PDA

View Full Version : Ross compressor



oddman
29 mei 2004, 13:46
ok, ik heb een ross compressor en was er gisteren wat mee aan het knoeien maar is dat normaal dat ie veel ruis geeft als je sustain ver opendraait? waarschijnlijk wel maar toch maar even checken ..
Robbert, jij hebt er ook 1 heb ik gezien hoe stel jij de jouwe in?
En zou ik er een 3dpt insteken om zo een led te kunne gebruiken of zou de waarde er mee dalen door er in te gaan boren etc ..?
Momenteel heeft ie geen enkel krasje :-)

Mitch
29 mei 2004, 15:29
Zeker als je vindt dat 't kreng ruist: origineel laten en verkopen die handel :D

oddman
29 mei 2004, 15:34
hehe, hebt wel een punt (kan ik eindelijk men okko diablo bestellen)
maar aan de andere kant klinkt ie echt wel lekker, zeker clean om wat skanky te spelen of in combinantie met men wah ..

hij ruist trouwens alleen maar met distortion en denk dat dat gewoon is omdat je de sustain ver opendraait ...

GuitarMaster
29 mei 2004, 17:18
Mijn Ross compressor ruist ook als een gek, staan ze bekend om...

Speeddemon
29 mei 2004, 17:28
verkopen voor 300-350, Keeley comp kopen voor 175. :)

Dirk_Hendrik
29 mei 2004, 17:52
En er dus zéker niet in gaan lopen boren!

jpb
29 mei 2004, 17:55
Ik vind dat zo'n mooi pedaal, met die verzonken knoppen. Het is net een Austin Healey :D . Nooit aan kloten, daar ben ik het helemaal mee eens (names de mod-politie)

Speeddemon
29 mei 2004, 18:52
DH, gaat een CP9 cloon lukken in een 1590BB?

Ik bedenk me, CP9+OD-3+boost in 1 behuizing... VET!

Oh, die weerstanden bleken trouwens 1% 5-bands metaalfilm weerstanden te zijn! (ipv 5% 4-bands) 400 weerstanden+100 1N4001 diodes voor € 9,41 shipped! 8-)

oddman
29 mei 2004, 18:59
ok zal het niet doen dan :)
maar ga hem voorlopig nog niet verkopen (denk ik) ..
en trouwens 300 -350 is dat niet wat overdreven?
Als er iemand zoveel voor wil geven verkoop ik hem idd meteen en koop ik een keeley en een okko ... :wink:

Speeddemon
29 mei 2004, 19:28
dat zijn wel de prijzen in $ waar ze voor gaan. En als de jouwe echt minty mint is zoals je zegt, moet ie misschien wel $400 (340 eurie) opleveren.

Robbert
29 mei 2004, 21:46
De laatste Ross Compressors die ik in Mijn Ebay gevolg heb, gingen weg tussen de 200 en 250 USD. Dat terwijl een jaar geleden de waarde inderdaad sterk richting de 300 USD ging!


Ik gebruik die Ross Compressor niet. Sorry, ik heb een aantal compressors en ik kan er gewoon niet mee omgaan. Ik haat! compressors.
Alhoewel: laatst een Coron Compressor verkocht, en die had toch wel zo'n lekkere squish, maar dan schakel je hem uit en dan is je orginele geluid toch beter. Persoonlijke voorkeur dus.

Maar ik zou hem ook niet verbouwen. Tenzij je er echt heel tevreden mee bent, anders is het gewoonweg zonde.
Hij ruist trouwens bij mij ook. Alle compressors die je ver open draait, want het is toch een soort boost die erin zit. En -zo goed als- alle boosters ruizen.

oddman
30 mei 2004, 00:43
aha goed om weten.
Hij is echt wel minty, ik heb nog eens gekeken en kan echt geen enkele kras vinden :-)
Maar komen er niet heel wat kosten bij de verkoop in de states kijken?
ebaykosten, omzetkosten, 'paypall heb ik niet' kosten, taxen,...?

Heb ergens wel zin om hem te verkopen want in feite gebruik ik hem niet veel, zeker niet tijdens optedens want dan vind ik dat de sound natuurlijk moet klinken en men jcm800 klinkt alleen echt super door de mix ...
Om wat te jammen kan het wel eens leuk zijn om het peppers geluid uit men gitaar te halen...

Speeddemon
30 mei 2004, 00:48
Ebay kosten zijn hooguit 5,10 euro (0,10 plaatsingskosten en 4% verkoopcommissie met een maximum van 5 euro).
belasting betaalt de koper.

Robbert
30 mei 2004, 00:53
Reken voor de verzendkosten op iedergeval 20 Euro. Pedalen boven de 100 Euro zou ik zelf niet meer on-aangetekend versturen.
Bij 20 Euro is het aangetekende pakket ook verzekerd tot 40 USD. Dus heb je bewijs dat het verzonden is, en mogelijk bewijs voor jou dat het pakketje aan is gekomen.

Ebay kosten, ja die zijn er. Uit mijn hoofd ongeveer een Euro aanbiedingskosten (is al weer een tijdje geleden). Omzetkosten zijn er niet. Paypal, toch wel noodzakelijk; zonder Paypal kun je bijna geen kopers krijgen. Tenzij ze bereid zijn tot een Western Union (werkt erg snel, maar kost ook wat).

Voor de verkoop van je Ross Compressor, verdien 100 USD extra door te vermelden dat Trey Anastasio er een gebruikt(e) :D