PDA

View Full Version : Mijn effectenproc. zuigt



the joshua tree
30 mei 2004, 20:33
Test

the joshua tree
30 mei 2004, 20:38
Ik heb al voor een jaar of 2 een Zoom 707 (gewoon 1e versie). Verder een Epi LP custom en een Marshall Mg 100. over de laatste 2 ben ik prima te spreken maar van de zoom 707 krijg ik steeds meer spijt. Als ik in combinatie speel met mijn marshall dan wordt het van een mooi, vol geluid in een keer een dul, iel, breekbaar geluid. Hard moet ik hem helemaal niet zetten, dan is het gelijk misseboel. Is het gewoon een slecht ding of zijn mijn presets (zowel bij versterker als zoom) niet goed? Wat raden jullie aan voor instellingen om t optimale geluid te behalen. Onder een optimaal geluid versta ik bij clean: warm, jazzy en transparant. Bij distortion houd ik wel van warm, rauwe, bluesgeluid. Met mijn marshall alleen lukt dat makkelijk, maar je wilt toch ook een beetje effecten erover heen kunnen smijten... of moet ik gewoon maar deze bak inruilen en een paar losse kopen?

Swan
30 mei 2004, 21:02
misschien kan je de dist. van je Marshall gebruiken en die Zoom in de effectloop zetten en enkel gebruiken voor de effecten die je wil

the joshua tree
30 mei 2004, 21:04
misschien kan je de dist. van je Marshall gebruiken en die Zoom in de effectloop zetten en enkel gebruiken voor de effecten die je wil

je bedoelt dat ik m dus zeg maar stand by heb staan? alleen gebruiken wanneer ik dat wil? hoe doe ik dat dan? (ik ben een beetje leek op dit gebied, sorry)

Swan
30 mei 2004, 21:17
je zou (denk ik, ken t apparaat niet) em op bypass oid kunnen zetten, en dan wat presets maken met alleen de effecten die je wil, als je dan die in de effectloop van je marshall doet komen de effecten na de distortion (wat je waarsch. wil)

wat wil je precies? :p

the joshua tree
30 mei 2004, 21:48
Ja ik ga er steeds meer aan denken hem weg te doen. (in ruilen)
Want op mn Marshall zit gewoon een flanger, reverb en echo. Dus daar kan ik ook wel wat kanten mee op. Over de distortion ben ik wel tevreden. Ik zou m dan wel in willen ruilen en een wah der bij kopen etc. Want kijk ik kan wel een ding hebben staan van zoveel honderd gulden, als ik hem alleen gebruik voor een paar effectjes verliest t zijn waarde wel meer. Wat ik precies wil is nog steeds lastig :-D Maar ik vind het gewoon zonde om zon ding te zien verrotten, kan der dan beter iemand anders blij mee maken.

Mitch
30 mei 2004, 23:16
Ja, gewoon verkopen. Ik had ook zoiets miet een Digitech RP100. Op mijn belachelijk slechte versterker had ik ineens een betere sound ermee, maar toen ik naar een iets serieuzereAVT50 overschakelde haalde de RP ineens het geluid van de versterker naar beneden :-(
Het luidde het begin in van het aanschaffen van losse effectpedalen. Historisch moment eigenlijk :D