PDA

View Full Version : HELP: te goed lockende lockingtuners!



Brianmayrulezzz
27 mei 2004, 18:38
Ik heb dus een stel prachige lockingtuners (Grover) op mijn burns brian may zitten. Gister mijn hoge E snaar gesprongen: die tuner wilde mijn snaar niet loslaten, dus ik een bietje draaien en rukken... en je raadt het al: snaar breekt af. Nu zit er zo'n piepklein stukje snaar nog in die tuner vast...

wie weet hoe ik dit eruit krijg?!??!! (met een tang flink rukken helpt niet :-( )

Shaggy
27 mei 2004, 18:45
meestal helpt het als je de tuners losdraaid voordat je gaat trekken en rukken (uhhh :-? ) .. misschien moet je ook vaker je snaren wisselen door ouderdom worden ze ook minder flexibel

Mitch
27 mei 2004, 22:13
De automatische locking ?
Met een muntje of erg botte kleine schroevendraaier van bovenaf (dus op de 'pole' war de snaar ook door heen gaat) opendraaien.
Als er namelijk nog een snaarstukje in zit en er geen spanning meer op de snaar staat (snaar dus gebroken !) blijft -ie vastzitten en moet je 'm "handmatig" verwijderen door 'm open te schroeven i.p.v. aan het gewone stemmechaniek te draaien.
Volgende keer dus gewoon het stemmechaniek verder doordraaien, dan laat -ie wel vanzelf los.

Brianmayrulezzz
28 mei 2004, 16:33
thnx, ik ga het proberen!


En... tis gelukt :-D

ieme
28 mei 2004, 19:09
Hoe bevalt die burns jou? ik heb er 3 gehad en vond ze alle 3 waardeloos! ik heb ook op Guilds gespeeld en die waren stukken beter!

Brianmayrulezzz
30 mei 2004, 19:02
Hoe bevalt die burns jou? ik heb er 3 gehad en vond ze alle 3 waardeloos! ik heb ook op Guilds gespeeld en die waren stukken beter!

Mijn Burns bevalt zeker goed :-D ! In het begin heb ik er flinke klachten mee gehad (kortsluiting binnenin), maar de winkel waar ik 'm had gehaald heeft alle bedrading van binnen vervangen. Voor de rest heb ik er nooit klachten mee gehad. Ik vind 'm zeker erg goed gebouwd, ik heb geen slordige foutjes hierin gevonden; hij werd ook goed afgesteld voordat ik 'm mee naar huis kreeg. De gitaar voelt lekker stevig, de nek ook. Het enige nadeel van die nek vind ik dat je echt voelt dat ie niet gemaakt is om er snel op te spelen. Maar voor de rest vind ik 'm heerlijk spelen. Ook het geluid bevalt mee heel goed. Vooral de humbuckerstand (brug + midden) en het halselement (lekker bluesy). En wat betreft die Guilds, ik heb er heel veel over gelezen, maar men zeg dat de Burns toch beter gebouwd is (op de tremolo na dan)... De burns is een veel exactere kopie... Brian may heeft niet voor niets na een korte tijd de productie laten stoppen.
Btw, sta jij ook op die burns owners list op www.brianmaycentral.com?