PDA

View Full Version : elementen voor Telecaster



hangglider
14 april 2002, 12:03
Ik heb een Squier Telecaster, het is een prima gitaar maar er is 1 probleem;
Bij overdrive en distortion begint de gitaar snel te piepen en te feedbacken.

Een optie is dus nieuwe elementen op m'n gitaar zetten.

Heeft iemand advies welk merk ik het beste kan nemen zodat het piepen afneemt???

Let wel, ik heb geen zin om enorme bedragen uit te geven daar mijn gitaar ook niet super duur is.

PeArLjAm
14 april 2002, 12:17
Seymour duncan maakt goede telecaster elementen, alleen wel vrij duur. Denk dat je voor een setje in je gitaar snel 150-200 euro kwijt bent.

sash
14 april 2002, 15:51
De American Standard Delta Tones zijn erg goed. Ze hebben wat meer power en hij word met de pots en een .022 condensator geleverd. Een setje kost rond de 110 euro

Robbert
14 april 2002, 16:44
Andere optie is de elementen te laten waxen.

Als je wilt weten wat dat precies is, moet je even een zoekopdracht geven, is al eens behandeld.

Ik heb zelf ook een Squier strat, en moet eerlijk zeggen dat in vergelijking met mijn US Standard, de Squier elementen niet echt onder doen.
De pickups zijn inderdaad scheller, piepen eerder en het materiaal is waarschijnlijk goedkoper, toch heeft wel een lekker strat geluidje. De Standard is iets doffer zeg maar, meer afgeschermd, waardoor dus ook het bright een beetje minder is.

<KNIP>

Robbert

/Edit: Ik weet het verschil niet zo goed tussen een Strat en Tele :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Robbert op 2002-04-14 16:45 ]</font>

hangglider
15 april 2002, 15:50
Op 2002-04-11 08:14, schreef jamar:


Op 2002-04-10 14:21, schreef Grooveyard21:
Wat is precies het verschil in geluid tussen de standaard pu en de vintage noiseless pu's? mij kan een beetje brom niet zoveel schelen, dus het gaat mij om het geluid. Ik ben zelf erg tevreden met het geluid van mijn 1997 tele met standaard pu's.

De vintage noiseless pu's klinken volgens mijn beleving warmer en hebben meer "twang" dan de standaard pu's. De halselementstand geeft een mooie warme toon de middenstand een warme kristalheldere sprankelende toon, de brugstand geeft het onmiskenbare twangy tele geluid zoals je hoort bij flatpickers als Albert Lee, James Burton, Roy Buchanon, Vince Gill. M.A.W. Kippevel! By the way ik heb ook de Kinman Vintage noiseless pu's gehoord en ook die klinken ook heel erg goed.



deze quote is afkomstig uit ander topic.

vraagje: piept je gitaar als je met flinke distortion en overdrive speelt?

EmgMaster
15 april 2002, 16:06
Twee EMG's er in laten zetten, net als de gitarist van Nickelback. Klinkt wel goed denk ik

hangglider
15 april 2002, 17:42
Op 2002-04-15 16:06, schreef EmgMaster:
Twee EMG's er in laten zetten, net als de gitarist van Nickelback. Klinkt wel goed denk ik


uhh....dat is nou net het geluid dat ik absoluut NIET zoek. :wink: