PDA

View Full Version : Neckhumbucker kantelt



SilverFoo
29 mei 2004, 19:53
De neckhumbucker van mijn Epi Les Paul Custom kantelt een beetje. Misschien komt het omdat hij vrij laag is ingesteld, maar de bridgehumbucker heeft er helemaal geen last van... Is dit op te lossen? Zijn misschien de veertjes lam of is dit gewoon een veel voorkomend probleem?

Shaggy
29 mei 2004, 20:17
Dit probleem had ik ook ooit eens. Heb je hem al geprobeerd af te stellen met de schroefjes langs die element? Bij mij hielp dat wel tijdelijk maar later kwam het terug (lijkt net een hardnekkige wrat of ongewenste zwembandjes :D ). Het probleem ligt aan de bevestiging van je element denk ik of hetgeen wat je element in stand houd.

SilverFoo
29 mei 2004, 20:41
Hmm.. ik denk dat het komt omdat ik em vrij laag ingesteld heb. Als ik em iets omhoogdraai valt het mee, maar ik heb alles juist lekker laag afgesteld en dat wil ik graag zou houden :P Meer tips?

Ibanez
29 mei 2004, 21:15
Ik had zelf het probleem dat m'n element loszat want ik had een keer zitten klooien ermee. De hoogte kan je gewoon makkelijk met die schroefjes veranderen maar als je element loszit moet je m eruit halen en het veertje op de goede plaats zetten wat nog een aardig geklooi is :o

soup
29 mei 2004, 22:16
Ik had zelf het probleem dat m'n element loszat want ik had een keer zitten klooien ermee. De hoogte kan je gewoon makkelijk met die schroefjes veranderen maar als je element loszit moet je m eruit halen en het veertje op de goede plaats zetten wat nog een aardig geklooi is :o
als er met mijn gitaar iets is zou ik die echt laten maken ofzo, ik zou het niet durven om er gewoon iets aan te veranderen , dus bv. ook een element eruit halen en dan vanalles weer goed maken

schaap
29 mei 2004, 22:22
Elementen eruithalen stelt echt niks voor, en dat veertje moet je gewoon even een trukje voor vinden en dan doe je dat later ook binnen 10 seconden :wink: Ik vind het juist leuk mn gitaar uit elkaar te halen en in elkaar te zetten (niet zomaar ineens natuurlijk :cool:), leer je hoe dat ding in elkaar steekt en kan je veel meer dingen zelf veranderen.

piezo
29 mei 2004, 23:41
Hmm.. ik denk dat het komt omdat ik em vrij laag ingesteld heb. Als ik em iets omhoogdraai valt het mee, maar ik heb alles juist lekker laag afgesteld en dat wil ik graag zou houden :P Meer tips?

Ja, nog 2 tips:
1) Element eruit lichten met ring en al en kijken of de aansluitkabeltjes het element niet in 1 richting trekken. Zo ja, dan deze een beetje anders leggen.
2) sterkere veertjes gebruiken of, zoals PRS doet, 2 veertjes in elkaar verstrengelen Dan wordt het wel iets moeilijker om de boel te monteren, maar het element zit er steviger en rechter in.

Anders Destium
29 mei 2004, 23:59
Dat geklooi met veertjes heb je echt wel door als je het meer dan twee keer hebt gedaan. De eerste keer is het misschien wat lastig, maar als je door hebt dat je gewoon een pincet en een naald kunt gebruiken is het dead easy om te klooien met elementen :)

Ibanez
30 mei 2004, 11:40
Ik zou er zelf ook niet zomaar aan beginnen maar ik heb het geluk een technische en handige vader te hebben :P Dus daarmee was het zo gelukt. Zoals anderen al zeiden is het een kwestie van even het veertje goed zetten.