PDA

View Full Version : Aardlus



AoDf
30 mei 2004, 22:01
Als ik in de loop van mijn jcm800 een equaliser pedaaltje zet en deze aansluit op dezelfde (gestabiliseerde) 9 Volt voeding (via zo'n splitkabel van ibanez) als het boostpedaaltje dat voor de input staat van de amp krijg ik een ruis. Als ik dat equaliser pedaal met een batterij voedt is de ruis weg. Als ik alleen het boostpedaaltje voedt met de adapter, en de equaliser helemaal weg laat is de ruis ook weg.

Heb ik dan last van een aardlus en zo ja, hoe is dit op te lossen, liefst zonder batterijen? Moet ik dan voor elk pedaal een eigen adapter hebben, of ze op een andere spanningsgroep zetten??

oddman
30 mei 2004, 22:20
hoi,
ik heb ook een jcm800 en volgens mij heb ik ook dat probleem...

ik gebruik 2 verschillende adaptors, 1 voor de effecten die voor de versterker zitten en 1 voor de effecten in de loop ... Maar heb toch een ruis ...
Als ik achteraan de versterker de send en return kabels uittrek ist ie muisstil ...

Ik moet het ook nog eens proberen met een batterij want dat heb ik nog niet gedaan (en vind ik trouwens ook niet praktisch)

AoDf
30 mei 2004, 23:04
Grote kans dat het met een batterij wel over is. Zo niet dan is er wat anders aan de hand, in ieder geval geen aardlus, misschien slechte kabels.

Speeddemon
31 mei 2004, 00:43
is standaard probleem.
NOOIT (heb ik al eerder op dit forum gezegd ergens) pre-amp effecten en fx-loop effecten voeden met dezelfde adapter/daisychain.

Dat wordt dus of 2 adapters gebruiken of batterijen voor 1 van de 2.
Als die booster true bypass is, zou ik daar de batterij ingooien. Als ie op is, kun je m nog altijd ge-bypassed laten werken.