PDA

View Full Version : Gitaar + Zang nummers



Eddie van Halen
14 april 2002, 16:41
Wie weet er nog leuke gitaar + zang nummers, dus zonder piano, drums enz...
Enne, 't mag ook een piano en zang nummer zijn, als het maar niet te moeilijk is, ivm. omzetten naar gitaar enz.

Kitaarhiero
14 april 2002, 18:16
Billy Bragg, To Have and Have not en A New England... veel van Bob Dylan... nummers van bepaalde cabaretiers... Michel van Anouk... etc.

suzanne
14 april 2002, 21:47
zonnestralen van acda en de munnik!

Kitaarhiero
15 april 2002, 09:41
Where did you sleep last night, Leadbelly/Nirvana

pimmetje
15 april 2002, 10:27
Bijna alle nummers van de Rolling Stones zijn heel makkelijk naar een akoestische versie om te gooien en zijn vrij makkelijk te zingen. 't Zal wel door de Chuck Berry / Muddy Waters basis komen :smile:

moretel
15 april 2002, 12:55
Neil Young is ook makkelijk, stem volgt ook gewoon de accoorden.

Kitaarhiero
15 april 2002, 17:23
dan kun je wel alle blues, punk, grunge en rock 'n roll nummers noemen!

pimmetje
15 april 2002, 18:23
behalve die paar die moeilijk te zingen en te spelen zijn :smile:

Dila
15 april 2002, 20:14
liedjes van nirvana unplugged kan je makkelijk met alleen gitaar en zang doen. de meeste liedjes van unplugged optredens trouwens.

moretel
15 april 2002, 23:38
Op 2002-04-15 17:23, schreef Kitaarhiero:
dan kun je wel alle blues, punk, grunge en rock 'n roll nummers noemen!

Niet helemaal waar, veel Neil young nummers klinken akoestisch goed, er zijn altijd wel een paar nummers op een album te vinden die lekker te spelen zijn en niet te moelijk. In mijn jeugd probeerde ik punk nummers na te spelen van de sex pistols maar dat klonk voor geen meter,
Zoals Neil Young the Godfather is van de Grunge muziek waren de Sex Pistols dat voor de Punk.

The King is gone but he's not fotgotten,

de geschiedenis herhaalt zich en men moet zijn klassiekers kennen :smile:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2002-04-15 23:43 ]</font>

dirkw83
16 april 2002, 13:25
creep van radiohead.

mr. Marc
16 april 2002, 13:40
Hit me one more time van Brittney Spears.

dirkw83
16 april 2002, 13:43
ik heb laatst op de bbc een soort van punk uitvoering gezien van crazy. Het idee was meer dat het tot en met het couplet nog vrij normaal was...en toen kwam het :smile:

Kitaarhiero
16 april 2002, 18:09
ik heb ook een versie gehoord van een duitse punkband... het zou zo een nummer van de offspring kunnen zijn :grin:

dirkw83
17 april 2002, 19:17
ja, precies! Zoiets was het ook; die zangeres had zo'n typisch Duits accentje...misschien is het wel dezelfde??!

Oh ja, The Drugs Don't Work van The Verve.

mirage
17 april 2002, 19:29
ik zeg alleen:
bad religion
als je het nog is over duite punk rock kloon band hebt

Dila
17 april 2002, 20:41
Op 2002-04-16 18:09, schreef Kitaarhiero:
ik heb ook een versie gehoord van een duitse punkband... het zou zo een nummer van de offspring kunnen zijn &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">


millencollin heeft ook baby one more time gecoverd. vet lachen :grin:

jaccoos
17 april 2002, 21:35
als je dan toch duitse punk wil horen, moet je terrorgruppe eens beluisteren.

Kitaarhiero
18 april 2002, 17:23
Op 2002-04-17 19:17, schreef dirkw83:
ja, precies! Zoiets was het ook; die zangeres had zo'n typisch Duits accentje...misschien is het wel dezelfde??!

Oh ja, The Drugs Don't Work van The Verve.

nee joh twas met een zonder vrouwelijke zangeres.
op zo'n Punk chart toppers Cdtje van een zusje van een vriend van me.

rePUNKtative
5 mei 2002, 17:04
Op 2002-04-14 16:41, schreef Eddie van Halen:
Wie weet er nog leuke gitaar + zang nummers, dus zonder piano, drums enz...
Enne, 't mag ook een piano en zang nummer zijn, als het maar niet te moeilijk is, ivm. omzetten naar gitaar enz.


