PDA

View Full Version : Blues/bluesrock: Soundfiles Bouke's bandje online...



Bouke
31 mei 2004, 00:11
Heya,

Op onze nieuwe site, staat een aantal repetitieopnames van mijn band 'Low Budget Blue Band'. Het zijn met recht repetitieopnames, dus inclusief wat schoonheidsfoutjes.

Ik benieuwd naar wat reacties en op/aanmerkingen op de nummers. Mijn eigen demootjes (2) staan er ook op. De rest is met band, getaped tijdens repetites met een Apple Powerbook, ProTools Free en een Sony stereo-mic.

Het liefst onderbouwde kritieken natuurlijk, maar gewoon 'kud' of 'gaaf' mag ook wel hoor :D

Groetsels,

Bouke

defecto
31 mei 2004, 00:21
Gaaf! Ik luister nu de tweede van de demo's en die zijn stoer en ook goede kwaliteit!

spanky_franky
31 mei 2004, 11:34
Cool!
dit is echte blues.. echt heerlijk om naar te luisteren

Brianmayrulezzz
31 mei 2004, 12:14
vet hoor! :cool:

sietze
31 mei 2004, 20:06
echt super!!!!!
echt meespeel muziek 8-)

Bouke
2 juni 2004, 13:21
Hey,

Thanks guys tot nu toe! Nog meer mensen geluisterd?

Groets,

Bouke

InternEd
2 juni 2004, 15:13
Thanks guys tot nu toe! Nog meer mensen geluisterd?
Ja, heerlijke muziek die goed is uitgevoerd!

Groeten, Ed.

Hempo
2 juni 2004, 15:40
Bouke,

Ik had t je al verteld maar ik vin het hele coole mp3's. Stuk voor stuk.
Je speelt goed en je zingt goed. En het is wel de muzieksoort waar ik van hou.
Succes met LBBB en wie weet zien we elkaar nog es ergens, tt nacht enzo :)

JorisBos
3 juni 2004, 11:13
Nice Bouke, niet anders van je gewend. De topper van het forum, samen met philbee. Dit is echte muziek.

-edit- vind je eigen opnames wel net wat overtuigender, solo's kun je live dan -net- soms niet bijhouden lijkt het. Heerlijk dat je trouwens nummers van Popa speelt. cool.

Stratman70
3 juni 2004, 11:25
Ik sluit me helemaal bij Hempo en de rest aan. Jij bent echt een 'bluesman'. Precies de juiste 'feel' voor die muziek.

Barret Wallace
3 juni 2004, 11:39
Hey Bouke dit klinkt weer geweldig, goeie kwaliteit en coole blues 8-)

1 klein puntje van kritiek je opnames lijken een beetje teveel galm te hebben? Kan ook door de ruimte waar het opgenomen is komen natuurlijk :)

Bouke
3 juni 2004, 22:22
Hey all,

Thanks again voor de commentaren.

@JB: Helemaal gelijk in. Ik ben momenteel heel hard bezig om ook live wat stabieler te kunnen spelen. Tijdens het opnemen van m'n eigen demootjes kon ik nog eens een keer iets opnieuw inspelen, maar live moet het in 1 keer goed. Minder fouten maken en de timing op orde krijgen. Ondertussen de bag-of-tricks bijvullen en gewoon doorgaan. Daar werk ik dus op dit moment aan. Als er meer progressie is zal ik het wel laten horen :D

@Barret: Die galm moest ik er wel opzetten. De opnames die ik heb gemaakt in het repetitiehok waren erg ehhh... ongelijkmatigverdeeld zeg maar. Ik heb opgenomen met een stereomic rechtstreeks in een notebook. De plaats was dus best wel belangrijk. Probleem was dat je in de ruwe opnames een hele vreemd verdeling van de instrumenten hebt. Nu nog steeds wel, maar de verb heeft het een beetje naar mekaar toe gehaald. Bij de volgende ronde zal ik proberen ietsje minder te doen.

@Hempo: Succes in de TT-nacht (podium Javastraat, 23.00-23.45 uur)

Groets,

Bouke