PDA

View Full Version : jaren 80 rock



THW
27 mei 2004, 19:35
ik wil mijn gitaarspel een beetje uitbreiden met het spelen van jaren 80 rock

suggesties?

hoofd
27 mei 2004, 19:44
breid eerst maar je kapsel en garderobe uit... :wink:

Maar serieus, wat bedoel je met suggesties? Als je geen bands weet uit de jaren 80, waarom wil je het dan spelen? En als je wel bands kent uit de jaren 80, dan ga je die toch naspelen?

Fuhgawz
27 mei 2004, 20:04
Laat die jaren '80 rock maar zitten en ga Led Zeppelin en Black Sabbath spelen of zo. :roll:

Luca P
27 mei 2004, 20:25
Nee!
Eddie Cochran of Les Paul of Chuck Berry.

sambora
27 mei 2004, 20:30
Bon Jovi natuurlijk en verder is ook Whitesnake een aanrader (met Adje Vandenberg / John Sykes ?!?). Iets mindere goden, naar mijn mening, zijn White Lion, Poison & Skid Row.

Ik heb laatst in de bieb het tabboek "songs that shaped a decade" (of iets dergelijks) zien staan. Daar stonden een stuk of 25 nummers in van de jaren 80.

THW
27 mei 2004, 20:45
breid eerst maar je kapsel en garderobe uit... :wink:

Maar serieus, wat bedoel je met suggesties? Als je geen bands weet uit de jaren 80, waarom wil je het dan spelen? En als je wel bands kent uit de jaren 80, dan ga je die toch naspelen?
ik ken wel een paar jaren 80 bands alleen niet zoveel dus ik dacht vraag het ff aan jullie
wat ik in gedachten had:
Motley Crue
Quiet Riot
Van Halen
KISS (uit de jaren 80 :roll: tijd)


PS ik heb al Led Zeppelin en Black Sabbath nummers gespeelt en ik wil weer iets anders doen

birt
27 mei 2004, 23:31
whitesnake, cinderella, motley crue, guns 'n roses, queen, alcatrazz, mister mister, queen... :)

love 'em!

Anders Destium
28 mei 2004, 15:25
Jullie vergeten een van de belangrijkste IMO: Europe :)

Naast de bekende hits hebben ze echt leuke muziek gemaakt, ik luister het nog steeds met veel plezier. Wat je ook zou kunnen gaan luisteren is Journey, Rush en Kansas (een paar van mijn favo bands, maar die zijn allemaal in de jaren 70 begonnen!)

birt
28 mei 2004, 15:33
ik ben er nog wel vergeten: scorpions, rainbow, michael schenker, idd ook europe, j geils band, boston, srv, bowie, status quo, supertramp...

raven_0181
6 augustus 2004, 13:52
Zou zeggen probeer met distortion je hals element te bemeesteren
en dingen zoals Bon Jovi ,Guns n Roses en Pearl Jam

Veel suc6 :wink:

Jopie
6 augustus 2004, 19:38
Vergeet Gary Moore niet en ook een aanrader zijn de nummers die gedraaid worden op VROCK van het Playstationspel GTA Vice City je vind daar o.a. nummers op van David Lee Roth , Osbourne , Motley Crue , Judas Priest , Maiden , Autograph enz. Verder vind ik de muziek van Y&T erg lekker. Ze speelden laatst op Arrow en het is typische tachtig rock zij het dat Dave Meniketti al in de '70 begon.

Fuhgawz
6 augustus 2004, 20:37
Zou zeggen probeer met distortion je hals element te bemeesteren
en dingen zoals Bon Jovi ,Guns n Roses en Pearl Jam

Veel suc6 :wink:

Sinds wanneer is Pearl Jam 80's rock!? :roll: Hoe durf je Pearl Jam in hetzelfde rijtje te zetten als Bon Jovi en Guns n Roses!? :evil:

fenderfreak
9 augustus 2004, 17:03
Toto, Foreigner, Styx, Reo Speedwagon, Survivor...succes ermee!

Maiden Michiel
9 augustus 2004, 18:32
Jullie vergeten een van de belangrijkste IMO: Europe :)

Naast de bekende hits hebben ze echt leuke muziek gemaakt, ik luister het nog steeds met veel plezier. Wat je ook zou kunnen gaan luisteren is Journey, Rush en Kansas (een paar van mijn favo bands, maar die zijn allemaal in de jaren 70 begonnen!)
+1!

wietse
12 augustus 2004, 19:16
Toto, Foreigner, Styx, Reo Speedwagon, Survivor...succes ermee!
kijk dat is jaren 80 rock ook wel jaren 70 sommige van die bands draaiden toen allang mee.
zie heir veel namen voorbij komen wat we nu rock noemen , maar eigenlijk toch hardrock is , jawel zelfs europe en bon jovi vielen destijds onder die noemer.
en birt , SRV is geen rock maar blues.
of ken jij nog een andere?

Sir Peckerkäse
12 augustus 2004, 21:38
W.A.S.P.

Sir Peckerkäse
12 augustus 2004, 21:38
W.A.S.P.

