PDA

View Full Version : ESP => agathis



VaderSlayer
29 mei 2004, 20:03
Ik wil binnekort een nieuwe gitaar gaan kopen, nu wil ik eigenlijk heel graag een ESP/LTD. Maar deze zijn moeilijk aan te komen in nederland. Dus keek ik op www.musik-productiv.de daar staan aardig wat ESP's op, veel van de goedkopere modellen zijn van agathishout gemaakt, klinkt dit een beetje?

schaap
29 mei 2004, 20:08
Was dat niet een duur woord voor multiplex ofzo :???:

VaderSlayer
29 mei 2004, 20:13
weet ik niet. maar volgens mij is mijn huidige gitaar ook van agathis..
Yamaha ERG 121
Die vind ik wel ok klinken...

Dus heb ik een nieuwe vraag: ik wil graag de ec-400 of de ec-400at welke klinkt/speelt beter?

Ik vind de 400at mooier, alleen ben ik wel fan van de EMG's in de ec-400..

Is musik-produktiv betrouwbaar?

schaap
29 mei 2004, 20:16
Musik Produktiv is zeer betrouwbaar in mijn ogen, het beste is altijd gewoon langs gaan, je hebt al een paar keuzes zelf gekozen, probeer je die daar, stel je desnoods hun nog wat vragen en tja, looks en sound zijn allebei aan te passen, heb je misschien pics van die 2 gitaren ?

lupoloco
29 mei 2004, 20:22
agathis is een soort van mahonie dacht ik, het is zo goedkoop omdat deze soort snel groeit en daardoor de dichtheid minder is, waardoor het geluid ook minder is (dacht het op deze forum gelezen te hebben, dont shoot me if i'm wrong)

VaderSlayer
29 mei 2004, 20:23
ok, http://www.espguitars.com/images/guitars/EC400_blk.jpg
ec 400

http://www.espguitars.com/images/guitars/EC400AT_blk.jpg
ec 400at

edit: ik houd van witte bindingen langs een zwarte body :)

schaap
29 mei 2004, 20:33
Nou die onderste (EC-400AT) heeft een set Seymour Duncans (Seymour Duncan JB/59 set) Dus erg slecht kan die niet klinken 8-) En verder zie ik zo 123 op de site niet echt veel verschil, dus ik blijf bij probeer ze beiden uit, en vermoedelijk vind je die onderste ook erg vet klinken en neem je die gewoon, en zo niet die ander ziet er ook extreem stoer uit 8-)
Edit: Oja de EC-400 heeft 2 fretten meer :-D

THW
29 mei 2004, 20:53
ok, [img]edit: ik houd van witte bindingen langs een zwarte body :)
dan heb je een goeie smaak :)

VaderSlayer
29 mei 2004, 21:21
Dank u :P :-D

Bedankt, denk je dat het veilig zou zijn om dat ding gewoon te bestellen?
Ik bedoel als het geluid me niet helemaal aanstaat stouw ik er andere elementen in.

- Ik vind les paul modellen best fijn spelen, en ik houd van wat bredere nekken. Ik heb een Yamaha ERG 121, dus die is vergelijkbaar met de dikte van een ibanez ofzo. Ik heb nu een Jackson Kelly van een vriend geleend en die vind ik een stuk fijner spelen.

edit: ik kan hem waarschijnlijk via een colega van de moeder van mijn vriendin regelen.. daar is ie ongeveer 450 volgens mij, dus stel het is een miskoop dan valt de prijs wel mee..

Negative K3 fan
29 mei 2004, 22:32
agathis is een van de goedkopere houtsoorten dat een heel klein stapje hoger is dan multiplex dus niet echt geweldig. maar als jij de gitaar lekker vindt moet je er voor gaan natuurlijk.

gerrekat
29 mei 2004, 22:35
Die goedkope LTD's zijn net zo goed of slecht als elk ander merk in dezelfde prijsklasse, Agathis is gewoon goedkoop hout of iets wat er voor door moet gaan...volgens mij maken ze die gitaren van van alles en nog wat wat ze kunnen krijgen..

Je kan er best mazzel mee hebben!

Sjakie
29 mei 2004, 22:46
Hier wat meer info:

http://users.ox.ac.uk/~scat1055/agathis/guitars.htm

http://www.gimguitars.com/wood2.html

VaderSlayer
29 mei 2004, 23:40
maar zou ik er veel spijt van kunnen krijgen als ik hem bestel zonder hem te bespelen?

Elke stap van een Yamaha ERG 121 is toch een goede stap?

Swan
30 mei 2004, 00:10
je kan naar Amsterdam gaan bijv. en daar wat LTD's uitproberen...zou ik zeker doen, ik vind de halzen van LTD kut spelen.

SiNiSTRaL
30 mei 2004, 00:11
+1

@swan: verkoop je je custom jackson?

VaderSlayer
30 mei 2004, 00:23
@swan: waarom vind je ze dan kut spelen? Wat is er kut aan?

@Sinistral: wat is +1 (ikke n00b)

Anders Destium
30 mei 2004, 00:28
De goedkopere LTD's hebben halzen die aanvoelen als speelgoed, eerlijk waar (ik ben het met Swan eens). Ik vind ze echt absoluut niet natuurlijk aanvoelen, en daarom ook echt niet lekker spelen. Voor de rest zijn de gitaren echt wel van redelijke kwaliteit als je de prijs bekijkt :)

De +1 van Sinistral komt erop neer dat hij het met Swan zijn stelling eens is.

