PDA

View Full Version : LTD nekken



VaderSlayer
31 mei 2004, 19:22
Dit is een aanvulling op mijn vorige post, waar ik vroeg hoe de ESP/LTD ec-400 en de ec-400at speelde. Toen kreeg ik te horen dat de nekken aan voelden als 'speelgoed' zijn het hier meer mensen mee eens?
Heeft er iemand één van deze twee? Ik wil er namelijk heel graag een, maar als het waar is dat ze zo slecht spelen...

Meningen over de LTD's dus?

SiNiSTRaL
31 mei 2004, 19:33
de goedkopere ltd's is echt squier kwaliteit, van die superstratjes van onder de 200 zijn nix, boven de 500 wordt ltd pas te doen...

VaderSlayer
31 mei 2004, 19:37
Ok, de ec-400 en de 400at liggen allebei op ongeveer 550€ dus dat zit wel goed?

VaderSlayer
31 mei 2004, 19:49
http://www.espguitars.com/images/guitars/EC400AT_blk.jpg

dit is 'em btw

Lacrymosa
31 mei 2004, 20:19
Ik heb een M-100 uit de eerste series ltd, ik heb et tijden als backup gebruikt, en nu mn charvel kapot is moet ik em dus als main gitaar gebruiken

Ik heb in et begin super vaak op dat ding gespeeld, maar toen ik mn charvel kreeg von ik et nix meer

maar nu ik er veel op speel kom ik toch tot de conclusie dat et een super goed ding is

alleen de brug en topkam zijn minder, en ik heb er andere elementen in gezet

maar et speelt als een idioot

CheerS!!

VaderSlayer
31 mei 2004, 22:12
Ok bedankt

Soulflyhigh
31 mei 2004, 22:13
Ik heb ook weleens op een ESP ltd M-100 gespeeld. Ik snap niet dat julie die nekken zo kut vinden ik vind je juist super. Misschien nog wel beter dan die van Ibanez (ja ik hou van dunne nekken). Ze zijn iets smaller dan die van Ibanez.

Anders Destium
31 mei 2004, 22:27
Ik vind van de LTD alleen de nekken van de Deluxe serie een beetje lekker spelen, en daar valt die Eclipse-400 niet onder helaas :)

VaderSlayer
31 mei 2004, 22:30
Ik ben over het algemeen alleen 'speelgoed' nekken gewend dus voor mij zal het wel meevallen :)

andoni
1 juni 2004, 10:24
Over die speelgoednekken wil ik even wat zeggen. Ik denk dat mensen dit vinden omdat veel LTD's een gelakte hals hebben, en je dus de verf voelt in plaats van het hout. Er zijn voorstanders en tegenstanders. Het is maar wat jij lekker spelen vindt. Mijn Viper heeft ook een gelakte hals, voor snelle slides en zo kan het misschien wat stroef aanvoelen (hoewel dat je de gitaar na ze wat 'ingespeeld' te hebben echt gewend raakt en dit niet meer voelt), maar toch speelt die Viper lekkerder dan mijn cheapo strat, met ongelakte hals.

En als je een EC-400 koopt: dat is al echt geen speelgoed meer hoor. Je hebt een mahoniehouten body, PU's van hoge kwaliteit en een goede afwerking. Het is niet omdat hier mensen met PRS'en Gibsons spelen dat je een minderwaardigheidscomplex moet creëren. Persoonlijk vind ik dat je niet veel meer voor dat geld kan vinden. En alles moet een beetje in balans zijn. Ik weet niet op welke amp je speelt, maar het heeft geen zin om echte Les Paul te kopen als op zeg maar een gammele Valvestate speelt of zo. Naar mijn mening klinkt een medium-range of budget gitaar door een goede amp stukken beter dan een top gitaar door een beginnersamp.

Swan
1 juni 2004, 10:48
nee dat van die gelakte hals is niet waar...ik ben gelakte halzen gewend (al speelt de ge-oliede hals op mn Dinky 10 keer zo lekker) maar de vorm van de halzen van LTDs voelen slecht aan IMHO, echt alsof t n plank is met wat ijzere frets er op en verder nix aan ontworpen/bewerkt

NeeraDJ
1 juni 2004, 11:41
Ik vind de LTD Standards soms niet eens zo verkeerd. De EX-400 speelde best wel lekker, hoewel deze hals misschien wel wat dunner is dan de EC-400. Als deze hals ook maar enigszins op die van de EC-1000 lijkt, dan is er geen twijfel over mogelijk. Heb er laatst weer een bespeeld en die dingen passen perfect bij je handen (tenzij je kleine handen hebt), heb 'm voor de gein ook nog eens vergeleken met een Fender USA Strat die ik veel minder lekker vond aanvoelen, volgens mij was ie ook iets dikker dan de LTD.

Overigens zie ik steeds betere dingen in de LTD Standard serie, die Hybrids, AX'es en F serie zien er zeker niet slecht uit en aan recensies (op het ESP forum) te horen zijn ze vaak beter dan LTD Signatures en sommige Deluxes.

Soulflyhigh
1 juni 2004, 16:31
Ha dacht je van die Xtone series. Soort moderne jazzbakken ik vind ze er vet uit zien. Ik ga binnenkort ff naar Duitsland dus ik zal kijken of ik er daar eentje kan bespelen. ESP Ltd rules trouwens 8) is mijn favo gitaarmerk samen met Jackson

VaderSlayer
1 juni 2004, 17:13
Ok de meningen zijn dus verdeeld :) dan zal ik toch echt zelf moeten uitproberen :)

Thom TK
1 juni 2004, 17:14
Tegenwoordig hebben ze toch weer goedkopere modellen gelanceerd onder ESP?
Dus een ESP kost nu net zoveel als een ESP/Ltd maar volgens maakt het kwalitatief erg weinig uit.

ArpeggioKing
1 juni 2004, 17:22
ja je hebt het erover dat de duurste ltd en de goedkoopste ESP in de zelfde prijsklasse zitten. Ja dat klopt. maar een fatsoenlijke ESP heb je toch niet onder de 1500-2000 Euri...

NeeraDJ
1 juni 2004, 19:41
Gerrekat's Viper Standard is anders erg fatsoenlijk (understatement) op gebied van kwaliteit en kost nog geen 1400 dollar...

De Standard Eclipse etc. trouwens ook daar niet van

Thom TK
1 juni 2004, 20:23
En die gitarist van The Rasmus (is niet mijn favo band, maargoed), speelt op een Ltd.
Ik mag dan toch aannemen dat een ESP/Ltd weinig onderdoet voor een echte ESP.

BlackSun
1 juni 2004, 20:43
Ik heb een Ltd (in de prijsklasse van 800,-) en dat ding heerscht echt de pan uit.
Die nek moet je misschien ff aan wennen, maar hijs zeker niet slecht!
Mijn gitaarleraar was ook zeer onder de indruk van de kwaliteit.

Buryyourdead
2 december 2005, 00:41
Ok, de ec-400 en de 400at liggen allebei op ongeveer 550€ dus dat zit wel goed?

Waar is dat dan ? :)
ik heb prijs opvraag gedaan bij mijn vaste gitaarwinkel en kwam ik rond de 700 euro uit..

gerrekat
2 december 2005, 07:00
Ik vind zelfs mijn ESP voelen als speelgoed.....en da's een echte japanse! verder wel een goeie gitaar maar zeker niet mijn nummer 1.