PDA

View Full Version : Onbekende en minder bekende merken



Neals
15 april 2002, 13:28
hoe denken we hiero over..

xit er zelf aan te denken om zo'n cort x te kopen.

depterra
15 april 2002, 18:20
ik had vroeger een richwood gitaar en dat was een prima beginner gitaar. ik kon toen kiezen tussen een richwood of een squer maar ik heb die richwood gepakt omdat iedereen die squer al had...

Kitaarhiero
15 april 2002, 19:30
Gerinez rules!

Neals
15 april 2002, 22:33
richwood ziet er leuk uit, maar beginnersgitaar is niet echt wat ik zoek.

maar mij gaat het meer om een gitaar wat een arme student waar voor zijn geld krijgt.

of dat een b-merk is of niet boeie

als het maar zo'n levensduur heeft dat ie samen met mij het graf in gaat, en voorzien is van humbucker(s), snelle hals en dat het iets is buiten het niveau dat alles van plastic is.

John P
15 april 2002, 22:45
Koop een Epiphone!! Voor weinig een prima gitaar!

Neals
15 april 2002, 22:47
epiphone klinkt best lekker

kvin alleen de brug wat hoog.
maar wat kost die goth g400??

John P
15 april 2002, 23:22
Waar heb je het over? Het type dat je noemt komt niet voor bij Epiphone.

Moonchild
15 april 2002, 23:28
uhh sinds wanneer is cort een b-merk?
onze bassist heeft een cort bas, neck-thru hals, mightymite elementen(volgens velen horen mightymite's in de top) een quilted maple top, en ga zo maar verder, zeer goede bas, IMHO beter dan welke stingray ook, voor een fractie van de prijs

cort zou ik zeker aanraden als je toch een goedkoper merk wilt, maar geen rotzooi

alhambra
16 april 2002, 09:48
Ik zou ook gewoon voor die cort gaan als hij jou bevalt, laat anderen maar denken dat ze meer kwaliteit kopen als voor veel geld een bekend merk nemen.
Cort is gewoon heel erg goed zeker voor de prijs en vaak ook nog een stuk mooier dan b.v. een fender (alles is trouwens mooier dan een fender).

Neals
16 april 2002, 10:11
hmmmmz in ieder geval bedankt..


maar epiphone komt zeer zeker met een goth-serie.

zie maar eens op http://www.epiphone.com of http://www.feedback.nl

Sandman
16 april 2002, 13:11
Epiphone heeft idd een SG-serie in de Gothic-variant.

Maarre, je vind de brug te hoog? Iets wat met wat afstelwerk zo gefixxxt is. De brug kan je hoger of lager zetten.

Neals
16 april 2002, 13:45
Hmmzzzz misschien moet ik daar dan toch serieus over gaan nadenken

InVein
16 april 2002, 16:33
Nou jullie het toch over onbekende merken hebben.. Fantom, iemand wel eens van gehoord? Ik heb een Les Paul kopie van Fantom geleend van iemand maar er is niks nakkes nada op internet over dit 'merk' te vinden.

sleep_to_saturate
16 april 2002, 17:05
Tokai geloof ik heette het, heb ik een paar van zien hangen. Schijnen goeie Les Pauls te hebben gemaakt.

jaccoos
16 april 2002, 17:40
Tokai maakt nog steeds les pauls, Love Rock genaamd. Ze zijn beter dan epiphone en soms zelfs beter dan gibson.

Sandman
16 april 2002, 17:44
Tja wat is beter? Ik ben nog geen gitaar tegengekomen die ik beter vind spelen dan mijn 'custom' epi. Maar ja dat is weer een hele andere discussie.

Ditmar
16 april 2002, 17:48
Op 2002-04-16 17:40, schreef jaccoos:
Tokai maakt nog steeds les pauls, Love Rock genaamd. Ze zijn beter dan epiphone en soms zelfs beter dan gibson.


Tokai's zijn inderdaad errug goed, maar wat je meestal toch hebt met een namaak is dat het "het" toch nét niet is.

InVein
16 april 2002, 19:21
Tokai=Fantom of lees ik nu gewoon verkeerd?

episua
16 april 2002, 21:31
Ik heb laatst een les paul custom van Richwood gekocht voor bij mijn band.
Deze gitaar koste echt weinig dus als ie gejat word ben ik blij dat het mijn sg niet is. Je kan Richwood lp's in heel veel soorten kleuren krijgen en je betaald iets van 275 euro. Niet slecht vind ik.

Neals
17 april 2002, 13:02
Ik heb net nog mezelf in tokai's verdient, maar die dingen schijnen zo erg op een echte gibson te lijken dat gibson tokai heeft aangeklaagd.

anyway

ik heb die Cort X6 met een Epiphone SG vergeleken.

Hier effe +/- punten van beide
Cort X6
+ apart model
+ zeer fijne hals, brengt het gevoel alsof je 10 keer zo snel kan spelen
+ Floyd Rose tremelo
+ 2 humbuckers + 1 single coil
+ Lekkere schreeuwerige gitaar
- Clean geluid valt wel tegen
- Strapbuttons aan de achterkant

Epiphone SG
+ zeer mooi model, wel standaard
+ fijne hals, maar iets minder fijn als de cort
+ Goed clean geluid
- input zit op zeer vervelende plaat
- 100 euro duurder dan kwalitatief vergelijkbare Cort.

Ik denk dat ik het in dit geval van levertijden en mijn budget laat afhangen.

pimmetje
17 april 2002, 13:36
Hoeveel is dat budget eigenlijk? Er zullen ongetwijfeld nog heel veel andere gitaren binnen dat budget vallen waar je misschien zelf nog niet aan had gedacht.
Vooral de tweedehands markt biedt vaak enorm leuke mogelijkheden.

Neals
17 april 2002, 17:36
350 - 400 euro
heb al redelijk veel geprobeerd.

een paar euro wil ik boven dit bedrag zitten, maar dan moet het ook echt ophouden

Ic3gl0vE
17 april 2002, 20:02
ik heb ook op een Cort elektrische gitaar gepspeeld en die viel me zeker niet tegen, maar het was gewoon 'mijn' gitaar niet. het maakt mij nix uit welke naam er op m'n gitaar staat als het maar kwaliteit is

ow en voor als je het wilt weten ik heb zelf trouwens een Jackson gekocht maar zoiets past niet in jouw budget

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ic3gl0vE op 2002-04-17 20:04 ]</font>

Neals
17 april 2002, 20:31
Mij ook niet, maar een snelle hals is eigenlijks mijn enigste vereiste + trem ook.

kwil graag van die wiedelewiedele riedeltjes leren spelen alla vai en satriani.