PDA

View Full Version : Boss BF-2 flanger



niels_r
30 mei 2004, 19:02
Hoi,

Wat zijn de verschillen tussen de Japanse versie van de BF-2 flanger van BOSS en de nieuwere BF-2's uit Taiwan?

Als ik een beetje rondkijk op Harmony Central dan kom ik dingen tegen als:



There IS a difference between the Japanese and Taiwanese models. I own both, and the Japanese is a lot better... Larger sound range, and a lot fuller sound.




Buy this pedal if you find the Japanese version... Hard to find, but worth the money.


Zit hier echt een groot verschil in? Tussen wanneer zijn ze gemaakt en wat is een gangbare prijs voor de Japanse versie?

Groeten Niels

Nicci
30 mei 2004, 20:52
stel: er zit verschil tussen de 2 versies. wat dan? je gebruikt toch een effect als je het mooi vindt? wie weet geef jij wel de voorkeur aan de taiwanese versie . . . . .

niels_r
30 mei 2004, 21:01
Nouja, ik ben er niet naar op zoek (ben zelf bassist), maar de situatie is als volgt:

Mijn broertje heeft een Japanse BF-2 en wil deze verkopen. Hij wil weten hoeveel dat ding ongeveer waard is en daarvoor heeft hij even op internet gezocht naar de gangbare prijs voor zo'n ding. Tijdens het zoeken kwamen we erop dat er twee versies van zijn en dat de Japanse beter schijnt te zijn. Hij wil daarom weten wat de verschillen er tussen zijn en wat hij er ongeveer voor kan vragen.

Nicci
30 mei 2004, 21:33
ah. in dat geval moet je zeker even informeren. soms betalen mensen inderdaad meer voor een japanse versie.

dejohan
30 mei 2004, 23:30
Nouja, ik ben er niet naar op zoek (ben zelf bassist), maar de situatie is als volgt:

Mijn broertje heeft een Japanse BF-2 en wil deze verkopen. Hij wil weten hoeveel dat ding ongeveer waard is en daarvoor heeft hij even op internet gezocht naar de gangbare prijs voor zo'n ding. Tijdens het zoeken kwamen we erop dat er twee versies van zijn en dat de Japanse beter schijnt te zijn. Hij wil daarom weten wat de verschillen er tussen zijn en wat hij er ongeveer voor kan vragen.

Of ze echt beter zijn weet ik niet, maar er wordt "aangenomen" dat japanse boss effecten beter zijn dan diegene uit korea, indonesia,... wathever.
Zulke dingen kom je zo vaak tegen in gitaarwereld (zelfde model uit dat jaar/land is beter dan uit ander jaar/land,...), maar hoeven niet altijd waar te zijn, "Made in Japan" klinkt gewoon betrouwbaarder dan "Made in Korea", volgens mij heeft het meer daar mee te maken.

Toch kan je het best vermelden dat het een Japanse is als je hem verkoopt, er zijn genoeg mensen die het geloven, en je zult er meer voor kunnen vragen.

Mitch
30 mei 2004, 23:42
Da's echt niet alleen maar bull shit. Ik heb wel eens directe vergelijken gehoor en zelfs verschillen gehoord tussen Bossjes uit dezelfde productie periode :D
De kwaliteit is niet altijd constant, al zou dat wel een voordeel van massaproductie moeten zijn.
Ik wil hier overigens niet mee beweren dat het altijd zo is, maar goed, er zijn hier grotere Boss kenners dan ik.

BartL
30 mei 2004, 23:52
Heb eens een Boss DS-1 uit Japan en Taiwan gehad. Die uit Taiwan klonk echt helemaal nergens na, heel erg dun. Die uit Japan was al stukken beter (voor een Boss-distortion/overdrive :wink: ).

Speeddemon
31 mei 2004, 01:00
ik speel alleen maar op Japanse Boss pedalen. (heb er 6, waarvan ik er 2-3 actief gebruik).

Grootste punt: ze zijn beter gebouwd. Nettere afwerking, zeker de silver-screw versies hebben zelfs nog 'borgringen' bij de 4 schroefjes van de bodem-plaat. Allemaal kleine details.
Heb zelf een Japanse en Taiwanese CE-2 Chorus gehad. Ze hadden allebei hun sterke punten, maar als je een Taiwanese CE-2 kan verkopen voor 65 euro en een silverscrew Japanse (near mint) voor 50 kan kopen... :wink:

De Taiwanese klonk 'compacter', meer mids en volume boost. De Japanse klinkt subtieler. Meer fullrange-chorus. Nog steeds niet zo fullrange als een TC SCF of een Ibanez BC9 (die ik nu t meest gebruik).

niels_r
31 mei 2004, 09:53
Ok, mijn vermoeden dat ze over het algemeen als beter worden beschouwd klopt dus. Nu is alleen dus nog de vraag over voor hoeveel hij hem kan verkopen. Het pedaaltje is bepaald niet in een 'mint' conditie (understatement, 'relic' komt eerst ;)). De lak is er door het vele gebruik op veel plaatsen afgegaan.

Tussen wanneer zijn ze eigenlijk gemaakt? Hij heeft hem namelijk tweedehands gekocht.

Sietse
31 mei 2004, 13:19
Nouja, ik ben er niet naar op zoek (ben zelf bassist), maar de situatie is als volgt:

Mijn broertje heeft een Japanse BF-2

Hoi,

Ik ben Niels broertje met de Japanse Boss BF-2 en ik heb even een foto gemaakt:

http://img2.imageshack.us/img2/3458/Flanger_klein.png
klik hier voor vergroting (http://img2.imageshack.us/img2/7349/Flanger.jpg)

Speeddemon
31 mei 2004, 13:59
hoi jongens:
volgens mij leveren die meestal rond de 50-70 euro (maximaal) op.
BF-2 is nooit erg populair geweest en Ebay staat er vol mee.

check www.bossarea.com voor meer info.

T is i.i.g. wel de versie met de oudere knopjes zo te zien (later hadden die knopjes witte bovenkant).