PDA

View Full Version : pac112?



anoniem
1 september 2001, 03:14
Ik ben van plan om met elektrische gitaar te beginnen en ik vroeg me af of de Yamaha pacifica 112 een goede keuze is als eerste gitaar.

remz
1 september 2001, 10:48
Hoi
Ik wilde toen ik electrisch gitaar ging spelen ook met de pac 112 beginnen. In de gitaar winkel radde ze me dat niet af, maar ze zeiden wel dat de onderdelen op een yamaha gitaar wel wat minder zijn als die van bv een ibanez.
Bovendien zijn de bij een echte gitaar fabrikant veel meer met hun product bezig als bij een fabrikant waar ze nog meer maken dan alleen gitaren.
Bovendien ligt het eraan welke muziek je wel spelen, als rock gitaar is hij natuurlijk wat minder geschikt. Het is wel een mooie gitaar en als jij hem lekker vind spelen waarom niet? als je langer speelt ga je toch wel een keer kijken naar een gitaar waar je meer uit kunt halen..
suc6 met uitzoeken

Remz

P.s. het is absoluut een mooie gitaar

MASTERHOMIE
1 september 2001, 10:49
ik heb de yamaha pacifica (???) ik weet het type niet want er zat geen verpakking bij. ik hoor van iedereen dat het een goeie begin gitaar is. en bovendien een goeie allround gitaar is. dus ik zou zeggen ja.

Casey
1 september 2001, 11:58
Ik heb even een Pac 112 gehad.
Het is een prima beginners gitaar.
Degelijk afgewerkt en een prima geluid voor zijn prijs.
Enige nadeel en ook de reden dat ik heb weer heb weggedaan is dat de Tremelo eigenlijk onbruikbaar is.
Gebruik de trem en je blijft stemmen.
Dit is volgens mij zo met de meeste goedkope gitaren en de kwaliteit van de Yamaha is een stuk beter dan die Chinese Fender Squiers.
Wil je Hardrock of Metal spelen en veel gebruik van de trem maken dan zou ik een duurdere Pacific nemen met een betere trem.
Gebruik je de trem niet dan krijg je veel gitaar voor zo weinig geld.
Je kan er later ook een betere trem op laten zetten.

yamaha-pacifica312II-+-+-
2 september 2001, 15:15
ik heb een pac312 II en met minder zou ik echt niet beginnen.
de trem werkt bij mij trouwens lekker.
Het enige wat me tegenvalt is dat door de cutouts en andere vormingen er zo weinig hoet aanzit dat de bastonen ver achter blijven en ik op mijn versterker (MARSHALL!!) de bass in allebei de kanalen open moet zetten en de treble half en in de ovrdrve zit de contour ook open.
dat is dus het enige probleem maar voor de rest is het een perfecte gitaar om de eerste 3 jaar mee door te komen.
by the way fender squier suckt!!!

bart van berkel.

MASTERHOMIE
5 september 2001, 22:46
ik heb ontdekt dat ik ook een 112 heb. inderdaad,het tremmetje is kut, maar voor de rest ben ik er prima tevreden mee. mijn gitaar is ook vaak vals dus ik heb de hendel eraf gedraaid. :smile: