PDA

View Full Version : Versterken?



MathijsvanderHurk
30 mei 2004, 15:17
Hey Hallo,

Allereerst, ik ben nieuw hier, en heet Mathijs.
Ik speel al 5 jaar gitaar, klassiek, en heb diverse klassieke gitaren. Nu wil ik een gitaar gaan veranderen, zodat ik hem kan versterken. Ik weet dat hier hele mooie kleine blokjes voor zijn, die je in je gitaarkast inbouwt. Nu is mijn vraag; hoe heet zo'n blokje, hoeveel kost het, en waar kan ik het kopen.
Komen er nog meer dingen bij kijken behalve
A) Versterkert
B) snoeren
C) metalen snaren?

Groet,
Mathijs

Kjiratsiekoedel
30 mei 2004, 16:25
1. Wat voor blokje bedoel je precies?? Plaatjes!!!

2. Voor versterken heb je geen metalen snaren nodig hoor. je plaatst als het ware een microfoon.

3. er zijn eigenlijk 2 systemen om akoestisch te versterken.
-je plaatst een actief element in de kast. daarvoor moet er een gat in worden gezaagd. met toonregeling op de gitaar
-passief element onder de brug. hier zie je niets van

verschil ik kwaliteit en prijs weet ik niet

MathijsvanderHurk
30 mei 2004, 18:09
Inmiddels heb ik de naam al gevonden, element
Ik heb er een bij Conrad.nl gevonden deze (http://www1.nl.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl/~flN0YXRlPTExOTI5NDk1MTY=?~template=pcat_product_d etails_document&r3_matnr=000000000000307955&object_id=0000000000000000000000000000000000307955&object_guid=76D3723B57E7821FE10000000A010220&p_load_area=1409032~1&text_ztab=&area=1409032~1&page=1&price=Geen+prijs%21).
Is deze goed?

En ik kan dus gewoon nylon snaren houden?

defecto
30 mei 2004, 18:49
Je kan volgens mij ook geeneens (zonder dat je er veel verstand van hebt) metalen snaren op een klassieke(/spaanse) gitaar zetten.. volgens de faq van als het goed is gitaarnet zelf..

En je kan zo niet naar conrad linken. Je moet volgens mij het productnummer geven en dan kunnen 'wij' dat intypen bij de search op conrad...

MathijsvanderHurk
30 mei 2004, 18:56