PDA

View Full Version : Waar kan ik JJ buizen kopen?



lennartengel
30 mei 2004, 11:32
Hoi allemaal,

Mijn Mesa 50/50 heeft behoefte aan nieuwe buisjes (6L6GC). Nou heb ik veel goeds gelezen over JJ buizen, maar ik weet maar een zaak die ze verkoopt: ae-europe. Die verkoopt ze bij mijn weten gewoon los. Die buizen moet toch gematched zijn ofzo? Daar snap ik de ballen van :roll: Ik wil gewoon die buizen inprikken en weer spelen 8-)

Wie helpt?
En voel je vrij nog eens te beginnen over andere buizen die jij beter vind klinken, ik heb die jj's toch ook nog niet gehoord :razz:

iam
30 mei 2004, 11:36
www.tube-town.de

goede service en wordt heel veilig opgezonden

(heel goedkoop ook trouwens :))

iam
30 mei 2004, 11:37
als je nieuwe eindbuizen erin steekt moet je wel een 'ampdoctor' de buizen laten 'biassen'

Negative K3 fan
30 mei 2004, 11:47
ik heb laatst ook iets besteld bij tube-town.de maar eerst was de ebstelling kwijtgeraakt, en toens tuurde ze gewoon gratis een nieuw pakket op dat ik binnen een paar dagen binnen had, en hun prijzen zijn ook erg goed! Dus een echte aanrader.

Ik ga trouwens mee met iam, als je nieuwe eindbuizen in je amp zet, moet deze worden afgesteld daarvoor en dat moet je eigelijk door een versterker technicus laten doen.

lennartengel
30 mei 2004, 11:58
als je nieuwe eindbuizen erin steekt moet je wel een 'ampdoctor' de buizen laten 'biassen'

Ook bij een boogie? Die hebben toch een fixed bias special voor mensen met twee linkerhanden als ik? Da's de enige reden voor mij om boogie te spelen :-D :-D

jw009
30 mei 2004, 12:08
Je moet ff naar eurotubes.com gaan, en daar ff Bob mailen.
Hij is de leverancier van JJ-buizen in europa, ik heb zelf ook JJ buizen
bestelt voor mijn 50/50 en is helemaal top gegaan. Je kan ze er gewoon
zelf inzetten dat legt hij je wel uit. Hij is ook de goedkoopste, ze moeten wel helemaal uit VS komen maar dan is het nog steeds goedkoper.
Ik raad hem zeer aan.

Mitch
30 mei 2004, 14:19
Denkfout ! En een grote ook. Die Boogie heeft een fixed bias en dat houdt dus NIET in dat je gewoon overal buizen kan kopen, in je amp kan steken en niet hoeft te biassen. Dat houdt in dat de bias niet veranderbaar is en de buizen dus moeten worden 'afgestemd' (lees: geselecteerd) op de amp !
Je zal dan dus moeten kijken op je ouwe buizen welke nummer (of andere code die de bias aangeeft) daar op staat en daarna moet je nieuwe MEsa buizen met hetzelfde typenummer erin zetten. Dan gaat 't goed.
Is dus 'makkelijk' voor de consument en goed voor Mesa's portemonnee...
Andere oplossing: een goede amp dokter de fixed bias laten vervangen door een regelbare.

Goed adres: www.drtube.nl

lennartengel
30 mei 2004, 14:38
:???: Bah, wat een gedoe... Nou ja, het alternatief is een line6 :roll: Dus daar maar naar de buizendokter :D

Bedankt voor de waarschuwing...

Mitch
30 mei 2004, 18:52
Graag gedaan. Ik zat eigenlijk een beetje te suffen/surfen en schrok wakker van dit topic :o

jw009
30 mei 2004, 19:09
Als je Bob nou gewoon mail, hij weet welke buizen je in je 50/50 kan doen!!! dan kan je het echt wel zelf doen. Heb die buizen nou een half jaar erin zitten en echt geen problemen van gehad hoor.

lennartengel
30 mei 2004, 21:45
Ik wee nie met die Bob Hij verkoopt alleen die JJ buizen, dus logisch dat ie ze me aansmeert... Maar fijn ik heb 'm gemeeld, ik hoor 't wel van 'm. Toch lees ik overal dat er een trimpot voor de bias ingezet moet worden. Heb jij dat dan zelf gedaan?

Die drtube is by the way een beetje off-line Zijn er nog buizen dokters hier in kop Noord Holland (het altijd gezellige alkmaar )

jw009
30 mei 2004, 23:13
het zit zo, die 50/50's zijn koud gebiast en dan kunnen er makkelijk "warme" (ik weet niet of dit het goede woord is) buizen in zoals 6L6GC's maar hij zal het je wel uitleggen als je hem gemailt hebt

Antal
31 mei 2004, 02:16
Volgens mij gaat voor mesa's gewoon het verhaal van SP op! Wat jij bedoelt bestaat ook wel. Dat wordt volgens mij toegepast bij oa de peavey 5150.

Jimi Hendrix
31 mei 2004, 11:19
Zijn er nog buizen dokters hier in kop Noord Holland (het altijd gezellige alkmaar )
In Schagen zit Ernst Fliek, www.ernstamps.nl.

lennartengel
31 mei 2004, 22:39
Juist, Ik heb een meeltje gehad van die Bob (eurotubes). Hij zegt dat de fixed bias redelijk koud staat afgesteld, en dat hij ( uiteraard JJ) buizen uitzoekt die geschikt zijn voor m'n Boogie.
Wel adviseerd hij ook meteen de 12ax7tjes te vervangen... Is dit wijsheid?

jw009
31 mei 2004, 23:18
ik had zo iets van: als ik buizen vervang dan vervang ik ze gelijk allemaal ben ik daar ook vanaf. Maar is natuurlijk een persoonlijke keuze, en ik weet niet hoe oud je buizen zijn