PDA

View Full Version : pedalen aanschaffen



vincentkeizer
27 mei 2004, 22:40
Hoi,

Ik ben van plan om binnenkort wat effecten aan te schaffen... Maar nou heb ik daar nog nooit echt mee geexperimenteerd, dus ik wou eerst hier ff wat info opvragen voordat ik echt pedalen ga testen...

ik speel dus voornamelijk op een les paul model gitaar...
ik was op zoek naar een distortion of overdrive pedaal, maar ik ben dus niet op zoek naar een metal geluid maar wel naar een beetje ruig geluid... De muziek die ik vaak speel hangt een beetje tussen de peppers en de foo fighters...

Verder vind ik het effect van tom morello ook erg vet, daar gebruikt hij geloof ik een whammy pedaal voor... welke pedalen zijn daarin goed?

Verder ben ik ook nog op zoek naar een goede delay pedaal..
En nog ff voor de duidelijkheid, ik ben dus niet op zoek naar een box met allemaal effecten erin, want ik heb nu een digitech rp 200 staan en dat is dus echt helemaal niets!!

Wie kan mij hiermee een beetje op weg helpen?

Kamiess
28 mei 2004, 20:15
Betreft je distortion zou ik voor een ds1 van boss gaan of voor een marshall guv'nor (het liefst de oude zwarte, maar de nieuwe kan er mee door).
Ik heb geen idee wat voor amp je hebt,maar tom morello had een JCM800(50 w).
En als je veel solo's speelt zou ik ook voor een chorus,delay en een wah gaan.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Het is trouwens niet per definitie zo dat een multieffect niks is>ligt er maar net aan wat je hebt>die 19" van marshall jmp1 is wel gaaf.
En heb zelf een alesis quadraverb gt en als je zorgt dat je eigen versterker zelf de meeste overdrive produceert en je gooit de distortion erover heb je een geweldig iron maiden achtig geluid.

Maar goed hoop dat jer wat aan hebt

Nocki
28 mei 2004, 22:37
leuke begin effecten en bruikbaar blijven delay en chorus. maar voor variatie zijn een leuke phaser en een flanger ook leuk.

sommige gitaristen lopen weg met wah wah's maar dat vind ik zelf niet interesant (voor wat ik doe dan toch).

Nocki

Mitch
29 mei 2004, 01:19
De Marshall distortions (Jackhammer, Guvnor) zijn wel wat ondergewaardeerd inderdaad. Als je een beetje fijne versterker hebt kun je beter verre van Boss distortions blijven.
Ga vooral eens testen bij een wat grotere zaak of probeer bij meerdere zaken meerdere pedalen uit en ga daarna op jacht op www.marktplaats.nl :D
Zonder meer het grootste tweedehands pedalen aanbod.

Amp
29 mei 2004, 16:16
Als distortion zou ik ook zeker even naar de ProCo RAT kijken, geschikt voor zowel milde overdrive als vette (bijna fuzzachtige) distortion.. En niet duur, de RAT II is volgens mij nu in de aanbieding bij Feedback..

Verder de Whammy is eigenlijk per definitie van Digitech. Er zijn verschillende types van geloof ik, maar daar weet ik niet echt veel van.

Wat betreft delay: er zijn talloze, en erg verschillende delaypedalen. Een veelzijdig, mooi pedaal is de Korg 301dl Dynamic Echo (waarvan ik er toevallig eentje te koop heb staan :razz: ), waarbij je 2 presets hebt, en hij kan zowel digitaal als een analoog-simulatie. Mooie analoge delays zijn bijvoorbeeld de Boss DM2 en de Ibanez AD9. Wil je heel veel flexibiliteit, kun je gaan voor een Line6 DL4 Delay Modeler of de Boss DD20 GigaDelay.

Hoop dat je hier een beetje mee geholpen bent.