Time of your life - Greenday
Wonderwall - Oasis
Alles van Clapton

dirkw83
6 mei 2002, 11:20
Jewel - Foolish Games. Leuk werkje :grin:

Eddie van Halen
7 mei 2002, 19:18
Op 2002-05-06 11:20, schreef dirkw83:
Jewel - Foolish Games. Leuk werkje :grin:


Meer iets voor piano....

dirkw83
14 mei 2002, 21:11
ja, weet ik. Je moet alleen de topic wel volgen; Repunktative geeft aan dat het ook piano mag zijn indien het niet al te moeilijk te transponeren is.

Eddie van Halen
15 mei 2002, 19:35
Op 2002-05-14 21:11, schreef dirkw83:
ja, weet ik. Je moet alleen de topic wel volgen; Repunktative geeft aan dat het ook piano mag zijn indien het niet al te moeilijk te transponeren is.


(heb 't topic zelf opgestart hey :smile: )
Foolish Games spelen we ook met de schoolband, maar het intro is meer iets voor piano, anders klinkt het zo leeg. Het intro komt daarna nog een (of 2) keer terug. Dan ga je van een vol akkoordenspel ineens terug naar een (eventueel) 2 stemmig gedeelte. Snap je? Maar ik kan het in ieder geval eens proberen.

dirkw83
15 mei 2002, 20:49
ja...maar eh, als je het goed speelt met een gitaar hoeft het echt niet leeg te klinken, het is net hoe je het zelf speelt. Op tv speelde een kerel akoestisch cowboys * kisses van anastacia en dat klonk ook heel vol.

Kitaarhiero
17 mei 2002, 12:01
Gitaarakkoorden klinken altijd wel heel vol.

dirkw83
17 mei 2002, 19:35
het ligt er natuurlijk ook aan hoe je pickt; met de vingers geeft een ieler geluid dan wanneer je echt met je nagel of plectrum pickt.

Bremg
10 augustus 2006, 20:08
Om even terug te komen op het onderwerp. Ik heb nog geen enkele les gehad en heb pas een sinds een week een electrische gitaar.

De volgende nummers vind ik erg leuk en klinken heel herkenbaar (heel makkelijk dus):

White Stripes - seven nation army
Anouk - lost
Anouk - Michelle
Ronan Keating - When you say nothing at all

ben nu bezig met CCR - susie Q

Dit zijn echt allemaal leuke makkelijke nummers!

Reel Big Fish
10 augustus 2006, 20:15
Makkelijk maar niet zo bekend:

Hey There Delilah - Plain White T's

Tubby14
6 december 2007, 15:06
Hallo mensen ,
Weet misschien een van jullie waar je gitaarnummers kunt vinden op een site . Ik zou graag een site willen waar je de noten kunt zien zodat je gelijk kunt oefenen . Ik hoop dat een van jullie het weet .
Greets ,
Joost

AART
6 december 2007, 15:21
Ga eens naar het subforum speeltechnieken & theorie, daar vind je genoeg.

Nobler
24 januari 2008, 13:58
Hee, topicstarter, als je Eddie van Halen heet hoef je toch niet naar leuke nummers te vragen? Je hebt er zelf genoeg geschreven!

Verder kun je toch vrijwel alles wel in een accoustische versie spelen? Alleen zul je bepaalde accenten niet (altijd) tegelijk kunnen spelen, dus bijvoorbeeld nummers die drijven op de blazers (veel soul en funk) wordt een beetje leeg.

Welke nummers dan leuk zijn? Luister naar de radio, elke minuten komt er weer een. Het is natuurlijk bijzonder persoonlijk wat jij een leuk nummer vindt.

Ik ben er soms heel tevreden over dat ik ergens mijn eigen persoonlijke versie van gemaakt heb. Ik ga met alleen gitaar begeleiding vaak voor de romantische tokkelliedjes. Mijn favorieten: You've got a friend (versie James Taylor), Tears in the Morning (Beachboys), Voor haar (Frans Halsema), Wonderfull tonight (Clapton), Only a Fool (versie Mighty Sparrow and Byron Lee), Operator (Jim Croce), Annie's Song (John Denver), Liefde van later (Herman van Veen) en nog een heel zooitje. Als het wat feestelijker moet is er niets beters dan bluesy rock & roll met breaks, zo speel ik bijvoorbeeld 'Move it on over' van George Thoroughgood, of 29 ways van The Bluesband.

Grote kans dat je de genoemde nummers of artiesten niet kent .... Je zult dus je eigen favoriete nummers moeten pakken en gewoon uitzoeken en gaan spelen!