PDA

View Full Version : Dit ziet er niet zo goed uit.



Javaca
30 mei 2004, 23:00
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/25761.htm

Deze dingen kosten nieuw toch maar 199,- ?

Anders Destium
30 mei 2004, 23:02
Ik weet niet hoeveel ze kosten, maar als je het niet vertrouwt kun je het toch aangeven (of is dat alleen bij ebay?)

Mitch
30 mei 2004, 23:11
Ik dacht wel duurder dan 199, maar zeker geen 400E. Voor iets van 230 had je een Indonees met een hals humbucker en klassieke slagplaat.
Ik verwacht dat 2 hb's en seventies slagplaat iets duurder is, maar 400E ?!?!? 2ehands :o

schaap
30 mei 2004, 23:12
Houdt deze adverteerder zich niet aan de regels?
Tip de webmaster! (http://www.marktplaats.nl/tipwebmaster.php3?g=muziek&u=elektrgitaren&ID=25761&ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Felektrgitaren%2F25761.htm)

Mitch
30 mei 2004, 23:38
Ik zie geen regel dat je iets niet mag aanbieden voor meer dan de nieuwwaarde :dontgeti:

SiNiSTRaL
30 mei 2004, 23:41
nop, nu zijn ze bij feedback 199...
http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=327502906

schaap
30 mei 2004, 23:48
http://www.feedback.nl/pix/squier-tele72custom.jpg
Humbuckertje voor, single coiltje achter!
Ligt er wat aan mijn ogen :???:
Of zit er onder dat kapje dan dus maar 1 spoel ?

SiNiSTRaL
30 mei 2004, 23:52
ja, las t al in t krantje, maar bij de fender vesie zit er geloof ik een single coiltje achter ofnie?

andy
30 mei 2004, 23:56
Niet vergeten dat hij er ook nog een koffer bij zit. Maar dan nog duur vind ik.

BartL
31 mei 2004, 00:04
Zie je toch dat er mensen niet nadenken bij het kopen van een gitaar.

Zet je gitaar X voor 1000 euro te koop, dan bieden de mensen een euro of 700 - 800
Zet je dezelfde gitaar voor 500 euro te koop, dan bieden ze nauwelijks boven de 300.

Klinkt raar, maar het is zo.

BartL
31 mei 2004, 00:05
Niet vergeten dat hij er ook nog een koffer bij zit.
Nja, als die koffer nou van 24 kar. goud was... :cool:

SiNiSTRaL
31 mei 2004, 00:05
zet je voor 400 neer, bieden ze 150, heb je een nette prijs :)

defecto
31 mei 2004, 00:06
En denken ze ook nog dat ze hem voor vet goedkoop hebben gekocht.. 8)

bat
31 mei 2004, 00:10
http://www.feedback.nl/pix/squier-tele72custom.jpg
Humbuckertje voor, single coiltje achter!
Ligt er wat aan mijn ogen :???:
Of zit er onder dat kapje dan dus maar 1 spoel ?

viel mij ook op. Wellicht bedoelen ze bij feedbakc eigenlijk de fat-tele die wel rond die prijs zit overal.

Anyway: bij Musik Productiv gaat ie voor 209 euro, koffertje erbij, laten we zeggen 300 euro nieuw, dit alles is tweedehands, jaartje oud. Die 175 euro die al geboden is, is dan een reeele prijs.

En inderdaad, misschien een truc van de verkoper om nog een reeel bedrag binnen te halen.

Je ziet ze iets teveel op Marktplaats, 25 euro bieden op iets dat voor 100 euro aangeboden wordt.

BartL
31 mei 2004, 00:15
Klopt. Laatst iemand die me mailde voor een volume pedaal. Ik had hem voor 40 euro neergezet.


Dag Bart,

Ik wil je volumepedaal wel kopen. Ik biedt bij deze € 20,- Laat maar weten wat je ervan vindt!

Toen deed ik wat 'water bij de wijn', ik haalde een tientje van de prijs af...toen kreeg ik dit mailtje:



Dag Bart,

Eerst wil ik graag van je weten of het pedaal 100% is. Dat'ie niet krast enzo. Is het pedaal stereo? Voor € 27,50 neem ik 'm. Akkoord?
:evil:

Toen heb ik hem gezegd dat 'ie lekker verder mocht gaan zoeken.

