PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van de nieuwe Limited Edition Gibson LPs?



Anders Destium
30 mei 2004, 20:27
Test

Anders Destium
30 mei 2004, 20:29
Het lijkt er een beetje op dat Gibson een gelimiteerde serie LPs heeft uitgebracht om de overwinning in de rechtzaak versus PRS te vieren :lol:

Ik vind ze er zelf echt enorm vet uitzien, het zijn standards met burstbuckers en een ebben toets. De kleuren zijn typisch het soort kleuren die je op PRSen vindt:

Pacific Reef Blue
http://www.willcuttguitars.com/images/4316-1.jpg

Midnight Blue
http://www.willcuttguitars.com/images/4435-1.jpg

Santa Fé Sunrise
http://www.willcuttguitars.com/images/4489-1.jpg

Ik zit zelf nogal te gassen op de midnight blue :D

the joshua tree
30 mei 2004, 20:30
Dat zijn hele mooie gitaren. Fijne kleuren. Al blijven de traditionele kleuren onsterfelijk. Maar welke rechtzaak is er geweest dan? Ging PRS zeiken over de kleuren die LP gebruikt?

Anders Destium
30 mei 2004, 20:41
PRS heeft een model dat gezien wordt als een kopie van de Les Paul. Daar is een rechtzaak over geweest:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=27174

Reel Big Fish
30 mei 2004, 20:42
Hehehe hoe duur moet zo'n grap kosten :D

Negative K3 fan
30 mei 2004, 20:56
midnight blue is wel lekker, mag wel iets meer flame onder. of spalt :)

Swan
30 mei 2004, 20:59
die midnight blue....en dan met zwarte hardware *kwijl*

defecto
30 mei 2004, 21:04
De Midnight Blue! *drool*

Sliver
30 mei 2004, 21:23
+ 1

Javaca
30 mei 2004, 21:37
nog een keer +1

Wel erg PRS idd.
Maar wel lekker :)

THW
30 mei 2004, 22:35
Pacific Reef Blue
KWIJL!

marc_o
30 mei 2004, 22:47
Geweldig!
Ik vind de Les Paul zowieso de mooiste gitaar ooit, en zeker in bovenstaande kleuren.
Heb er een paar jaar eentje gehad, maar was niet helemaal mijn ding, ik vind ze te vet klinken, hou meer van p-90's, en ja, die heb je natuurlijk ook op les pauls, en wie weet ga ik er nog eens een keertje voor......GAS ...het blijft vervelend.

schaap
30 mei 2004, 23:13
Damn zo´n LP zou ik nog wel willen hebben, eindelijk een mooie :-D

Mark S
30 mei 2004, 23:38
ik weet het niet...ik vind de traditionele kleuren toch wat meer hebben, dit heeft toch een vrij hoog 'kijk mij eens mooi zijn' gehalte wat ik meer associeer met andere merken.

Het is als een mooie vrouw met te veel make-up op zullen we maar zeggen :razz:

defecto
30 mei 2004, 23:42
Waarom heeft die Pacific Reef Blue eigenlijk een andere switch dan de andere twee?

Mark S
30 mei 2004, 23:43
Waarom heeft die Pacific Reef Blue eigenlijk een andere switch dan de andere twee?

andere switch? volgens mij is alleen de stand van de switch anders....

abbys
30 mei 2004, 23:45
das dezelfde switch die op treble staat :) ( naar beneden dus )

BartL
30 mei 2004, 23:45
Zijn dezelfde hoor. Alleen issie op de Pac.RB naar onder geswitched.








...toch?

BartL
30 mei 2004, 23:45
Spraken zij in koor :razz:

Mark S
30 mei 2004, 23:46
ik was eerst!




mag ik nu een Limited Edition Gibson LP uitzoeken? :)

defecto
30 mei 2004, 23:47
Uhm.. nou.. Bij de pacific zie ik het witte 'hendeltje' niet. Het lijkt mij meer een drukknop ofzo.

