PDA

View Full Version : Is Behringer FCB1010 goed materiaal?



zZoRgO
14 april 2002, 13:01
De FCB1010 is een midi foot controller, maar die kost maar 148 Euro...
Is dit wel degelijk?
veel mogelijkheden en zo?
compatible met een G-major?

thx

Slowhand41
16 april 2002, 16:03
Hallo,

Het lijkt een mooi apparaat maar heeft nogal wat beperkingen, zeker in combinatie met een G-major omdat je met de Behringer FCB 1010 niet de mogelijkheid hebt om in een opgeroepen preset de effectblokken uit te schakelen, daar heb je een midipedaal voor nodig welke ook Control changes kan verzenden. Op de website van TC-electronic is er een supportpagina waar een item is te vinden over de Behringer FCB 1010 en ook één over de midipedalen welke zij aanbevelen. Daar kun je de Yamaha MFC 10 nog bijzetten deze is ook geschikt voor de G-major. Ik heb zelf uiteindelijk gekozen voor een Roland FC-200 (tweedehands).

zZoRgO
16 april 2002, 16:22
Ik ben in een winkel wat info gaan vragen, en daar hadden ze me gezegd dat je er ook control programs op kon programmeren...

Slowhand41
17 april 2002, 14:55
Ja, dat klopt als je een versie hebt met een update(andere chip??). Maar de control changes zijn beperkt tot 2 per preset, niet erg veel dus maar of jij er genoeg aan hebt? Ik vind het erg weinig want je wilt misschien in een preset meer dan alleen 2 effecten of iets anders kunnen bedienen.

zZoRgO
17 april 2002, 14:58
Waar heb je die informatie gevonden?
want ik vind eigenlijk maar weinig info over die fcb

Slowhand41
17 april 2002, 16:26
Op de webpagina van Behringer staan de specificaties van de FCB1010 en op de site van T.C. (www.tcelectronic.com) bij de supportafdeling kun je zoeken op info over de G-major, eventueel kun je zelf ook een vraag posten over de combinatie met de FCB1010, ik heb dat zelf n.l. ook gedaan en zij kwamen tot de bovengenoemde conclusie. Dusssss........