PDA

View Full Version : wat maakt tuners zo duur



jw009
30 mei 2004, 12:18
Hallo,

het valt mij op dat 19'' tuners zo duur zijn. Voor een Korg DTR 2000 betaal je zo'n 270 euro. Ik vind 270 euro alleen maar om je gitaar beetje te stemmen een aardig bedrag. Wat maakt zulke tuners zo duur?
thanks

kokeleko
30 mei 2004, 13:37
De winkeliers en de intrede van de euro maakt het duur, :evil:

skabouter
31 mei 2004, 01:13
nouja, de amerikaanse koersen zijn gunstig nu (kweenie of Korg uit de USA komt ? ) dus das nie de hoofdreden denk ik.
winkeliers wel, ja. net zoals zo`n rack wah. 500 euro voor een wah, komop zeg. ik denk dat het best meespeeld dat het wat exclusiever is. daarom wat duurder. maar daardoor ook specialer, je zal meer oooo`s en aaaa`s ontlokken aan mensen met dit spul, omdat ze weten wat het kost, terwijl het in feite niets doet...........

telecastermaster
31 mei 2004, 17:28
Prijsdiscriminatie. Mensen die een rack kunnen betalen zijn geen 15 jarige kids en kunnen wel wat meer neerleggen.

Overigens, bij Feedback in de aanbieding voor € 179

http://feedback.nl/pixcash/a29yZy1kdHIxMDAwNTAwNTAwMTAwZmZmYWNk.jpg

Diedo
31 mei 2004, 18:28
ik vind het inderdaad ook vreemd... eigenlijk vind ik ook de prijzen van de gewone tuners aan de (erg) hoge kant... een beetje tuner doet al zo´n slordige 100 euri...
ik vraag me dan af: zit er echt veel kwaliteitsverschil in of niet?
voorbeeldje:
Boss TU12: pak em beet 90 euro bij Feedback
Boss TU70: 40 euro ook bij feedback

zit hier nou echt een groot kwaliteitsverschil in? afgezien van de analoge wijzer van de TU12 dan... (zou de TU12 daardoor ook kwetsbaarder zijn; zoja: goede markt :D )

volgens mij is de "software" die in zo´n ding zit absoluut niet duur...

Jasper5150Lok
10 september 2004, 19:22
Ook ik zit al een maand te kwakkelen met het zoeken naar een racktuner... zelfs op ebay internationaal zijn ze niet goedkoop (je hebt mazzel als er een tweedehandse dtr1000 voor 100 euro te koop is - exclusief verzendkosten (20 euro). Nou, dat weiger ik dus voor zo' n dingetje uit te geven.

Dus als iemand er nog een heeft, hahah?

En ik denk niet dat het komt doordat weinig mensen het kopen, want je ziet ze donders vaak in een rack zitten van gitaristen.

Klink ik gefrustreerd?

vester86
15 september 2004, 16:05
niet geschikt voor op podium of in je rack, maar wel voor thuis: APguitar Tuner!

geweldig programma'tje dat heel accuraat is, beter dan een boss-tuner pedaaltje in ieder geval. afwijking wordt in cents weergegeven en andere stemmingen zijn met 1 klik op je scherm te toveren.

Joris

BramVersteeg
15 september 2004, 16:24
Wat denken jullie van het feit dat Korg de enige (iig bijna de enige en zeker de enige echte bekende) is die die tuners maakt. En het staat leuk, al dat geknipper.

kokeleko
15 september 2004, 16:30
Deze is ook niet duur.

http://audiode.terratec.net/product.php?pid=13

135,- pleuroos bij MusicStore

amon
15 september 2004, 18:27
ik wil ook zo'n dtr, maar ik weiger er (net als iemand al zei) zoveel voor te betalen. ik ga voor de 100 euro incl verzendkosten, geen cent minder...
maja, ze worden weinig aangeboden en als ze aangeboden worden dan moet je heel snel reageren. :(

kokeleko
15 september 2004, 18:34
ik wil ook zo'n dtr, maar ik weiger er (net als iemand al zei) zoveel voor te betalen. ik ga voor de 100 euro incl verzendkosten, geen cent minder...
maja, ze worden weinig aangeboden en als ze aangeboden worden dan moet je heel snel reageren. :(

Ik heb gewoon mijn Boss TU 12 ingebouwd , werkt prima.

bluegate
15 september 2004, 21:50
Ik denk dat losse kleine tuners makkelijker verkopen (dus goedkoper)
Waarschijnlijk zullen de racktuners in kleine oplages gemaakt worden.