Lahoeda
14 augustus 2004, 23:50
Metal:

Testament
Nuclear Assault
DRI
SOD
Exodus
Saxon

Hardcore (old school)

Youth of Today
Judge
Gorilla Biscuits
Bold
Black Flag

stewartfan
13 september 2004, 14:20
Airon Maiden toch ook jaren 80 ?? :-?

Set Wenker
14 september 2004, 13:41
Het is AJRON MEDEN!!!



























Toch? :roll:

Fuhgawz
14 september 2004, 15:23
Goede jaren '80 bands:
- the Cure
- Dinosaur Jr.
- Sonic Youth
- Joy Division
- Devo
- the Pixies
- Black Flag
- the Dead Kennedys

Maar dit is mogelijk niet wat je zoekt.

The Flying Dutchman
16 september 2004, 23:15
is waarschijnlijk al 1000 maal gezegd, maar laat de jaren tachtig zitten wanneer iedereen weet dat de piek in de jaren 60 en vooral 70 ligt waarom dan beginnen te spelen wanneer er een cultureel dieptepunt in zicht was?

Agent_Smith
11 december 2004, 17:06
is waarschijnlijk al 1000 maal gezegd, maar laat de jaren tachtig zitten wanneer iedereen weet dat de piek in de jaren 60 en vooral 70 ligt waarom dan beginnen te spelen wanneer er een cultureel dieptepunt in zicht was?

Yep, idd! Dus: THIN LIZZY!!!!!!!

oja, btw: Europe (lees vooral: John Norum) rulez ook big time ,als het toch over de 80's moet gaan.

e_lukather
11 december 2004, 18:50
Toto , Yes + alle bovenstaande :razz:

Kitaarhiero
12 december 2004, 14:26
Pink Floyd... maakte ook nog erg mooie muziek in de jaren '80.

1959SLP
12 december 2004, 16:34
wat me zo ff te binnen schiet:

Mercyful Fate
Riot
Victims Family
Tygers of Pantang
Bodine
Blackfoot
Agent Steel
Helloween
Y&T
MSG
Destruction
Kreator
Slayer
Yngwie Malmsteen
Heir Apparent
Crimson Glory
Metallica
... en vast nog wel een aantal die ik weggeknakt heb :oops:

Ome Henk
12 december 2004, 17:37
Gelukkig is Y&T (Yesterday & Today) reeds genoemd, maar welke zeker ook niet mag ontbreken is: Accept 8-)

Luister eens naar hun album: Restless & Wild :D Een klassieker.

Ook Earthshaker van Y&T is subliem 8-)

Neals
12 december 2004, 22:55
W.A.S.P.
Motley Crue
Queensryche
De latere punkbeweging
Minor Threat
Judas priest
Iron Maiden
Die hele bay-area scene 8-)

Die 80's waren eigenlijk zo slecht nog niet!


Wat popmuziek betreft waren de jaren 80 niet al te best, als je het echt puur om het gitaarspel doet is Prince misschien ook interresant om te noemen.

dejohan
13 december 2004, 18:06
Ik ben al tien jaar bezig deze hardrockgroepen uit mijn geheugen te bannen, komt er een klojo die dit wil spelen! :o

(het is een grapje hoor)


Enkel Motley Crue en Iron Maiden kunnen nog enige sympathie van mij krijgen, maar das meer wegens wat er naast het podium gebeurde dan wat er op gebeurde.


Jaren 80 rock das voor mij Joy Division, Hüsker Dü, de vroege U2, Cure, Pixies, Dire Straits, Black Flag, Bad Religion,...

kokeleko
14 december 2004, 15:09
Dokken met de waanzinnige George lynch, enne Loudness uit Japan.

Man
1 maart 2005, 17:18
laat ik RUSH nog eens benadrukken

THW
1 maart 2005, 17:26
WOW dit topic is al enorm oud, ik ben al zeker 5 maanden uit mijn jaren 80 periode :-?
Laat de reacties maar zitten nu hoor, ik ben nu meer met oude Hard/blues/shock(Alice Cooper)rock bezig
Jaren 80 rock heb ik nu wel gezien hoor

Voor mij hoeft dit topic niet meer hoor

dejohan
2 maart 2005, 13:04
Voor mij ook niet. :lol:

Experience
2 maart 2005, 19:26
luister eens naar oude platen van de peppers uit de 80's.. zoals Mothers Milk en BSSM. misschien een Id?

THW
2 maart 2005, 19:36
luister eens naar oude platen van de peppers uit de 80's.. zoals Mothers Milk en BSSM. misschien een Id?

WOW dit topic is al enorm oud, ik ben al zeker 5 maanden uit mijn jaren 80 periode :-?
Laat de reacties maar zitten nu hoor, ik ben nu meer met oude Hard/blues/shock(Alice Cooper)rock bezig
Jaren 80 rock heb ik nu wel gezien hoor

Voor mij hoeft dit topic niet meer hoor
:)

Mithrandir
2 maart 2005, 20:10
Hoe kan je al weer zo snel op die muziek uitgekeken zijn?

THW
3 maart 2005, 11:07
Hoe kan je al weer zo snel op die muziek uitgekeken zijn?
Nou heel simpel ik heb nog wel intresse voor 80's rock maar dat is minder groot dan me intresse van Classic rock op dit moment
Ik luister nog steeds wel vaak 80's rock maar ik speel het gewoon minder dan classic rock op dit moment....