PDA

View Full Version : Pinkpop op tv; Radiohead



Harry
30 mei 2004, 17:47
zat net even tv te kijken naar een oude pinkpop uitzending. Wat is dat Radiohead toch oeverloos saai. Dat mensen daar een uur naar kunnen kijken en luisteren. Snap ik niks van.

Negative K3 fan
30 mei 2004, 17:51
saai om naar te kijken, maar hun live performances zijn wel erg goed, ik heb een versie van paranoid android op mn computer en dat is gewoon hetzelfde als op het album, ieder detail klopt.

of je daarvoor nou naar een concert gaat is een tweede.

skanky
30 mei 2004, 18:17
Ik heb ze toen dus op Pinkpop gezien en vond ze geweldig. Om naar te kijken is het niet zo bijzonder, maar om ergens lekker met een biertje te zitten en ondertussen Radiohead te horen spelen was erg fijn. Zeker na die 3 toch wel zware dagen.

koen_V
30 mei 2004, 18:17
Alstublief seg.
Het is natuurlijk een mening als een ander. Maar ik vind het geniaal wat ze daar neerzetten en ik kan er uren naar kijken. Ik heb een hoop optredens van hun op video en echt, uren heb ik al gekeken naar deze video's en keer om keer zit ik weer met mijn mond open.
Natuurlijk je houdt van radiohead of niet. Ik doe het wel, ik vind ze geniaal.
Maar het blijft toch fantastisch hoe ze zo een muziek live kunnen brengen.
Of je ze goed vind of niet, je kan niet ontkennen dat het goeie muziekanten zijn.

Harry
30 mei 2004, 20:05
ik heb het even aan zitten kijken, en ik vond de nummers en de presentatie saai. Duurde allemaal veel te lang, er zat geen spanningsopbouw in, wat zeg ik spanning ontbrak totaal.
En zo te zien vonden ze het zelf ook geen zak aan.

Het is maar een mening hoor, maar ik wil graag vermaakt worden. Als ik me wil vervelen denk ik in eerste instantie niet aan muziek.

the joshua tree
30 mei 2004, 20:44
Ik heb het ook gekeken. Ik ben bij ze in de gelredome geweest en vond ze geniaal. GEnoten van een geweldige show. Ik heb 3 albums van ze (OK COmputer, HTTF, PH) en die vind ik stuk voor stuk geniaal. Maar wat ik vanmiddag zag op pinkpop was verschrikkelijk! Ze freakten maar wat aan. Het leek wel alsof ze alles wat mooi was wilden verneuken. Af en toe vond ik het geen muziek meer, maar gewoon een beetje draaien aan knoppen en kijken wat er uit komt. Vooral nummers als idiotheque etc. Par Andr. was btw wel een goede uitvoering en karme police was ook best goed, maar de rest... Vind het sowieso een rare band hoor. Als je succes hebt in 1 x je publiek gaan hekelen en muziek maken die haaks staat op je eerdere prestaties. De laatste cd vind ik wel weer erg goed maar het zou me niks verbazen als ze straks weer met zon ****amnesiac aankwamen. Zonde, want wat ze kunnen is geniaal...

SirGotenks
30 mei 2004, 20:57
Radiohead vind ik erg goed, maar het concert van vandaag vond ik op de één of andere manier, toch minder. De nummers die te instrumenteel worden en te veel met effecten belaagd, vind ik minder en die kwamen nou juist (vooral) vandaag op TV. Karma Police vond ik wel erg goed.

