727352099

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3727354601

:o :o

Rooligan.. Dat is heel wat anders. Wacht maar tot de auction is afgelopen, dan zie je dat het best meevalt.

Dirk_Hendrik
1 juni 2004, 11:16
Indeed, dat is meer een geval van "leer eerst hoe ebay werkt en dan begrijp je die lage prijzen".

Antal
1 juni 2004, 11:19
Indeed, dat is meer een geval van "leer eerst hoe ebay werkt en dan begrijp je die lage prijzen".

Heb je gelijk in. Maar toch vind ik dat 1 van de jammere dingen. Je ziet wat leuks, en je weet nooit vantevoren of het betaalbaar blijft. Maar misschien is dat ook wel weer het leuke er aan.

Dirk_Hendrik
1 juni 2004, 11:33
Heb je gelijk in. Maar toch vind ik dat 1 van de jammere dingen. Je ziet wat leuks, en je weet nooit vantevoren of het betaalbaar blijft. Maar misschien is dat ook wel weer het leuke er aan.

Vraag je dan eens af:
Wat is betaalbaar? Ik denk zelf dat er geen betere graadmeter is voor wat iets waard is dan ebay. Uiteraard niet door naar 1 item te kijken maar als je een aantal van dezelfde items eens bijhoudt wat de eindprijs is zie je dat er een heel consistent gedrag in zit.

Wat is dus betaalbaar?
- Dat is wat jij er max voor over hebt. Is dat meer dan een ander, dan ben jij de winnaar.
- Dat is afhankelijk van het biedgedrag van de andere geinteresseerden als die "omdat ze zo graag hoogste bieder willen zijn" met nog 5 dagen te gaan. Naar mijn mening een klassieke beginnersfout. Het is volsterkt niet belangrijk om hoogste bieder te zijn gedurende de looptijd. Het enige wat telt is dat je dat in die laatste seconde bent. Leer de technieken van het snipen, bijvoorbeeld in het heel kort op:
http://www.geocities.com/cleaner216/ en lat het systeem voor je werken.

dejohan
1 juni 2004, 12:43
[quote=Dirk_Hendrik]Heb je gelijk in. Maar toch vind ik dat 1 van de jammere dingen. Je ziet wat leuks, en je weet nooit vantevoren of het betaalbaar blijft. Maar misschien is dat ook wel weer het leuke er aan.

Vraag je dan eens af:
Wat is betaalbaar? Ik denk zelf dat er geen betere graadmeter is voor wat iets waard is dan ebay. Uiteraard niet door naar 1 item te kijken maar als je een aantal van dezelfde items eens bijhoudt wat de eindprijs is zie je dat er een heel consistent gedrag in zit.

Wat is dus betaalbaar?
- Dat is wat jij er max voor over hebt. Is dat meer dan een ander, dan ben jij de winnaar.
- Dat is afhankelijk van het biedgedrag van de andere geinteresseerden als die "omdat ze zo graag hoogste bieder willen zijn" met nog 5 dagen te gaan. Naar mijn mening een klassieke beginnersfout. Het is volsterkt niet belangrijk om hoogste bieder te zijn gedurende de looptijd. Het enige wat telt is dat je dat in die laatste seconde bent. Leer de technieken van het snipen, bijvoorbeeld in het heel kort op:
http://www.geocities.com/cleaner216/ en lat het systeem voor je werken.


Fuck man, nu snap ik waarom ik op het laatste moment altijd overboden word. :???: <Voel me redelijk belachelijk :wink: >

Antal
1 juni 2004, 13:20
Hé je hebt de namen omgedraaid :-?

Dirk_Hendrik
1 juni 2004, 13:22
Euuh, ik....
Alléén heb ik het gecorrigeerd en dejohan (nog) niet :wink:

Antal
1 juni 2004, 13:35
ff corrigeren dan dejohan, anders lijk ik degene die de slimme opmerkingen maakt :wink:

Dirk_Hendrik
1 juni 2004, 14:03
Tsja,
Dat kunnen we niet hebben hé. Dan zou dit forum echt een zooitje worden :-D

Antal
1 juni 2004, 16:21
1 ding snap ik nog niet echt aan dat snipen. Als andere de prijs opdrijven omdat ze wel vantevoren gaan bieden dan kun je dat toch niet echt tegengaan ofzo. Daarom vind ik het een beetje vreemd voorbeeld op die website.

dejohan
1 juni 2004, 17:08
1 ding snap ik nog niet echt aan dat snipen. Als andere de prijs opdrijven omdat ze wel vantevoren gaan bieden dan kun je dat toch niet echt tegengaan ofzo. Daarom vind ik het een beetje vreemd voorbeeld op die website.

Ja ik begrijp het ook niet: je biedt op het laatste moment 25 dollar, en uiteindelijk betaal je maar 12???

Robbert
1 juni 2004, 17:13
Dat heet proxy bidding.

Er is een start bedrag, bijvoorbeeld 10 Euro. Vervolgens is het verhogingstarief 1 Euro.

Stel je hebt er 15 Euro voor over. Je bied 15 Euro, dan wordt het bod 10+1 omdat je de 1e bent. Stel nou dat er een tweede bieder komt die er 20 Euro voor over heeft, dan wordt het 15+1.
Dus als je echt wilt winnen dan plaats je een bod van 2x keer de waarde en dan zul je dus uiteindelijk winnen met 50 cent of een Euro verschil.

Snappie?

jaywalker
1 juni 2004, 17:16
OP die site's kan je een maximum bod bieden. Dus je bied 25 euro. Dit betekend dat je maximaal tot 25 erbij bied.

stel een product staat op 50 euro
de laatste bieder heeft het hoogste bod ( hij heeft maximum van bv 60 ingesteld). De computer bied automatisch tot hij iemand anders hoogste maximum heeft gehaald

dus start bedrag bv 50 euro

Persoon A bied 60 euro ----> 50 is hoogste bod

Persoon B bied 75 euro ----> hoogste bod is 61 euro

Persoon A bied 80 euro ---> hoogste bod is 76 euro

beetje vaag uitgelegd maar je moet het als het goed is nu snappen

Mitch
1 juni 2004, 19:33
eBay heeft nog personeel nodig bij de afdeling voorlichting, interesse jongens ? :D

Robbert
1 juni 2004, 20:30
eBay heeft nog personeel nodig bij de afdeling voorlichting, interesse jongens ? :D

Wat schuift het? :razz:

jaywalker
1 juni 2004, 21:07
voor gratis produkten van ebay.com doe ik het wel :D

Speeddemon
1 juni 2004, 22:27
voor gratis produkten van ebay.com doe ik het wel :D
Doe mij 1 Ibanez OD9, 1 Way Huge Aquapuss, 1 Tychobrache Octavia en een PTP Marshall JCM800 2203 vertical input met 4x12" Greenback Cab.

8)

dejohan
2 juni 2004, 09:27
Ik snap em!