Gebruik zelf een Korg DT-10 voldoet voor mij prima.
Heb een DTR-1 gehad, maar ik wil geen rack spullen meer.

skabouter
15 september 2004, 23:34
ik wil ook zo'n dtr, maar ik weiger er (net als iemand al zei) zoveel voor te betalen. ik ga voor de 100 euro incl verzendkosten, geen cent minder...

geen cent minder ? nou, dat zal je wel lukken dan :D

wat ik btw wel vind tegenvallen aan die dingen. bij alle bands die ik tot nu toe gezien heb met zo`n ding, staat dat ding (de strobe?) naar links, of naar rechts. is dit wat dat ding doet ? of ik heb ik valse bands gezien :D

wimmeltje
16 september 2004, 07:51
ik stem mijn gitaar op gehoor... heb alleen een stemapparaatje voor de eerste keer ff snel te stemmen en de rest van de tijd stem ik hem op gehoord. Nooit gehoord dat ik vals speel....

LordRiffenstein
16 september 2004, 09:45
http://www.sabine.com/images/RT-7100-anime-020205.gif

http://www.sabine.com/sabine-music-accessories/RT-7000.htm

skabouter
16 september 2004, 13:30
zozo, nog 2 dus :) ik dacht dat korg de enige was.....

ik vind racktuners trouwens belachelijke dingen. alsof je er vaak naar kijkt, en alsof een klein tunertje op de grond niet voldoet.

ik zou wel zo`n dingen willen, maar eigenlijk enkel en alleen omdat het stoer is, ik zou er nooit op kijken, denk ik. maar ik heb ook al 2 tuners in mijn rack (in G0major, en GX-700).

de enige die er echt wat aan hebben zijn eigenlijk de gitaristen die aanwezig zijn in het publiek als je live speelt :D
voor hun is het leuk om te zien

doncker
16 september 2004, 14:22
Het is echt wel handig. Je staat aan de andere kant van het podium en aanders moet je weer helemaal teruglopen en beginnen stemmen , kvind het spijtig dat in de gx-700 geen aparte patch zit voor tuner , zodat je gewoon met je midi-board de tuner kan aanzetten.

BramVersteeg
16 september 2004, 14:41
Ik ben het wel met Ska eens. Ik zou er persoonlijk ook nooit op kijken en als ik ga stemmen loop ik wel ff naar m'n board toe.

amon
16 september 2004, 16:40
ja, inderdaad, maja, het ziet er gewoon stoer uit :-D


edit: weet iemand of (en hoe) dat op de gp-100 wel kan? zodat ik met mn fcb1010 gewoon op bijv '1' druk en dat ik daar mn tuner heb zitten?

Wormaap
16 september 2004, 16:53
LordRiffenstein, hoeveel mag dat apparaatje kosten? :P Die is nl. best wel cool 8-)

BramVersteeg
16 september 2004, 20:12
ja, inderdaad, maja, het ziet er gewoon stoer uit :-D


edit: weet iemand of (en hoe) dat op de gp-100 wel kan? zodat ik met mn fcb1010 gewoon op bijv '1' druk en dat ik daar mn tuner heb zitten?

Kun je die tuner als preset opslaan?? Dan kun je die gewoon oproepen met je controller. Of misschien als CC?? Ik ken beide apparaten niet dus misschien praat ik onzin.

skabouter
16 september 2004, 21:55
donker, het kan wel, hoor. ik heb het zo, dat als ik op mijn CTR knop van de FC-200 druk bij bepaalde patchen (zelf te bepalen) dat de tuner aangaat.

maar kijk, je moet het zo zien. ik neem aan dat je niet met volume aan tuned ? das schijt irritant voor het hele publiek, en de band. ALS je stemt, dan zeg je je volume uit. dat kan niet, als je aan de andere kant van het poduim staat. als je je gitaar volume uitdraait krijgt ie geen signaal. dan moet je dus een bypass switch ergens hebben (al dan niet op midiboard).
dan moet je dus zowieso terug lopen naar je board. kan jenet zo goed daar een tuner op de grond leggen. en als je geen extra kabels wilt hebben kan je gewoon naar je rack toe lopen. die staat toch binnen 6 meter van je board, want midi-kabels zijn meestal gewoon 6 meter.
en iedereen met een rack heeft vaak wel een FX module met een tuner erin ofzo.

zo`n rack ding is echt onzin, is puur voor de show !

