PDA

View Full Version : eerste optreden!!!!!!!



fleef
14 april 2002, 14:44
Ik heb gisteravond voor het eerst opgetreden met mn band.
het was echt super super super cool!

superveel positieve reacties gehad, intervieuw met de plaatselijke krant (Texelse Courant rulezzzzz) :smile:

Ik was alleen voor het optreden een beetje zenuwachtig maar toen ik daar een maal stond was het helemaal weg!
Ik hoop dat ik snel weer mag optreden want het is zoooooooo verschrikkelijk cool!
(ik ben nou eenmaal podiumgeil:) )

nou...dat wilde ik effe melden...dus...

Echoes
14 april 2002, 20:10
leuk ja!

fleef
16 april 2002, 21:51
ja...oke...niet boeiend. maar wel gaaf.

ook nog een stukje in de texelse courant (WERELDBEROEMD! op texel...)

Dat niet alle bands een repertoire van drie kwartier hadden, bewees de jeugd van Sick-holz, die na drie maanden repeteren voor het eerst een optreden gaf. Ze speelden punk en hardcore(?) , waarvoor ze de nummers zelf schreven . Zichtbaar zenuwachtig stapten ze het podium op, maar alsof het geroutineerde muzikanten betrof, plaatsten ze via de microfoon wel een bestelling voor bier . Op de vraag na afloop of ze tevreden waren, keken zangeres Anouk Visée (15) en Eva van Schie (17) elkaar aarzelend aan, om vervolgens heel professioneel ‘ja’ te zeggen . Ze hadden gerepeteerd op de zolder van de boerderij van de familie Jan Buis in De Waal, waar ook de band Flux speelt.

dus...oke...ik kap al...maar t was wel gaaaaaaf!

sebass
16 april 2002, 21:58
Ja optreden is wel leuk, maar niet teveel. Ik moest eens drie avonden twee keer optreden per avond dat is wel zwaar en automatisch gebruikte iedereen de vroege voorstelling als inspeel voorstelling haha. Maar dat is dan optreden van 6 tot 1 en toch geeft het een voldaan gevoel als je klaar bent.
Ik speelde een keer erotomania van DreamTheater en er waren een paar mensen in de zaal die dat lied kenden dus bij elke solo keihard juichen dat was mijn beste optreden ooit!!! Zelfs de drummer was ineens actief die anders ligt te slapen achter zijn drumstel als we met de andere band van die tmf covers moeten doen.

Verder hou ik niet zo van optredens dat gestress en geregel ik vind het gewoon veel leuker om voor een stel vrienden wat te spelen op vakantie enzo. Beroemd worden heeft mij dus ook nooit zo getrokken.

pimmetje
17 april 2002, 11:31
Gefeliciteerd Fleef! Al heb je nu wel een verslaving verergerd; je wilt niet alleen maar veel gitaar spelen, er moeten nog mensen luisteren ook :smile:

Optreden is heel cool, maar inderdaad niet te vaak. Er is altijd wel iemand in een zaaltje waarmee het helemaal klikt; die de muziek ECHT voelt. Ook al is dat er maar één in het publiek, dan is 't nóg de moeite waard om het regelen, reizen, opstellen, soundchecken, afbreken en weer reizen door te maken. Kortom: bedankt voor dronken idioten die op alle muziek uit hun pet gaan :smile:

fleef
17 april 2002, 20:31
ik wil ook zeker te weten in de kleien zalen blijven. als het te groot wordt heoft het voor mij niet meer, denk ik.

t is gewoon echt heeeeeeeel gaaf. en vooral als je eigen nummers hebt gemaakt. dan heb je echt zoiets van: hoe reageert iedereen erop. en als iedereen er positief op reageert heb je toch een gevoel van voldoening, he!

pimmetje
17 april 2002, 21:22
We spreken nog wel als je je eerste optreden op een groot podium hebt gehad :smile:... het is wel heel anders, maar zeker niet minder leuk.

fleef
18 april 2002, 17:24
nah...het podium waar ik nu op heb gespeeld was ook erg groot. en ik vond hete cht niet leuk. als ik van die bandjes op van die minipodia zie optreden waar ze net met zn vijven op kunnen staan en als ze met zn zessen zijn moet de zanger maar voor het podium staan enzo. dat lijkt me echt gewelding. klein zaaltje...niet te veel mensen, (bijna) alleen maar bekende en veel zuipen. echt fantastisch. waar ik nu optrad, das een redelijk grote discotheek/cultureelcentrum (op texel zit alles bij elkaar :razz: )
niet zo heel erg veel mensen maar wel grote zaal...je hebt niet echt contact met het publiek. maar t was wel cool!

Ic3gl0vE
18 april 2002, 22:05
lucky you....

IK WIL OOK EEN BAND!!!! :sad:

pimmetje
19 april 2002, 12:28
Dan moet je snel een ander instrument dan gitaar gaan leren. Dat verhoogt de kans op deelname aan een band aanzienlijk :smile:

fleef
22 april 2002, 14:02
je kan ook gewoon zelf een band op gaan zetten. sprokkel wat mensen bij elkaar en gooooooooooo! als je op texel zou wonen zou ik je zo aannemen. wij hebben nl. misschien wel een gitarist nodig. maar ja!
maar zoals ik al zei: sprokkel wat mensen bij elkaar en goooooh! met die band.

same shit, different day
29 april 2002, 15:48
ik weet hoe je je voelde vlak voor je eerste optreden ik heb et namekijk ook ervaren