PDA

View Full Version : Preamp direct in versterker



Maroetoo
31 mei 2004, 19:27
Ik ben mij de laatste tijd wat aan het verdiepen in 19"spullen.
Ik vroeg met af hoe het klonk als je een preamp direct in de normale gitaarversterker drukt? en waarom je een preamp eigenlijk in een eindtrap zou moeten drukken

jw009
31 mei 2004, 19:53
Ik vroeg met af hoe het klonk als je een preamp direct in de normale gitaarversterker drukt?

(je bedoelt waarschijnlijk een combo) als je je preamp in de return van je combo doet krijg je het geluid uit de preamp dat wordt versterkert door de combo



en waarom je een preamp eigenlijk in een eindtrap zou moeten drukken

de preamp maakt het geluid, een poweramp(eindtrap) geeft de "power" het volume dus eigelijk

ik hoop dat ik hiermee beetje je vragen heb beantwoord[/quote]

Maroetoo
31 mei 2004, 20:07
Ik vroeg met af hoe het klonk als je een preamp direct in de normale gitaarversterker drukt?

(je bedoelt waarschijnlijk een combo) als je je preamp in de return van je combo doet krijg je het geluid uit de preamp dat wordt versterkert door de combo



en waarom je een preamp eigenlijk in een eindtrap zou moeten drukken

de preamp maakt het geluid, een poweramp(eindtrap) geeft de "power" het volume dus eigelijk

ik hoop dat ik hiermee beetje je vragen heb beantwoord[/quote]

Het probleem is dart mijn huidige versterker geen return heeft.. alleen een normale high en low input

lennartengel
31 mei 2004, 20:08
de preamp maakt het geluid, een poweramp(eindtrap) geeft de "power" het volume dus

Zo is het, simpel zat. Maar ik heb eerst een pre amp gekocht en daarmee over m'n combo gespeeld. Ging prima! En 't klonk ook nog beter...
19 inch spul is behoorlijk prijzig, dus dat kan een tussen oplossing zijn. Inmiddels heb ik ook m'n eindversterker :-D Nou daar ben ik gelukkiger van geworden :razz:

Maroetoo
31 mei 2004, 20:09
de preamp maakt het geluid, een poweramp(eindtrap) geeft de "power" het volume dus

Zo is het, simpel zat. Maar ik heb eerst een pre amp gekocht en daarmee over m'n combo gespeeld. Ging prima! En 't klonk ook nog beter...
19 inch spul is behoorlijk prijzig, dus dat kan een tussen oplossing zijn. Inmiddels heb ik ook m'n eindversterker :-D Nou daar ben ik gelukkiger van geworden :razz:


K dat was mijn vraag want ik wil in stappen gaan kopen..
Dus dan wil ik eerst een pre amp kopen (nog totaal geen idee wat en hoeveel dat kost, iemand tips??) en die in mijn combo duwen

lennartengel
31 mei 2004, 20:58
Tips.... tsja, er is zoveel te koop! Ik heb zelf wat tijd besteed aan luisteren naar het geluid van verschillende gitaristen en uitgezocht wie met welke apparatuur speelde. Ben uitgekomen op mesa boogie. Heb toen voor 600 eurootjes de formula pre gekocht. Drie kanaals en een xtra e.q. Behoorlijk veelzijdig dus.

Doe 's een forum search, er is vast heel wat te vinden.

jw009
31 mei 2004, 23:16
waarvoor win je 19" er zijn genoeg heads die heel veel zijdig zijn

Epic
2 juni 2004, 09:20
Ik ben mij de laatste tijd wat aan het verdiepen in 19"spullen.
Ik vroeg met af hoe het klonk als je een preamp direct in de normale gitaarversterker drukt? en waarom je een preamp eigenlijk in een eindtrap zou moeten drukken
Ik vind het niet mooi klinken. Hangt waarschijnlijk wel van je versterker(s) af, maar ik heb een H&K Tubeman en die klinkt in de eindversterker een stuk beter dan rechtstreeks in de gitaar-input (van een fender blues deluxe).

Ik denk dat het te maken heeft met dat je twee voorversterkers achter elkaar zet. Net zoals dat je twee distortions achter elkaar zet klinkt dit niet echt goed (zijn natuurlijk altijd uitzonderingen!!)

lennartengel
2 juni 2004, 09:50
Het is niet zoals het zou moeten zijn. Helemaal waar. Maar in mijn geval was het de stap van een boss me30 over een eenkanaals transistor bak, naar een degelijke voorversterker, uitversterkt over dezelfde eenkanaals transistorbak. En dat was wel degelijk een vooruitgang!

Ik weet niet precies hoe de situatie van maroetoo is, maar in bovengenoemde zeker een verbetering...