PDA

View Full Version : gitaar op computer aansluiten



Relentless Assault
29 mei 2004, 18:49
Ik heb een vraagje. Ik ben van plan om een elektrische gitaar van iemand over te kopen (gewoon een goedkoop ding). Ik drum al en dat wil ik ook blijven doen, daarom wordt dit gewoon een goedkope bij-hobby. Alleen ik ben niet van plan om er in de eerste instantie een versterker bij te kopen. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om de gitaar op de computer aan te sluiten en dat je dan met een programmatje distortion of andere effecten kan maken. Ik heb een gewone standaard geluidskaart (on-board). Is dit mogelijk? en zo ja, welk programma moet ik er voor gebruiken?

bvd

Negative K3 fan
29 mei 2004, 19:00
moet je met een kastje ertussen doen, een guitarport of een 2e hands v-amp 2 zijn daart de goedkoopste oplossingen voor
rond de 100 a 150 euro ben je dan klaar.

Relentless Assault
29 mei 2004, 19:43
Dat is het hem dus. Ik ben niet bereid er zoveel voor uit te geven op het moment. Is er niet een oplossing dat ik 'm rechtstreeks in de computer plug (ik heb een verloopstekkertje) en dat ik je dan met een programma het geluid van je gitaar kunt aanpassen?

skanky
30 mei 2004, 10:47
De goedkoopste mogelijkheid is een DI-box (behinger DI-100 is 40 euro) waarmee je (makkelijk gezegd) je je gitaarsignaal omzet naar een gebalanceerd signaal dat direct de computer/PA in kan gaan. In de computer kan je dat signaal met programma's bewerken

Darkling
2 juni 2004, 14:29
Het allergoedkoopste dan is een conversiestukje van uw gitaarkabel naar de line-in of mss zelfs micro ingang van uw geluidskaart.

En dan wa me de instellinge prutsen en kan je door je pc boxen spelen.. zijn genoeg tooltjes op internet te vinden die er dan in real time een effect op kunnen zetten maar verwacht daar maar ni te veel van.
Zult trouwens ook stevige pc speakerkes nodig hebben om iets deftig te produceren

skanky
2 juni 2004, 17:26
OK dat is het goedkoopste maar dan klinkt het verschrikkelijk slecht. Ik neem aan dat je nog wel een beetje beschaafd geluid wil.