PDA

View Full Version : Standaard voor combo



BartL
30 mei 2004, 11:02
Heej Leute,
Ik ben van plan misschien een stabdaard voor mijn dsl 201 combo aan te schaffen.
Zoiets dus:
http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/gitaarbasversterkers/19737.jpg
Maar nu zat ik te denken: Is dit niet schadelijk voor de buizenversterker? (I.v.m. hitte-afvoer o.i.d.?)
Iemand?

Mithrandir
30 mei 2004, 11:23
Wordt het helemaal afgesloten van achteren dan?? Ik gok van niet...

BartL
30 mei 2004, 11:54
Nee, is gewoon een stang die de combo tegehoudt als het ware. Maja, warmte stijgt op. Dus kan het niet zo goed weg als normaal.

Kjiratsiekoedel
30 mei 2004, 12:36
zo gevoelig zal het ook niet zijn. als je je versterker dan een paar cm van de muur afzet, dan kan de warmte ook minder goed weg dan wanneer ze helemaal vrij staan...

schizo910
30 mei 2004, 13:28
die dingen zijn er voor gemaakt, dus ik denk niet dat er problemen zullen ontstaan. Als een versterker al te warm zou worden als je hem iets kantelt, dan is er eerder al iets mis met het ontwerp van de versterker...
gewoon doen dus... :)

V!N
30 mei 2004, 13:38
Puik plan, dit wil ik ook graag, maar ben de juiste standaard nog niet tegengekomen.

Die ik heb gevonden zijn niet echt stabiel, er hoeft maar iemand per ongeluk vanachter tegenaan te lopen en *paf* versterker met standaard kukelt voorover.

Mocht jij stabielere kunnen vinden, zou je hier dan alsjeblieft een berichtje kunnen achterlaten over merk, type, prijs en de zaak waar je deze hebt gevonden ? :)

BartL
30 mei 2004, 15:13
Doe ik...maar zit zelf ook nog druk rond te kijken. In Heerlen staat er een voor 35 euro. (77 gulden!!!!). Toch niet zo goedkoop, heb echter niet getest of hij al dan niet stevig was.

SBloke
30 mei 2004, 15:51
Feedback heeft geloof ik wel eht een en ander staan aan steunen.. (maarja, of je bi feedback wilt winkelen is maar de vraag.)


Mochten je buizen te warm worden monteer dan in de kast een extra koelinkje... loop bij de gemiddelde elektronica zaak binnen en haal zo'n "pc ventilatortje" zijn niet duur, maken neti zo heel veel herrie. Alleen even uitvogelen waar je hem op aan sluit.....

roger
3 juni 2004, 15:46
Ik heb bij de automaterialenzaak een as-steuntje gehaald. De versterker blijft op de grond staaan maar wel onder een zelf in te stellen hoek. Waar normaal de as van de auto komt zit nu de achter-rand van de versterker. Werkt perfect!

Gr Roger