PDA

View Full Version : kracht



ronaldroosendaal
31 augustus 2001, 22:50
Ik heb het idee dat ik kracht in mijn linkerhand tekort kom. Vooral bij de barre-accoorden zijn de G,B,E-snaren vaak niet goed ingedrukt. Zou dit kunnen? Ik speel toch al een aantal jaar gitaar. Of ligt het aan mijn techniek of eventueel de gitaar. Ik heb naar mijn idee in de gitaarwinkel gemerkt dat het bijvoorbeeld mer een Ovation beter gaat. Overigens bij mijn electrische gitaar speelt dit.Groeten Ronald

Outshine
1 september 2001, 19:49
Dat kan aan een te hoge action liggen. Dan moet je idd meer kracht zetten om een akkoord helder te spelen. Maar vaak is het gewoon een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen en nog eens oefenen....
Zo krijg je vanzelf genoeg kracht in je vingers.

gertdm
2 september 2001, 00:05
ja, het kan meerdere oorzaken hebben m.i.
kracht natuurlijk, maar ook de houding van je linkerhand.
Een barre gemakkelijk kunnen pakken is ook afhankelijk van de breedte van de hals, het profiel van de hals, de grootte van je handen en de houding en de dikte van de snaren.

Ik ken iemand die om die reden graag op Hohner speelt omdat die een wat dunnere hals hebben.

Kracht is te ontwikkelen.

Is er ook verschil tussen je eerste barre's
en je latere barre's tijdens een repetitie?
Als dat zo is, b.v. dat je ,merkt dat je
naarmate een repetitie vordert ze steeds moeilijker gaat pakken, dan is het kracht.
Offe.....zitten er teveel barre's in de composities?

Rectifier
4 september 2001, 12:08
Kan zijn dat het met een Ovation beter afgaat. Die hebben een V-hals en misschien dat je meer kracht kunt zetten als je zo'n hals hebt. Moet erbij vermelden,Ovation zijn wel een van de gitaren die acoustisch het lichtst spelen. Je hebt ook van die hand-veren waarmee je je handspieren kan trainen. Ik weet niet of het helpt,proberen altijd waard.