PDA

View Full Version : Stratman70 goes Gibson Les Paul: Happy Song



Stratman70
28 mei 2004, 11:55
Ik vond een backingtrack waar ik wel iets mee kon dacht ik zo.

Ik hoorde laatst van iemand hier zo'n mooie opname van de Gibson Les Paul, waardoor ik dacht: "Daar moet ik toch ook weer eens iets mee doen." Uiteindelijk zijn er wel veel effecten gebruikt, dus echt puur is het geluid niet meer... maar ja, het nummer vroeg erom.
Melodieuze gitaarmuziek rondom een piepklein thema'tje (wat gejat is van een riedeltje uit Ilse Delange's I'm Not So Tough.)

Afgezien van wat schoonheidsfoutjes (met name de timing soms) is het wel een lekker nummertje geworden. Zelf word ik er erg blij van, dus:

HAPPY SONG (http://home.wanadoo.nl/e.kosters/Acoustic%20Rock.MP3)

ED BOB
28 mei 2004, 12:06
Ik hoorde laatst van iemand hier zo'n mooie opname van de Gibson Les Paul, waardoor ik dacht: "Daar moet ik toch ook weer eens iets mee doen."

Waar zo'n forum wel niet goed voor is.... :wink:

Stratman70
28 mei 2004, 14:43
Ja, het was YOU die dat deed, met dat schitternde geluid! :P

Gert-Jan
28 mei 2004, 15:05
Ik vind het vrij fantasieloos, maar het meest zonde vind ik dat je gitaar niet gestemd staat (of niet goed octaaf-gesteld).

Stitch
28 mei 2004, 15:12
Terug naar de gevangenis! U komt niet langs start!

Predator
28 mei 2004, 15:20
Ja, het was YOU die dat deed, met dat schitternde geluid! :PYou? Als in "Sol - You" van op mijn demo?

Gert-Jan heeft gelijk over je intonatie van je gitaar, hij klinkt net iets te laag, waardoor het een beetje 'flauw' klinkt. Je beheerst het spelen met de slide best goed dude! Je sound is ook wel te pruimen, de effecten klinken goed!

Zoals je zelf zegt, werken aan je techniek! Thema is best leuk, had met een betere techniek beter uitgewerkt kunnen worden! :wink:

Stratman70
28 mei 2004, 15:48
dubbelpost

Stratman70
28 mei 2004, 15:49
Ik lees met verbazing de commentaren. ik vond hem zelf namelijk hartstikke gaaf eerlijk gezegd. Het nummer is behoorlijk stemmig (letterlijk en figuurlijk :) ) en er zit toch best een verhaal in, als je daar van kunt spreken bij een instrumentaal nummer.

Inderdaad ben ik geen technisch begenadigd gitarist, maar binnen de beperkingen die ik heb maak ik volgens mij best aanvaardbare muziek. Om dit nou 'fantasieloos' te noemen...

tja, jullie zijn de 'jury', maar deze 'kandidaat' is het daar niet mee eens.
Over die octaafzuiverheid ben ik het wel eens. Daar had ik beter op mogen letten. het komt volgens mij maar bij één stukje voor. En ja, de slide is ook niet altijd even zuiver in pitch.

Maar goed, het kan niet altijd even mooi en goed zijn misschien.
@ Stitch: verklaar je nader kerel: wat is er zo slecht aan?

Ik ben erg benieuwd naar de volgende reacties. Ik blijf hem zelf hoe dan ook best aardig vinden en eigenlijk zelfs veel beter dan Little Wing, als je al een vergelijk kunt treffen, want het is heel andere muziek.

Toch bedankt voor jullie commentaar!

p.s. @ Predator: Thanks! Nee, ik bedoelde ED BOB.

defecto
28 mei 2004, 16:07
Uhm.. ik vind hem gewoon heel mooi! Deze sound is gewoon erg mooi.. 8) En ik vind het zeker niet fantasieloos!

Volgens mij heb ik nog niks negatiefs over een van je nummers gezegd, vindt ze dan ook allemaal (niet even, maar toch.. :P) mooi. :D

Bouke
28 mei 2004, 16:09
Sjalom!

Here are the point from the Assen-jury...

Ehhh, tja. Er zitten leuke stukkies in, je hoort een mooie LP-tone, helaas wel vals op (veel) punten, eigenlijk net niet raak. Komt misschien idd wel door het sliden. Dat klinkt op zich nog best wel goed, je doet wel wat interessante dingen, maar het valse, net niet zuivere maakt het een beetje vermoeiend om naar te luisteren. Ik vind de tweestemmige dingetjes wel lekker. Helemaal fantasieloos is het naar mijn idee niet, maar de eerste keer kwam ik maar tot de helft met afluisteren. Nu de tweede keer staat 'ie helemaal op. Beetje veel van hetzelfde ofzo, kweenie precies, er is iets. Slecht is het sowiezo niet, je hoort dat je goed kunt spelen, maar het mist net de scherpte om het mooi te laten zijn. En ik vind het wat vlak in de compositie. Tuurlijk zit je aan je backing vast, maar dat vind ik dan ook niet de mooiste.