Anavrin
16 september 2004, 22:02
ik heb een DTR-1000, en die is niet voor de show, maar simpelweg omdat ik geen fx in m'n rack heb...
http://members.home.nl/anavrin88/images/rack.JPG
Ik gebruik m'n rack alleen voor bas, en heb dus alleen m'n receiver, tuner en m'n amp in m'n rack zitten. Ik vind die tuners ook duur, maar ja, om ongestemd te spelen dat klinkt ook niet...

punetaro
17 september 2004, 10:58
Prijsdiscriminatie. Mensen die een rack kunnen betalen zijn geen 15 jarige kids en kunnen wel wat meer neerleggen.

Wat is dat voor onzin, op m'n 17 jaar had ik toch al m'n eerste uitgebreidde rack ( met daarin een Marshall 9200, JMP 1, GX700 en een dtr1 ). Af en toe de handen uit de mouwen steken tijdens schoolvakanties helpt je al een heel eind verder.

punetaro
17 september 2004, 11:04
zozo, nog 2 dus :) ik dacht dat korg de enige was.....

ik vind racktuners trouwens belachelijke dingen. alsof je er vaak naar kijkt, en alsof een klein tunertje op de grond niet voldoet.

ik zou wel zo`n dingen willen, maar eigenlijk enkel en alleen omdat het stoer is, ik zou er nooit op kijken, denk ik. maar ik heb ook al 2 tuners in mijn rack (in G0major, en GX-700).

de enige die er echt wat aan hebben zijn eigenlijk de gitaristen die aanwezig zijn in het publiek als je live speelt :D
voor hun is het leuk om te zien

Als jij rack tuners belachlijk vindt dan is dat jouw mening maar ik vind ze functioneel. Ja, na ieder nummer kijkt ik naar m'n tuner ofdat alles nog precies staat gestemd en doordat ik toch wel een 3 à 4 meter van m'n rack sta, vind ik die dtr's enorm praktisch dat ze zo duidellijk leesbaar zijn.

vinni
18 september 2004, 17:30
Bestaan er eigenlijk ook tuners in pedaalvorm die je op 220V kan aanlsuiten?

Kijk bv. naar Carl Martin vrijwel al hun effecten hebben 220V aansluiting.
Maar ze hebben geen tuner in het programma.


Groet,
Vinni

vinni
20 september 2004, 23:01
Kwam er achter dat fender ook een racktuner maakt.
Vrij goedkoop lijkt me.....
Je ziet'm alleen nooit in de winkels waarom?....????

Het is de RT-1000.
Staat in de USA voor ca. $119 te koop


Groet,
Vinni

skabouter
21 september 2004, 18:36
verrek, idd zeg.............nooit van gehoord :) maar ziet er leuk uit.

http://media.samedaymusic.com/media/fit,325by400/quality,85/brand,sameday/p28008h-f652778cd9625ae0e43997be218eabd3.jpg

jeroenb
20 november 2004, 11:00
en dan is er de mam ook nog (of issie al genoemd???)
http://groups.msn.com/_Secure/0WADZAu0bTgTexCo*Fs5OtqAoHwUIlhJO3SEVXqjR2KTqnS!CY T1S3ojwS89PT0tnsOJqQluQRgfUTxXsORqSF8baJ79NU*0SiLj 93P40IqPNxtf2xCW8Ptb*tog25JJTWQAAAP****8/mam_ct1_tuner_pimx_156263.jpg?dc=46754982487262067 91 ik meende bij music store voor 129€

ieme
20 november 2004, 17:53
Ik heb een racktuner, werkt prima een Korg dtr1 geloof ik...
Is accurater als de tuner uit mn G-major

Michael AE
20 november 2004, 20:21
Ik heb ook een rack-korg. Ik vind hem veel gemakkelijker te gebruiken dan een klein tunertje op je pedalboard, omdat hij van een afstand ook nog eens goed te zien is. Bovendien is hij accurater en ziet hij er cool uit. Die nieuwe korg's vind ik trouwens ERG lelijk.