PDA

View Full Version : wahwahwahwahwahwahwah



emielow
30 mei 2004, 15:22
ik zoek een leuk wah pedaaltje, niet al te duur. waar moet ik op letten? ik heb nu zon morley ding te leen, wat ik daar wel handig van vind, is dat er een aparte aan/uit knop opzit, zodat je niet het pedaal in hoeft te trappen om hem aan/uit te schakelen, hebben meer pedalen dat?

wietse
30 mei 2004, 15:33
geen idee maar dit staat hier al wat verkeerd hoort in effectpedalen , daar krijg je vast meer respons.

jpb
31 mei 2004, 08:44
Ik heb net een RMC-1 gekocht dus over enkele weken ga ik (vrijwel zeker) mijn Vox 847 met true-bypass & volume-mod verkopen. Dat is wellicht wat je zoekt? Laat even weten als je belangstelling hebt.

Mitch
31 mei 2004, 11:44
Voor een sympathieke prijs kun je inderdaad beter tweedehands kijken. Nieuw zijn de crybabies e.d. wel gunstig geprijsd, maar klinken flauw.
Tweedehands Vox (zeker met mods) is een zeer goede optie. Klinkt zeer mooi vloeiend en geraffineerder dan om het even welke Dunlop.
De Morleys zijn vrij neutraal. Niet slecht, maar qua klank wat minder opwindend. De schakeling is wel handig, maar laat het daar niet van afhangen.

Anavrin
31 mei 2004, 15:12
ik heb nog wel een Dunlop JH-1, check m'n onderschrift, daar staat ie bij.

Antal
1 juni 2004, 00:10
Cry babies vindt ik een typisch geval van net niet. Maar ze zijn vaak wel ok qua prijs, dus wel leuk om mee te beginnen. Maar ik zou ook eens naar Vox kijken want die klinken idd gewoon een stuk lekkerder.

Harry
1 juni 2004, 08:27
ik heb je een pm gestuurd, jpb. Maar ik wacht netjes op mijn beurt.

birt
1 juni 2004, 10:18
ik heb je een pm gestuurd, jpb. Maar ik wacht netjes op mijn beurt.

hmm wie heeft er hem nog allemaal een pm gestuurd?? :o

Ché
1 juni 2004, 14:59
Ik heb net een RMC-1 gekocht dus over enkele weken ga ik (vrijwel zeker) mijn Vox 847 met true-bypass & volume-mod verkopen. Dat is wellicht wat je zoekt? Laat even weten als je belangstelling hebt.

hoi wat betekent die true bypass en mod?
staat die standaard op de vox 847?
thnx!

jpb
1 juni 2004, 17:20
@ Che: De oude 847's hebben geen true-bypass waardoor je signaal minder klinkt wanneer het pedaal uitstaat. Daarvoor moet je een DPDT schakelaar installeren. Er zijn wat kleine modificaties die je makkelijk zelf kunt uitvoeren met electronica-boer weerstandjes. de belangrijkste is de z.g. volume mod waardoor het volume niet minder wordt wanneer je de wah intrapt.

@ emielow: laat even horen of je belangstelling hebt, anders gaat 'ie naar iemand anders.

Ik heb idd een paar maailtjes gekregen (stuk of vier); zal ze persoonlijk beantwoorden.

Ché
1 juni 2004, 17:38
@jpb en zit er dan wel true bypass en volume mod op de nieuwe vox wahs, of moet je dat altijd toevoegen?

Antal
1 juni 2004, 17:48
De 848 is wel TB, maar of hij de volumemod heeft weet ik niet.

Diedo
1 juni 2004, 18:30
nog evne over een morley:

gaat ie nou alleen aan als je eerst op dat knopje hebt gedrukt, en dan kun met het pedaal spelen? of heb je ze ook zonder knopje, ala dunlop, maar dan met een fotoelektrische cel?

Mitch
1 juni 2004, 19:32
Ik kan me vergissen, maar volgens mij heeft Morley beide versies gehad. Dus aparte aan/uit schakelaar + de optische en alléén de optische.
Maar hou me d'r niet aan vast.

Blijepanda
1 juni 2004, 22:45
Wat kost een echt goede wah eigenlijk? Ik wil er binnenkort ook een gaan kopen namelijk.

emielow
1 juni 2004, 23:44
aan jbp,

kwas even paar dagen niet online, dus kheb niet kunnen kijken hier.
maar wat vraag je voor dat pedaal? mail even das misschien makkelijker:

emielow@hotmail.com

maar zit er dus ook een aan/uit knop op, dat vinnik juist wel handig. als ie uit staat fungeert ie dan als volume pedaal?

zium
2 juni 2004, 10:44
die boss pw10 wah, is dat wat?

emielow
2 juni 2004, 11:19
ja daar zat ik ook al aan te denken...

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/effecten/27410.jpg

zitten ook overdrive functies op en een stuk of 6 wahs, lijkt me wel een goed ding opzich...

zium
2 juni 2004, 12:56
en hij is true bypass en optisch, dus geen krakende pots, geloof ik
maar ik weet verder niets van wah's dus hoe hij klinkt (in vergelijking met andere wahs) is me een raadsel :D

schizo910
2 juni 2004, 13:15
Ik ga mijn Vox wah binnenkort ook maar weer eens van stal halen. Ik hoop dat hij nog werkt :-D

Waar hangen jullie je wah normaal gesproken? In de FX loop of niet en wat is de effect volgorde die jullie het meest gebruiken?

oddman
2 juni 2004, 16:33
haal hem idd van stall en verkoop hem aan mij :wink:

de meest standaard effectvolgorde (iedereen zijn smaak natuurlijk) is het volgende:

gitaar > compressor > wah > boosters en overdrive > amp

en in fx loop je modulatie effecten zoals :phaser, flanger, tremolo, chorus, delay ..

Mitch
2 juni 2004, 17:47
...of de comp achter de overdrive als lead boost, afhankelijk hoe je 'm gebruikt.

Die PW10 is echt een doetje trouwens. En niet TB. Leuk voor als je thuis een beetje zit te pielen, maar meer ook niet.

Blijepanda
2 juni 2004, 19:18
Wat kost een echt goede wah eigenlijk? Ik wil er binnenkort ook een gaan kopen namelijk.

Mitch
3 juni 2004, 13:15
Een wah heb je tussen de 100 en 300E.


Zo ! Nou weet je nog niks :D

Bluesbreaker
4 juni 2004, 12:42
Als je een winkel hebt waar ze een beetje meedenken met je budget krijg je een dunlop 535q wel voor ongeveer 175

Antal
4 juni 2004, 12:44
Alleen die wil je niet :wink:

Mithrandir
4 juni 2004, 12:44
175??? Voor iets meer heb je dan een gloedje nieuwe RMC1

schizo910
4 juni 2004, 13:06
Heb gisterenavond mijn Vox weer aan mijn pedalboard toegevoegd. Heb hem op diverse plaatsen geprobeerd en uiteindelijk de wah voor mijn XXL distortion geplaatst. Het viel me alleen wel op dat zodra de wah aanstaat er door het freuentie verschil wat volume verlies 'lijkt' te ontstaan... Is dat normaal?
Zoals je begrijpt ben ik een wah-nitwit al heb ik hem al vrij lang, ik gebruikte hem voorheen nooit...

oddman
4 juni 2004, 13:16
yep dat is normaal ..
ik los dit op door mijn ross compressor er voor te zetten ..
maar ik denk dat zo een volume mod veel eenvoudiger en goedkoper is :wink: