PDA

View Full Version : microfoonaanbieding bij feedack



zjanke
27 mei 2004, 23:18
http://www.feedback.nl/pixcash/c3VwZXJsdXhfZHJrLWEzYzIta29mZmVyMzUwMzUwNzBjY2NjZm Y=.jpg

Zou dit wat zijn om te starten? We willen zelf wat demo's in elkaar gaan frommelen, en microfoons is eigenlijk het enige probleem. Ik heb een tascam us122 en verder hebben we nu alleen zangmicrofoons (sm58)

skanky
27 mei 2004, 23:27
Als je er niet teveel van verwacht zijn ze zeker bruikbaar voor een demo. Het is natuurlijk goedkoop spul maar als je het alleen voor simpele oeferuimte-opnames/demo's wil gebruiken is er niks mis mee.

x.studio
29 mei 2004, 05:46
Jullie drummer is dan voorzien van mic's, maar eh hoe wilde je de rest doen?
Zit ik goed als ik zeg dat de planning een 2-sporenopname is? pre-gemixed op een mixer en dan naar de tascam?
Indien ja, dan zou ik het anders doen, vind zoveel mic's voor enkel de drums bij een 2 sporenopname een beetje overkill/niet nuttig.

zjanke
29 mei 2004, 18:07
Aangezien ik dit ook wil gebruiken om te proberen hoe een en ander in elkaar steekt zijn alle tips welkom, ik heb wel wat ervaring achter een mengtafel tijdens optredens. :-?

Ik wil voor de band een instrument per spoor opnemen (acid pro 4.0), sommige dingen rechtstreeks via de tascam, drums via een mengtafel (is aanwezig in de repetitieruimte), gitaren gaan rechtstreeks (accoustisch) of via een SM58 voor de versterker.
Drums is altijd wat lastig als je niet voldoende of de juiste microfoons hebt, dus vandaar de vraag.

Als ik dan alle partijen heb kan ik nog een eindmix maken, misschien neem ik sommige dingen twee of drie keer op in verschillende geluiden/arrangementen, zodat ik nog wat kan spelen verschillende met effecten.

Ik heb nog een week voor het zoeken naar een alternatief, anders ga ik gewoon zo'n setje halen. Dood zal ik er voor die prijs in ieder geval niet van gaan :D

x.studio
30 mei 2004, 05:11
Begraven worden is inderdaad veel duurder :-D

Ik had even begrepen dat je alleen verder nog een sm58 had. Goed een drumstel opnemen is zo ongeveer de lastigste klus. Nadeel van je methode, maar ik zie met het beschikbare materieel ook geen andere oplossing, is dat je de drummix al in één keer goed moet hebben. Er is niks meer te schuiven/aan te passen in de mix achteraf dan harder of zachter.
Het enige wat ik je mee kan geven is dat je er de tijd voor moet nemen bij die drums, neem stukjes voor proef op en luister die rustig af, net zolang tot je de perfekte plaatsing en balans hebt

succes

x.studio
30 mei 2004, 05:12
Ik zag trouwens dat jullie hier uit de buurt kwamen, als je iets dringend tekort komt, mag je wel even een gil geven.

guhlenn
1 juni 2004, 12:34
wat voor zangmic gebruitk x-studio en heb je daar samples van?

Guhlenn

x.studio
3 juni 2004, 01:56
wat voor zangmic gebruitk x-studio en heb je daar samples van?

Ik run geen commerciele/profi studio en ben zelf absoluut geen zanger, zou een belediging zijn voor een dure mic. :-D
De zangers en zangeressen die op mijn schijf van m'n recorder zijn vereeuwigd waren zelf in bezit van fatsoenlijke zangmic's en aangezien het allemaal hobby/pro-deo werk is heb ik ook niet de neiging om een neumann o.i.d. aan de collectie toe te voegen. Als ik nu een aanval zou krijgen om wat in een mic te kwelen heb ik aan bruikbare mic's daarvoor keus uit een Sennheiser e835 of een AT3035(condensator).
M'n huidige mic's zijn (voor zover boeiend): Sennh 835, 2x 609's, AKG D112, Shure SM57 en nog 2 goedkope Shure micjes uit de aanbiedingsbak, en 2x AT3035.
Ik heb geen samples ter testvergelijk, ben wel ooit zo'n site tegengekomen met een diverse mic's, maar zou even moeten graven om die weer te vinden.
Heb het wel ooit gedaan, al m'n mic's voor een gitaarspeaker en dan eens luisteren naar de verschillen, maar dat heb ik al lang weer weggemikt.

grt Pieter[/quote]