PDA

View Full Version : pedalboard bouwers



Nocki
28 mei 2004, 21:35
Hoi.

pedalboard bouwers en gebruikers. ik zie vaak vershillende niveau's in de pedal boards waardoor je pedalen achter elkaar kunt zetten. en je de achterste kunt intrappen zonder de knoppen van de voorste te veranderen. hoe vinden jullie dit werken?

ik wil binnekort ook eens een pedal board maken en de verschillende oplossingen voor dit probleem zijn divers. ook zijn er veel boards met alle pedalen kris kras doorelkaar en diverse manieren van vastzetten.
ik zat aan klitteband/velcro te denken.

ook het wegwerken van draden en zo lijkt me een probleem. en de kabels van en naar de amp.

ik heb alle topics al wel een beetje doorgelezen maar ben toch benieuwd nog. wie heeft er goede ideen uit ervaring. ik zie namelijk ook dingen waar ik geen vertrouwen in heb zoals hele hooge pedalboards.

stroom verdeel dozen heb ik nodig. mn stroom komt van een dun 9v kabeltje en verder nog 2 kabels van amp naar pedals en weer een terug...

wie heeft er iets zinnigs (of niet) over te zeggen...

Nocki

Luigi
29 mei 2004, 09:37
het werken met een niveauverhoging bevalt mij prima. Onder dat niveau kan je mooi je voeding wegwerken (ik adviseer een multivoeding opv stekkerdozen!) én je kabels. Gebruik voor de pedalen onderling te verbinden George-L kabels. Om je pedalen te bevestigen is klitteband een goeie oplossing. Conrad heeft zg Duotec; aanrader!
Hier een plaatje van mijn board;
http://www.mirck.demon.nl/pedalboard06.jpg

Nocki
29 mei 2004, 10:05
Ziet er idd netjes uit. complimenten. ik zie tussen sommige pedals een soort van dubbele jack plug zirten. klopt dat?

vandaag eens kijken bij mnn muziek winkel wat ze hebben voor me..

bedankt.

Nocki

Luigi
29 mei 2004, 12:32
Ziet er idd netjes uit. complimenten. ik zie tussen sommige pedals een soort van dubbele jack plug zirten. klopt dat?

bedankt.

Nocki

ik heb alleen tussen m'n tremolo en digtal dimension een direct doorverbindende plug. De andere pluggen die je ziet zijn George L's die toevallig tegen elkaar aanzitten. Zijn dus gewoon enkele pluggen.

oddman
29 mei 2004, 13:41
verhoging is inderdaad zeer handig..
ik heb mijn verhoging een beetje afgeschuind omdat dit nog makkelijker trapt ...

http://users.pandora.be/othman/koffer2.jpg
Setup is trouwens ondertussen veranderd en heb bijne het gevoel dat men bord te klein is aan het worden : o /

Marco5150
29 mei 2004, 14:37
NYC Pedalboards maakt hele mooie boards (met verhoging)

www.nycpedalboards.com

Ik zou daar eens kijken als ik jou was. Over een tijdje wil ik er misschien ook zo een. Nu heb ik helaas nog te weing pedalen. :wink:

Nocki
29 mei 2004, 15:51
ja ziet er ook goed uit.

ik heb nu een aantal pedals die goed klinken in de fx loop. dus daar zou hij komen te hangen. maar mischien wil ik ooit nog eens wat pedals voor de preamp plaarsen. hebben jullie dat ook of hang alles voor de preamp?

Nocki

Luigi
29 mei 2004, 16:23
Alles vóór de pre-amp. Heb zo al snoeren genoeg...
Je sjouwt je trouwens wel helemaal de tering met zo'n effectenbak hoor; 't is maar dat je het weet.

FNaRK
29 mei 2004, 17:08
OMFG

Nocki heeft weer een nieuwe bevlieging :o


succes ermee

Nocki
31 mei 2004, 11:57
Roadkill jongen. je bent laat met je reactie... wordt je oud?

vinni
1 juni 2004, 15:14
Heb een platte flightcase gehad met op een plaat trespa de effecten
De plaat trespa was op een houten opstaande rand in de flghtcase bevestigd. Op de plaayts waar effecten zitten zat nog een klosje hout zodat als je op de swtich trapt de trespaplaat niet doorzakt. Onder de plaat zit ook een pedalpowrII voeding. Alle draadjes e.d. zijn onder de plaat afgemonteerd.

Helaas geen plaatje!

Groet,
Vinni

P.s. Ben nu bezig met een klein rackje.