Tot nu toe wint je Little Wing-intro :D

Groets,

Bouke

PS
Vanaf volgende week kun je weer over mijn muziekies kletsen, want dan gaat onze bandsite online met daarop 11 repetitie demootjes (met grooooote nadruk op repetitie :D)

Stratman70
28 mei 2004, 16:34
@ Defecto: Thanx man! Hoe is het met de film trouwens?

@ Bouke: Dank voor je uitvoerige comment! Ik zal er mijn voordeel mee doen. Je hebt wel gelijk.

Ik ben benieuwd naar je muziek. 7 Hours of downtime vind ik zo goed! Staat op de harde schijf.

had je mijn "Apache" eigenlijk ook al gehoord? ben ook wel benieuwd wat je daar van vindt.

Gert-Jan
28 mei 2004, 16:38
Wie om een mening vraagt krijgt 'm. Ga dan geen welles nietus discussie aan. Ik blijf het toch fantasieloos vinden, of jij dat nu wel of niet terecht vindt. Smaken verschillen, toch?

Stratman70
28 mei 2004, 16:43
Dat is zeer zeker zo! :)

Toch bedankt voor het luisteren en je commentaar!

ED BOB
28 mei 2004, 16:57
Ja, het was YOU die dat deed, met dat schitternde geluid! :P

Thanx! Nooit gedacht dat ik (of mijn geluid dan) nog eens een inspiratiebron zou kunnen zijn.... :razz:

ps. ik heb het stuk nog niet beluisterd. Zodra ik de kans krijg, zal ik mijn mening geven...
Ben trouwens al vaker tegen de limit van het bezoekersaantal aangelopen, je begint populair te worden :lol:

Greetz, Ed

The_RockeR13
28 mei 2004, 20:15
vreemd, waarom kan ik niks van stratman70 downloaden :???:

Mithrandir
28 mei 2004, 20:24
Omdat zijn download limiet bereikt is, morgen kan het weer waarscvhijnlijk. En ik was ook net zo benieuwd naar dit nummer.

alhambra
29 mei 2004, 07:17
Ach ik vind het nog niet verkeerd stratman maar ja of je dat nu van mij wilt horen :D.

Tis idd een beetje weinig van het goede maar zoals je zelf al zei een piepklein thematje dus men was gewaarschuwd.

Afgezien van al het kommentaar die redelijk klopt kan ik het toch wel volledig belisterend maar dan wel als achtergrond en niet met iets van "stil dit moet ik horen".

Noid
30 mei 2004, 10:56
Leuk, beetje retro achtig (jaren 70, met dat 2-stemmige a.h. begin enzo,) . Het thema-tje b-c-g b-c-g komt wel vaak voorbij, wat het samen met de backing op een gegeven moment wat eentonig maakt (past ook wel in retro jaren 70... ). Je hebt geprobeerd om dat op te vangen door veel af te wisselen, leuke dingen met een slide, een wah, gedempt met delay/reverb enz. O.k. er zijn dingen die beter kunnen (in de voorgaande reacties al voldoende genoemd) maar als je daar doorheen luistert hoor je meer dan voldoende leuke dingen en klinkt het geheel wel lekker "stemmig".

Br@mbo
30 mei 2004, 11:10
rond 2.49, welk effect is dat ?

voor de rest vind ik het fantastische luistermuziek!!
tja, zoals eerder gezegd, vind ik jouw muziek altijd wel super, jouw stijl ligt me

Stratman70
30 mei 2004, 19:29
@ The RockeR13: blijf proberen alsjeblieft.
@ Alhambra: natuurlijk is elk commentaar welkom!
@ Noid: Dank je. Het is inderdaad zoals je zegt: retro, stemmig, maar dingen hadden beter gekund idd.
@ Br@mbo: Thanks dude! Altijd goed om te horen dat mensen je muziek mooi vinden. het effect is een chorus. Een preset op de POD 2.0.

Hopelijk is het weer snel te beluisteren.. De url is nou even onbereikbaar.

defecto
30 mei 2004, 20:32
@Stratman70: De film gaat goed. In de zomervakantie opnames en tot dan toe voorbereidingen en dingen regelen.

Heb je een website met een index van al je opnames ofzo? Dat lijkt me wel handig, dat je al je nummers bij elkaar hebt staan zegmaar.. gewoon de links ofzo.

Br@mbo
30 mei 2004, 20:46
strat : als je msn hebt wil ik hem wel voor je op een server zetten , voeg me even toe

Stratman70
30 mei 2004, 21:15
Helaas, ik heb geen msn. Maar ach, morgen moet ie het weer doen, mijn homepage. Ik hoop dat het verkeer iets minder wordt. Vreemd trouwens: veel verkeer, maar relatief weinig reacties. De homepage ligt al drie dagen elke keer plat. maar ja....

@ defecto, ik zet wel eens wat op mijn wanadoo homepage, maar daar kan niet al teveel op, dus haal ik de muziek er ook regelmatig weer vanaf.

Brianmayrulezzz
31 mei 2004, 12:18
echt supervet man, die slides en dat harmonized stuk!!! :cool:

Stratman70
1 juni 2004, 10:38
Thanx dude!