PDA

View Full Version : Versterken?



MathijsvanderHurk
30 mei 2004, 15:17
Hey Hallo,

Allereerst, ik ben nieuw hier, en heet Mathijs.
Ik speel al 5 jaar gitaar, klassiek, en heb diverse klassieke gitaren. Nu wil ik een gitaar gaan veranderen, zodat ik hem kan versterken. Ik weet dat hier hele mooie kleine blokjes voor zijn, die je in je gitaarkast inbouwt. Nu is mijn vraag; hoe heet zo'n blokje, hoeveel kost het, en waar kan ik het kopen.
Komen er nog meer dingen bij kijken behalve
A) Versterkert
B) snoeren
C) metalen snaren?

Groet,
Mathijs

Kjiratsiekoedel
30 mei 2004, 16:25
1. Wat voor blokje bedoel je precies?? Plaatjes!!!

2. Voor versterken heb je geen metalen snaren nodig hoor. je plaatst als het ware een microfoon.

3. er zijn eigenlijk 2 systemen om akoestisch te versterken.
-je plaatst een actief element in de kast. daarvoor moet er een gat in worden gezaagd. met toonregeling op de gitaar
-passief element onder de brug. hier zie je niets van

verschil ik kwaliteit en prijs weet ik niet

MathijsvanderHurk
30 mei 2004, 18:09
Inmiddels heb ik de naam al gevonden, element
Ik heb er een bij Conrad.nl gevonden deze (http://www1.nl.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl/~flN0YXRlPTExOTI5NDk1MTY=?~template=pcat_product_d etails_document&r3_matnr=000000000000307955&object_id=0000000000000000000000000000000000307955&object_guid=76D3723B57E7821FE10000000A010220&p_load_area=1409032~1&text_ztab=&area=1409032~1&page=1&price=Geen+prijs%21).
Is deze goed?

En ik kan dus gewoon nylon snaren houden?

defecto
30 mei 2004, 18:49
Je kan volgens mij ook geeneens (zonder dat je er veel verstand van hebt) metalen snaren op een klassieke(/spaanse) gitaar zetten.. volgens de faq van als het goed is gitaarnet zelf..

En je kan zo niet naar conrad linken. Je moet volgens mij het productnummer geven en dan kunnen 'wij' dat intypen bij de search op conrad...

MathijsvanderHurk
30 mei 2004, 18:56
Linken lukt wel :) kijk maar. Maar goed, ik houd gwoon lekker mijn nylon snaren, speelt veel fijner

defecto
30 mei 2004, 18:59
Ik krijg iig het product niet te zien. Dat het bij jou wel lukt komt omdat je naar een pagina linkt waarop jij bent ingelogd volgens mij.. dan kan jij het alleen zien.

Kjiratsiekoedel
30 mei 2004, 19:26
je linkt naar je winkelwagen, maar die bestaat niet meer

MathijsvanderHurk
30 mei 2004, 21:25
Sorry, foutje:

TOONOPNEMER VOOR GITAAR E80
Artikelnr.: 307955 - 8A

defecto
30 mei 2004, 21:33
Weet niet of de kwaliteit goed is, maar deze kan je wel gebruiken om je klassieke gitaar te versterken... Maar je kan hier dan niet pop,rock,blues etc. mee gaan spelen. Kan wel, maar je krijgt die sound niet..

Kjiratsiekoedel
30 mei 2004, 22:35
1. link plaatsen is niet heel moeilijk: http://www1.nl.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl/~flN0YXRlPTM2MjI1OTA0NjU=?~template=PCAT_AREA_S_BR OWSE&glb_user_js=Y&shop=A_B2C_NL&p_init_ipc=X&~cookies=1

2. geinig, zo'n ding heb ik ook. klinkt voor het geld niet slecht. werkt als een soort microfoon op je bovenblad geklikt. verschuift overigens wel, dus je moet wel stilzitten. als je hem veel gebruikt is vastplakken wel handig.

geluid: klinkt beetje iel, weinig bas, veel treble. maar zoals gezegd: voor het geld zeker niet slecht.

misschien is de iets duurdere versie wel beter door de toonregeling, maar verwacht wederom geen wonderen.

