PDA

View Full Version : en wie neemt er daadwerkelijk geluid op?



guhlenn
28 mei 2004, 13:45
nou? zouden we de ergernis kunnen delen, als niet professionele opanme gitaristen (de rest v/d band was te gierig of te lui om het te leren, waar of niet?).

Dingen als, Waarom werkt die kutzooi niet? Wat is een betaalbare doch redelijk pro oplossing? waarom koopt die fucking drummer niet gewoon zelf zijn mic's? En waarom geven we wel 1000,- uit aan een gitaar maar lijkt dat veel als het op AD convertors of monitors aankomt?

Ik verheug me nu al. :roll:

Guhlenn :lol:

El Capitain
28 mei 2004, 17:22
ik als fucking drummer koop zelf mijn mics... :)

Ik zal binnenkort eens wat onprofessionele zooi posten (serieus onprofessioneel!).

Bouke
28 mei 2004, 20:09
Hey,

De afdeling 'sounds' op dit forum staat er vol mee...

Bouke

x.studio
29 mei 2004, 05:34
Nou opnemers zijn er genoeg toch?
Ergernissen heb ik ook eigenlijk niet, of het moet zijn dat ik de tarieven van veel studio's te laag vind (noodgedwongen wellicht). Ik run geen pro-studio, ben ook maar een amateur die z'n best probeert te doen.
Probeer wel het 'vak' serieus te nemen, dwz kennis op te doen en probeer de lat steeds hoger te leggen.
Iedereen is in principe met de hedendaagse spullen in staat om als ze het serieus benaderen een leuke demo op te nemen tegen een niet al te hoog kostenplaatje. Ik heb het idee dat dat ook de oorzaak is van de lage studiotarieven (heb het even niet over de topstudio's). Als je een goede ruimte wil inrichten als studio en de benodigde hardware moet aanschaffen, moet investeren in kennis en kunde en ervan wil leven ehh tsja, heb het nooit uitgerekend (als dat al mogelijk is), maar het lijkt me geen vetpot dezer dagen.
:-(

guhlenn
1 juni 2004, 12:25
iedereen raadt het af om een commerciele studio te beginenn. Punt van mijn post is om tips en truuks uit te wisselen, nieuw materiaal te bespreken en eens verder te komen dan de "mijn soundblaster heeft ook een inoput, kan ik nu opnemen?" postings.

Goe, laat ik een begin maken; drums zijn , met grote afstand, mijn probvleem. Heb net geleerd hoe een volle kick gemaakt wordt, snare gaat prima. Maar hoe doen julile toms? gewoon de mics ervoor kopen? of huren? En de verheads, heb tot nu toe sm57 uit noodzaak gebruikt, heeft iemadn misschien goedkope oplossingen die een wat mooier geluid geven? van de andere kant; hoeveel deksel hoor je nou eiegenlijk in de eindmix? niet zo veel dus moet i daar dan m'n energie in steken nee toch/

Wat is een goede goedkope condensor vocal mic? heeft iemand de fame lijn van muscistore.com al geprobeerd? Lijklen erg ok. onze zangeres is erg goed en daar ga ik dus mijn beperkingern pas echt tegenkomen.

En gitaar ; dan tocvh de POD? high gain sounds krijg ik erg moeilijk fatsoenlijk in de digitale wereld, het klinkt wle goed maar meestal ook wat "faded"of veraf...

Zoiets...

Guhlenn

ps. Hulde aan de drummer, but then again; ben jij degene die de studio is begonnen? cuz in that case it don't count!