The wall of dolls
30 mei 2004, 23:14
Ik heb het ook gekeken. Ik ben bij ze in de gelredome geweest en vond ze geniaal. GEnoten van een geweldige show. Ik heb 3 albums van ze (OK COmputer, HTTF, PH) en die vind ik stuk voor stuk geniaal. Maar wat ik vanmiddag zag op pinkpop was verschrikkelijk! Ze freakten maar wat aan. Het leek wel alsof ze alles wat mooi was wilden verneuken. Af en toe vond ik het geen muziek meer, maar gewoon een beetje draaien aan knoppen en kijken wat er uit komt. Vooral nummers als idiotheque etc. Par Andr. was btw wel een goede uitvoering en karme police was ook best goed, maar de rest... Vind het sowieso een rare band hoor. Als je succes hebt in 1 x je publiek gaan hekelen en muziek maken die haaks staat op je eerdere prestaties. De laatste cd vind ik wel weer erg goed maar het zou me niks verbazen als ze straks weer met zon ****amnesiac aankwamen. Zonde, want wat ze kunnen is geniaal...

Amnesiac en Kid A zijn geniaal (vind ik dan ;) )

moretel
31 mei 2004, 12:23
Radiohead staat op eenzame hoogte, alhoewel de gitarist zijn effecten stukje goed van David Gilmour heeft afgekeken.
Ik heb niet zo'n behoefte aan dat algehele "banale (maar dat is mijn mening) vermaak".)

The wall of dolls
31 mei 2004, 16:12
Nee idd, ik luister muziek als kunst niet als simpel vermaak zoals 99% van de mensen op Pinkpop doet

the joshua tree
31 mei 2004, 17:09
Idd, wat er vandaag de dag op pinkpop komt is schandalig. Volgens mij als The black eyed peas een jaartje of 7 geleden waren geprogrammeeerd hoefden ze een week niet meer te drinken vanwege al het bier dat ze binnen kregen. Schandalige programmering, nog duur ook. De hele meuk wordt steeds commercieler (Tiesto op pinkpop zuuuuucht) :evil: Gelukkig komen er ook nog wel goede bands zoals kaizers orchestra, FF, Datsuns etc.

Maar hoe kun je muziek ooit als kunst beluisteren? Hoe luister je dan naar muziek?

The wall of dolls
31 mei 2004, 18:26
Laat ik het zo zeggen, je hebt mensen die muziek luisteren om de dansbaarheid of de energie die er in zit, maar je kunt ook een nummer in je hoofd helemaal uiteenrafelen en ontdekken dat je veel meer plezier hebt in het luisteren van een nummer als er wat meer te beleven is dan alleen maar een lekkere beat, een vette gitaar of whatever.

Edit: Goede muziek herkennen is uiteindelijk ook een kunst en voor heel weinig mensen echt weggelegd. Dan zeg ik niet dat voor die mensen de favoriete muziek het zelfde is, bij lange na niet, maar meer de manier waarop iemand tot zijn keuzes komt

moretel
31 mei 2004, 18:41
Muziek is een kunstvorm, alleen bij een aantal muzikanten verward tot kutvorm. Met vermaak is niks mis maar als ik die zwarte bonen bezig zie dan heeft dat weinig muzikaal niveau.
Muziek als kunst heeft meestal een andere lading in vergelijking tot andere kunst met objecten die niet veranderen zoals schilderijen.
Muziek kun je na 20 jaar weer beluisteren en weer nieuwe ontdekkingen doen, maar dat potje van 20.000 euro ben ik na een week al zat.

stinkhippie
31 mei 2004, 23:00
IK WORD SCHIJTZIEK VAN MUSE!!!!
AAAAAAAAAAAAARGH!!!!!

skanky
31 mei 2004, 23:39
Bedankt voor deze nutteloze bijdrage!

Neals
10 juni 2004, 11:52
Ik vind persoonlijk radiohead best stoer, vooral The Bends, Pablo Honey en OK computer zijn geweldige albums. het experimentele daarna is niet heel erg aan mij besteed, maar zoiets heet smaak.

Nikki
18 juni 2004, 13:25
je je haat ze of je houd van ze. Ik vind het echt geweldige muziek. Ga niet dingen weer zeggen die al gezgd zijn. Heb ze in gelrdeome gezien, op werchter en in 2000 in nijmegen. Ik vind ze nu een stuk beter live. Heb ook veel dvd;s van radiohead en ik blijf ervan genieten :cool: