PDA

View Full Version : Top locks klemmen niet goed



Trocar
31 mei 2004, 17:46
Wat kan ik hier aan doen?
Als ik de toplocks aandraai (die klemmetjes op de kam) en ik druk op de snaar achter de kam (bij de stemmechaniken in de buurt) verandert de toonhoogte. Daarna blijft de snaar hangen.
Erg vervelend met mijn Floyd.

Suggesties?

[edit:]

Hoe strak kan je die dingen eigenlijk aandraaien? Het lijkt te helpen als ik ze heeeeeel strak aandraai, maar is dat slecht voor de schroefdraad? Iemand al ooit zoiets kapot gedraaid?

Diedo
31 mei 2004, 18:22
meestal is "vast" ook gewoon vast, zonder dat je ze echt hard moet aandraaien... misschien zijn de snaren ingesleten in de toplock (of in die blokjes die je erop schroeft) en dan moeten ze vernieuwd worden.

een beetje aandraaien moet gewoon, maar je moet niet echt veel kracht zetten, want dan gaat de schroefdraad kapot... en ja, wat is dan "niet echt veel kracht"... dat is misschien wel een probleem...

Moonchild
1 juni 2004, 11:31
Terug van weggeweest, moonchild hier :cool:

Probeer het staafje dat achter de toplock dwars over de snaren zit zo veel mogelijk naar beneden te draaien, dit zal waarschijnlijk al een boel uitmaken.

Verder hoef je de moertjes van de toplock niet al te hard aan te draaien, ze kunnen namelijk kapot, dit is mij gebeurd een keertje.
Je mag echt wel wat kracht zetten, maar zodra het imbussleuteltje echt pijn gaat doen aan je vingers en de moertjes gaan "kraken" en niet meer soepel vastdraaien, maar schoksgewijs gaan, dan moet je stoppen.