Mark S
30 mei 2004, 23:48
dat is fotografisch perspectief :wink:

defecto
30 mei 2004, 23:53
http://members.chello.nl/a.kuscu/plaatjes/switch.jpg

Daar mis ik toch echt iets.. :???:

Anders Destium
31 mei 2004, 00:07
Dat is gewoon een push-push switch, die kan je in je body rammen als je daar zin in hebt. Als het goed is hoor je dan je elementen wat minder, als een soort van coil tap :D Hij staat gewoon naar beneden gericht, dus hij wijst in de richting van de fotograaf :)

Ik heb vanavond een prijsopgaaf gevraagd (ook voor 2 andere gitaren in dezelfde winkel als waar ik deze plaatjes van heb), ik ben heel benieuwd of ik antwoord krijg :) Vervelend dat het Pinksteren is (dus ik denk dat ik pas op dinsdagavond op het vroegst bericht terug heb), want ik ga dinsdag hoogstwaarschijnlijk een nieuw (titanium) horloge kopen (en die zijn ook niet goedkoop). Ik ben benieuwd!

> Mark S
Je wordt oud, een gitaar mag best mooi zijn en mag ook mooi gevonden worden tegenwoordig (al dat vroeger was alles beter geouwehoer ook altijd) :razz: :wink:

defecto
31 mei 2004, 00:15
Oh.. dat is niet het licht wat ik dacht een chromen knop ofzo.. lol.. :oops:

Maar gitaren mogen best gezien worden 8) Dat is niet iets om je voor te schamen ofzo.. lol

Mark S
31 mei 2004, 00:23
> Mark S
Je wordt oud :razz: :wink:

ik wordt het niet, ik ben het al! :D

ik ben trouwens 1- van de grootste pleitbezorgers van dat alles vroeger NIET beter was...

Anders Destium
31 mei 2004, 00:28
Was ook maar een geintje :wink:

Ik ben zelf redelijk fan van expliciet hout en sprekende kleuren (om het maar zo te noemen), vandaar dat ik deze gitaren zo mooi vind :)

EmgMaster
31 mei 2004, 00:36
Spraken zij in koor :razz:

Ja, maar hij staat toch gewoon in een andere stand :razz: :razz:

cas121
31 mei 2004, 01:56
ha, omdat je de meeste switch's ook kan switchen zegmaar, staat gewoon naar boven....

vind die midnight blue ook echt vet, heb er ook een paar op het lespaulforum gezien, en dan die spierwitte mounting rings, bruut :lp:


edit: had niet gezien dat er een pag 2 was, is laat en ben niet nuchter hahaha

gerrekat
31 mei 2004, 08:10
Aardig....

Luca P
31 mei 2004, 08:32
Ik heb nooit op een PRS gespeeld.
Van de gedachte alleen raak ik al verveeld.
Ben het ook niet van plan!
Ik ben een echte Gibson man!
De Les Paul is het ultieme genot!
En de rest eigenlijk een hoopje snot!

Luca P

emielow
31 mei 2004, 09:56
het is dezelfde switch, alleen deze staat naar beneden, en de andere naar boven..

P****Fred
31 mei 2004, 10:32
nieuw op ebay
1949 $....

valt mee me dunkt ;-)

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=38086&item=3727009594&rd=1

maar dit kleur is toch veel "groener" dan een prs blue matteo, niet?
hoewel je op sommige foto's ook wat turquoise ziet bij een matteo...
in keulen zag ik 'm toch echt wel blauw... strange allemaal :D

edit:

hier eentje voor 1899 $...

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=38086&item=3726852328&rd=1

R. Flagg
31 mei 2004, 12:32
En de klapperrr van de week.


http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3727045669&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

zou hem zelf ook wel willen alleen mijn paypal account moet nog worden aangemaakt.

Anders Destium
31 mei 2004, 12:53
Ik heb nooit op een PRS gespeeld.
Van de gedachte alleen raak ik al verveeld.
Ben het ook niet van plan!
Ik ben een echte Gibson man!
De Les Paul is het ultieme genot!
En de rest eigenlijk een hoopje snot!

Luca P

Het duurt nog een tijdje voor het Sinterklaas is hoor :lol:

P****Fred
31 mei 2004, 13:30
En de klapperrr van de week

ja maar die gaat nog heel wat stijgen hoor...
moet nog drie dagen blijven staan...

die andere zijn heel mooie buy it now aanbiedingen :-D

Anders Destium
31 mei 2004, 13:51
Hoe is het nou afgelopen dit weekend Fred :) Kun je de gitaar of gitaren doorzetten?

