PDA

View Full Version : zanginstallatie



roonald
30 mei 2004, 11:11
Hoi,

Wat zouden jullie aanraden om de zanger te versterken? powered mixer met speakers en/of monitoren, of alleen powered speakers, of weer iets anders?
ik zou wel willen weten wat het handigste is.

Ronald

Kjiratsiekoedel
30 mei 2004, 11:23
Ik heb geprbeerd wat '+en' en '-en ' neer te zetten, maar ik ben hier ook niet heel goed in.

Powered mixer:
+alles-in-een
-zwaar
-als het niet meer voldoende is, dan moet gelijk alles worden vervangen

Mixer+versterker:
+losse (makkelijk vervangbare) componenten
+volgens mij meeste keus in aanschaf
-wel weer meer sjouwwerk

Actieve speakers+mixer:
-overal een voedinskabel naar moeten laten lopen
+???? weet ik niet

roonald
30 mei 2004, 11:30
ja bedankt,

maar dat is ook wel de duurste oplossing toch? een versterker een mixer en een speaker

Kjiratsiekoedel
30 mei 2004, 12:37
2e hands denk ik zeker niet. dat is veel meer in omloop

Harry
30 mei 2004, 14:49
en anders zet je er even bij waar je het spul voor nodig hebt; voor optredens, of alleen voor repetities, of voor allebei....
krijg je misschien wat meer tips. En geld kost het allemaal.

wietse
30 mei 2004, 14:52
ik zou het bij een versterker mixer en speakers houden 2ehands wel goedkoop aan te komen.
en monitoren heb je nodig voor optredens , kan je gewoon niet zonder of je moet de zaalspeakers al achter je zetten en dat is niet prettig.

Ronald
30 mei 2004, 15:04
eh.. nie om het een of ander , maar staat dit nie in een verkeerd forum ?

wietse
30 mei 2004, 15:36
eh.. nie om het een of ander , maar staat dit nie in een verkeerd forum ?
ergens wel , maar waar moet je het kwijt ?
er is geen aparte afdeling voor zanginstallaties.

Ronald
30 mei 2004, 16:01
rand apparaatuur lijkt me nog het beste

roonald
30 mei 2004, 17:02
ja het is voor oefenen en voor niet al te grote optredens. iemand nog suggesties voor specifieke produkten en merken?

pimmetje
30 mei 2004, 20:31
Ik zou echt een lekker simpel zangversterkertje zoeken. Deze vallen dus onder de powered mixers.

Zoek er één met 4 ingangen of zo voor 't geval er ook een andere muzikant wat mee wil blèren. 2x100 watt of zo kan je al een goed eind mee komen. 2 speakers op standaard erbij en één actieve monitor.

Let bij de speakers en de monitor ook een beetje op dat je een beetje vriendelijk gewicht en grootte neemt. In mijn ervaring gaat anders zo'n zang-setje wel flink extra auto-ruimte en rug-slijtage toevoegen :D.

Wij hebben ooit 'n keer een flink grotere zang-installatie gekocht om 'm ook als PA te kunnen gebruiken. Pure overkill gebleken omdat de meeste grotere (muziek)kroegen wel een PA hebben staan.

Oh ja, merken...
Een Phonic Powerpod 620 zou je volgens mij wel mee uit de voeten moeten kunnen. Qua monitors zijn (oudere) peavey's in mijn ervaring goed... niet per se wereldgeluid, maar vaak wel nagenoeg onverwoestbaar, wat vooral bij een monitor mee mag tellen.

wietse
30 mei 2004, 21:08
ìs dit niks voor je roonald?
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/profversterkers/8712.htm?pv=zh
mooi dichtbij voor je en zwaar genoeg voor je doeleinden.

Kjiratsiekoedel
30 mei 2004, 22:43
't is maar net waar je wil gaan staan, maar 100 watt is niet heel veel voor een buitenoptreden

wietse
31 mei 2004, 14:34
inderdaad voor een buiten optreden is het niks waard , maar voor oefenen en kleine optredens in kroegen etc waar de meeste bands beginnen is het genoeg.
en heb je al een keer een groter optreden dan huur je een zwaardere set , wij doen niks anders is belasting technisch voordeliger heeft de vorige bassist (een boekhouder) eens uitgerekend.
kost meer maar je verdient het ook weer terug.

Kjiratsiekoedel
31 mei 2004, 20:03
ach, mijn vader heeft een 6 kanalen versterker van 350W en een 12 sporen van 500W. huren is er dus niet bij