Javaca
31 mei 2004, 00:18
Dan moet je zeggen dat je er twee schroeven uit draait. Of het rubber van het pedaal zelf houdt.

Meestal trekken ze dan wel bij.

andy
31 mei 2004, 02:25
Niet vergeten dat hij er ook nog een koffer bij zit.
Nja, als die koffer nou van 24 kar. goud was... :cool:

He Bart, wel alles quoten he..... :wink: Maar ik ben het wel met je eens, TE duur dus.

schizo910
31 mei 2004, 09:51
Wat is eigenlijk de reden dat mensen niet bieden op Marktplaats ,maar je een persoonlijk mailtje sturen. Denken ze dat op die manier de prijs niet wordt opgedreven en ze zelf dus meer kans hebben?

Mark S
31 mei 2004, 10:01
nee deze dan: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=24328

onbegrijpelijk, die dingen zijn nieuw bijna overal onder de €1000 en bij Feedback €899 :-?

Mitch
31 mei 2004, 11:36
Wat is eigenlijk de reden dat mensen niet bieden op Marktplaats ,maar je een persoonlijk mailtje sturen. Denken ze dat op die manier de prijs niet wordt opgedreven en ze zelf dus meer kans hebben?

Juist. Schijterds. Als ik een advertentie heb zet ik er meestal bij "bieden via de site, vragen via de mail" of iets dergelijks en als ik toch biedingen krijg via de mail hou ik die aanvankelijk af en stuur ze door naar de site om te bieden.
Ik bekijk meestal na een week wat ik aan biedingen heb, zowel via de site als via de mail en beslis dan wat ik doe.

Diedo
31 mei 2004, 11:42
ik vind het altijd wat geinteresseerder staan om even een mailtje te sturen. ik heb het ook vaak gehad dat mensen hebben geboden, maar dat er verder geen actie wordt ondernomen, en dat is ook neit de bedoeling. in een mailtje kun je ook nog eventuele vragen kwijt, voordat je een bod doet.

cas121
31 mei 2004, 11:59
vind een mail ook veel relaxter, het komt me iets te vaak voor dat er iemand bied op je advertentie en vervolgens niks meer van zich laat horen, met een mailtje weet je meteen dat het meestal redelijk serieus is.

voor de zekerheid doe ik het meestal allebei

bat
31 mei 2004, 13:33
ik reageer per mail omdat ik op die manier wil laten weten echt serieus te zijn en niet iemand die bied en verder wel ziet.

Aan de andere kant heb ik ook de pestpokkehekel aan aanbieders op marktplaats die niet reageren op een mail. Dan kunnen ze het wel schudden dat ik nog wil kopen.

wietse
31 mei 2004, 14:29
Ik zie geen regel dat je iets niet mag aanbieden voor meer dan de nieuwwaarde :dontgeti:
staat er mischien niet maar ze hebben er wel een bloed hekel aan , als je zoiets meldt heb je grote kans dat ze de boel verwijderen.
ik bied meestal ook via mail en dan een normaal bod , ook wel een beetje omdat de prijs dan soms laag blijft.
maar als jij met je bod via marktplaats op 4e plek staat dan zie je die dat bod niet meer , haken de drie hoogste af en was jouw bod eigenlijk ook al goed genoeg , dan heb je wel pech want de aanbieder kan je dan niet meer bereiken.(want soms gaan ze maar euro over je heen dus dat maakt niks uit.)
als iemand mij mailt van bied 50 euro wanneer kan ik hem ophalen?
terwijl je 150 vraagt , die hoeft niet op antwoord te rekenen laat me de gek niet aansteken.
of als ik een slecht humeur ben scheld ik hem uit via mail.

doncker
31 mei 2004, 16:20
Je hebt wel een hele boel zeikerds op marktplaats. Je zet een advertentie en er volgen onnutige biedingen, je mailt dan voor te vragen of ze geïnteresseerd zijn , vertikken ze het om terug te mailen.

ik mail altijd want wie moet het initiatief nemen als je biedt , koper of verkoper ?