Ik ga morgen vernemen hoeveel er in een winkel gevraagd wordt voor de Midnight Burst, wie weet hak ik wel heel snel de knoop door of vraag om een layaway :)

P****Fred
31 mei 2004, 13:57
hehe,


ik krijg iig geld, en ik denk dat het rond de 2500 € zal liggen...
en ik mag me er ook een gitaar mee kopen,

ALS ik geslaagd ben voor m'n 2de kandidatuur aan de universiteit...

anders moet ik het op m'n rekening zetten...

vind het een goeie deal, want ik denk wel dat ik geslaagd zal zijn...
IK HOOP HET IIG!!

en anders in de tweede zittijd, dus no problemo :-)

ofwel in de eerste week van juli ofwel in september heb ik een Gibson lp standard, of een PRS McCarty.... :-D

Anders Destium
31 mei 2004, 13:59
Felici alvast!

Ik koop meestal een gitaar als het wat minder gaat met de studie, waarna er weer een grotere dip volgt :D

BramVersteeg
31 mei 2004, 18:48
:o Waarom staan er geen kwijlende poppetjes bij mijn icons??
Wat een machtig mooie LP's!! Zo'n gitaartje zou op zich niet misstaan naast mijn LP sunburst. :razz:
Jammergenoeg bied mijn flappenbak geen uitkomst :-(

sash
31 mei 2004, 19:23
Even een kleine correctie:

Midnight Blue heet geen Midnight Blue, maar Manhattan Midnight

Anders Destium
31 mei 2004, 21:52
Het spijt me verschrikkelijk, kun je me ooit vergeven voor deze kolossale blunder? Ik weet dat het misschien wat veel gevraagd is, maar toch :lol:

Ik heb eigenlijk pas echt tijd over een paar weken, dus ik denk dat ik mijn beslissing over deze gitaar nog een tijdje ga uitstellen. Mijn tentamens en dus toekomst zijn net wat belangrijker dan een nieuwe gitaar die er tussendoor komt en mijn cijfers flink zal beinvloeden :)

sash
31 mei 2004, 22:18
Het spijt me verschrikkelijk, kun je me ooit vergeven voor deze kolossale blunder? Ik weet dat het misschien wat veel gevraagd is, maar toch :lol:



Oh ja natuurlijk lekker ding, jou vergeef ik altijd, dat weet je toch :D

Zijn wel ONTIEGLIJK mooie gitaren zeg... damn. Begin ook steeds meer te gassen op een Lp. Net weer Kravitz op pinkpop gezien met een LP en had zoiets van 'jah, mooi'.

Gaat me weer een dosis geld kosten :D

Dirtypool
1 juni 2004, 02:21
nahnah nah nahnahnah ik krijhijg er misschien een... :-D mn ex zwager heeft zn huis te koop en vindt dat ik eigenlijk op een LP thuishoor... :wink:
Heb het nog heel zwakjes geprobeerd af te houden in de trant van: dat kan ik toch niet aannemen... :o ', maar hij duwt hem mij dan gewoon in mn handen. :roll:
Joepie 8-)

Maiden Michiel
1 juni 2004, 09:06
+ 1
+1

gerrekat
1 juni 2004, 10:07
1200 EURO is dat de normale prijs voor deze LP's? in dat geval een zeer goede deal....maar ze zullen toch wel duurder zijn?

Die headstock inlay vind ik niet kunnen bij een Lp da's op en top SG...

De kleuren zijn mooi mara die flametops...pfff GIBSON en flametops slechte combinatie...

Die supreme's hebben wel (ook niet allemaal) goede flametops maar dat mag dan ook wel voor dat geld.

Ik weet niet of ik me zou kunnen beheersen als ze ooit een SG supreme zouden uitbrengen met een AAAA flametop in midnightburst...ik heb er nooit een gekocht vanwege de enorm slechte maple caps die erop zitten maar vind ze wel heel mooi!

sash
1 juni 2004, 15:41
nahnah nah nahnahnah ik krijhijg er misschien een...

Vuile vuile teringlijhijer, ik hoop dat headstock gelijk breheekt, nah nah nah nah nah :D

Dirtypool
1 juni 2004, 16:02
:-D