VaderSlayer
30 mei 2004, 00:30
Ok, maar wat zijn de goedkopere LTD's? Hoort daar die ec-400at ook bij?

Van die +1 dacht ik al ja

Anders Destium
30 mei 2004, 00:37
Je moet het eigenlijk gewoon zelf uittesten natuurlijk. Ik ben enorm gewend aan Ibanez-nekken, dus ik ben niet echt objectief :)

De enige LTD's die ík een beetje lekker vind spelen zijn de deluxe series (-1000), maar om nu te zeggen dat ik er echt warm of koud van word: nee...

Swan
30 mei 2004, 01:17
ik vind ze kut spelen omdat ze slecht aanvoelen, vind ik dan, t fretboard is erg plat en de hals erg rond, maar dat is enkel persoonlijke voorkeur..


@sinis....ja..ik denk er over na....hangt van het bod af

Iced Dragon
30 mei 2004, 10:43
ik vind ze kut spelen omdat ze slecht aanvoelen, vind ik dan, t fretboard is erg plat en de hals erg rond, maar dat is enkel persoonlijke voorkeur..


@sinis....ja..ik denk er over na....hangt van het bod af

custom jackson??? vertel! 8-)

lupoloco
30 mei 2004, 10:47
ik vind ze kut spelen omdat ze slecht aanvoelen, vind ik dan, t fretboard is erg plat en de hals erg rond, maar dat is enkel persoonlijke voorkeur..


@sinis....ja..ik denk er over na....hangt van het bod af

custom jackson??? vertel! 8-)

moet jij niet studeren? :D

Swan
30 mei 2004, 11:24
ik vind ze kut spelen omdat ze slecht aanvoelen, vind ik dan, t fretboard is erg plat en de hals erg rond, maar dat is enkel persoonlijke voorkeur..


@sinis....ja..ik denk er over na....hangt van het bod af

custom jackson??? vertel! 8-)


Blue Crackle Dinky uit 85 met handtek. van Grover Jackson op de headstock..1 van de 100 die er zijn gemaakt
interesse? :razz:

Iced Dragon
30 mei 2004, 11:57
ik vind ze kut spelen omdat ze slecht aanvoelen, vind ik dan, t fretboard is erg plat en de hals erg rond, maar dat is enkel persoonlijke voorkeur..


@sinis....ja..ik denk er over na....hangt van het bod af

custom jackson??? vertel! 8-)

moet jij niet studeren? :D

yep,
fucking fysica : elektriciteit en magnetisme :roll:

Iced Dragon
30 mei 2004, 11:58
ik vind ze kut spelen omdat ze slecht aanvoelen, vind ik dan, t fretboard is erg plat en de hals erg rond, maar dat is enkel persoonlijke voorkeur..


@sinis....ja..ik denk er over na....hangt van het bod af

custom jackson??? vertel! 8-)


Blue Crackle Dinky uit 85 met handtek. van Grover Jackson op de headstock..1 van de 100 die er zijn gemaakt
interesse? :razz:

mmm, moest het een soloist zijn eerder...stond er geen foto bij de gear-topic in off topic??

Swan
30 mei 2004, 12:08
http://members.lycos.nl/zenovdb/51502.JPG


sorry voor t vernietigen van je ESP/LTD topic ;)

VaderSlayer
31 mei 2004, 00:37
np :P

vinni
1 juni 2004, 14:49
Hoezo slecht leverbaar in Nederland!

Had mijn Eclipse II binnen een week.
Besteld bij Westerhaven in Groningen tegen een goede prijs (lees de duitse prijs)

Groet,
Vinni

gerrekat
1 juni 2004, 15:42
Sorry maar die gitaar vind ik dus onwijs lelijk....die finish dat kan echt niet meer...

Mijn ex gitaarleraar had ook zo'n oude charvel met zo'n typische jaren 80 graphic erop, tja ik hou er echt niet van. hij speelde wel OK trouwens.

wel een vette 5150 combo! ziet er goed uit!



Er is niets mis met LTD's voor die prijsklasse echt goede dingen, ik vind mijn ESP ook super al is die natuurlijk wel iets duurder..

Maar de LTD's waar ik op gespeeld heb waren allemaal acceptabel hoor.

ja je kan altijd zeggen dat een gitaar van 2000 EURO beter is maar daar schiet je niets mee op als je een gitaar in de 500 prijsklasse zoekt!

VaderSlayer
1 juni 2004, 17:14
die van 2000 komen nog wel (ooit) :P

Swan
1 juni 2004, 17:30
Sorry maar die gitaar vind ik dus onwijs lelijk....die finish dat kan echt niet meer...

Mijn ex gitaarleraar had ook zo'n oude charvel met zo'n typische jaren 80 graphic erop, tja ik hou er echt niet van. hij speelde wel OK trouwens.

wel een vette 5150 combo! ziet er goed uit!
!


denk je dat ik hem wel mooi vind :-D

andoni
1 juni 2004, 18:08
BTW: als je even goed leest op de ESP site, kan je zien dat de EC-400's allemaal in mahonie zijn. Ik zou er voor gaan, ik bedoel voor dat geld een mahonie houten gitaar met Seymour Duncan elementen, je kan gewoon bijna niets verkeerds doen.

VaderSlayer
1 juni 2004, 18:35
dat dacht ik dus ook, ik kan hem van music123 naar een colega van de moeder van mijn vriendin sturen die neemt hem mee naar engeland, dus er komen wat invoerrechten bij, en dan naar nl (geen invoerrechten binnen de EU? toch?) dan zit ik op €545,- ongeveer dat bespaard me dan weer zo'n 200 euro :)