3. wat wil je ermee gaan doen?
-voor jezelf opnemen, werkt best.
-optreden, niet voldoende daarvoor.

4. je hebt natuurlijk ook nog een versterker nodig, wat mag het gaan kosten??

defecto
31 mei 2004, 00:00
Die link van jou werkt ook niet.. 8)

Maar dan kan je er nogsteeds alleen maar klassiek 'geluid' mee opnemen. Daar zijn klassieke gitaren nou eenmaal voor gemaakt.. en voor spaanse muziek enzo. Want metalen snaren op een klasieke/spaanse gitaar kan toch niet.. of wel?

Javaca
31 mei 2004, 00:07
Kan wel maar je krijgt meer een primitief wapen dan een gitaar.

MathijsvanderHurk
31 mei 2004, 08:51
Bedankt voor de reacties.
Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken, voor als ik klassiek gitaar speel op bijv. een voorspeelavond/feestje, en om mijn CD mee op te nemen (klassiek/spaans)
Kan ik deze dus gebruiken om toch een goede kwaliteit van het geluid te hebben, of moet ik een massief element hebben, wat ik in mijn klankgat plaats, met volume regelaar. Dit zou ik wel zonde vinden van de gitaar (als er in gezaagd moet worden), maar als je echt ontzettend veel beter geluid krijgt..

Kjiratsiekoedel
31 mei 2004, 10:22
1. link plaatsen is niet heel moeilijk: http://www1.nl.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl/~flN0YXRlPTM2MjI1OTA0NjU=?~template=PCAT_AREA_S_BR OWSE&glb_user_js=Y&shop=A_B2C_NL&p_init_ipc=X&~cookies=1

2. geinig, zo'n ding heb ik ook. klinkt voor het geld niet slecht. werkt als een soort microfoon op je bovenblad geklikt. verschuift overigens wel, dus je moet wel stilzitten. als je hem veel gebruikt is vastplakken wel handig.

geluid: klinkt beetje iel, weinig bas, veel treble. maar zoals gezegd: voor het geld zeker niet slecht.

misschien is de iets duurdere versie wel beter door de toonregeling, maar verwacht wederom geen wonderen.

3. wat wil je ermee gaan doen?
-voor jezelf opnemen, werkt best.
-optreden, niet voldoende daarvoor.

4. je hebt natuurlijk ook nog een versterker nodig, wat mag het gaan kosten??

je geeft geen antwoord op alle vragen, dat zou het wel makkelijker maken!!!


verder: kwaliteit is voor jou dus onvoldoende. er is nog een systeem, dan plaats de iets onder de brug, zie je niets van (behalve een jack-out aan de onderkant).

het systeem waar jij mee aankomt werkt wel, maar is gewoon kwalitatief niet goed genoeg. als je al kijkt naata de prijs, er vanuitgaat dat het 2 à 3 keer over de kop gaat, en dan nog ergens wat winst afhaalt, dan is hij gemaakt voor 1 euro ofzo.

MathijsvanderHurk
31 mei 2004, 18:05
Een versterker heb ik al, en het gaat mij alleen om het element.

Kjiratsiekoedel jij zegt: er is nog een systeem, dan plaats de iets onder de brug, zie je niets van (behalve een jack-out aan de onderkant).

Kan je een voorbeeld geven, en een eventuele prijs?

Kjiratsiekoedel
31 mei 2004, 19:56
nee, kan ik niet

Janne
31 mei 2004, 20:26
Als je hier serieus aan denkt zou je misschien beter een elektrisch akoestische gitaar kopen, die zijn gebouwd om versterkt goed te klinken en wanneer je in een klassieke gitaar gaat zagen kan dit niet echt goed zijn voor het geluid.
Stalen snaren is ook net goed nee, die moeten veel strakker staan en dan wordt de spanning op de hals te groot waardoor deze krom trekt.

Janne

MathijsvanderHurk
31 mei 2004, 20:28
Maar ik heb liever dat ik dan iets minder goed geluid heb, en een leuk element erin heb, dan dat ik voor een paar honderd euro meer een akkoestische ga kopen. Ik blijf bij het element, en zagen ben ik niet vanplan, maar noem eens een goed element wat ik kan klikken oid. over prijzen spreken we later wel