PDA

View Full Version : powertone midi switchen?



frisb
27 mei 2004, 18:26
Hoi,

Ik ben van plan om op korte termijn een Koch Powertone II aan te schaffen. Nou ben ik me ook een beetje aan het verdiepen in MIDI en alles wat daarbij komt kijken, maar zou iemand me kunnen zeggen of het mogelijk is om de Powertone met een Behringer FCB1010 footswitch MIDI te schakelen? Zo ja, hoe en wat ik daar verder nog bij nodig?

Alvast bedankt!

EmgMaster
27 mei 2004, 19:10
Als die powertone midi gestuurd kan worden wel, anders niet. Moet je even bij de specificaties kijken

P****Fred
27 mei 2004, 19:47
via de de behringer kan je wel relais (bv de kanalen van je amp) schakelen, dus het zou moeten kunnen...

Rowin
28 mei 2004, 16:04
Hoi Frisb,

De Powertone is (net als de Multitone) Midi te schakelen via de DJ1. De Koch DJ1 is slechts een converter van jack naar 5 polige Din. Wanneer je midi pedaal met relais schakelt en 4 mono jacks kan schakelen, kun je alle functies van de Powertone via Midi schakelen. Je setup wordt dan dus: Midi switcher -> DJ1 -> Powertone.

Groeten,

Rowin
Koch Guitar Electronics

InternEd
28 mei 2004, 21:07
Wanneer je midi pedaal met relais schakelt en 4 mono jacks kan schakelen, kun je alle functies van de Powertone via Midi schakelen. Je setup wordt dan dus: Midi switcher -> DJ1 -> Powertone.
Hoi,

Dat kan de FCB1010 dus niet, want die kan 'r volgens mij maar 2 aan.
Er zijn wel aparte midiswwitches met meer (4) uitgangen. Ik heb de Nobels MS-4, daar schakel ik m'n Twintone mee, gaat perfect. Zie www.nobels.de voor de specs. Hij kost zo'n 120 euro, dus da's best veel, maar ook wel 2ehands te vinden.

Groeten, Ed.

vinni
1 juni 2004, 15:03
JA...dat kan...

Kijk eens op:
http://www.axess-electronics.com/_cfx4.htm

Perfecte appartatuur voor een uitstekende prijs.
Heb net zelf en voor Bram Versteeg van dit forum twee GRX4's besteld.

Groet,
Vinni

frisb
18 juni 2004, 12:40
Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat het wel gaat lukken. :)

Raffel
18 juni 2004, 13:04
als je bij de FCB1010 2 stereokabels gebruikt kan je deze toch laten verlopen naar 4 mono kabels (Y kabels)? Kun je volgens mij nog alles switchen.

LordRiffenstein
18 juni 2004, 13:45
als je bij de FCB1010 2 stereokabels gebruikt kan je deze toch laten verlopen naar 4 mono kabels (Y kabels)? Kun je volgens mij nog alles switchen.

Nope, de aansluitingen op de FCB zijn mono.

Raffel
18 juni 2004, 13:54
hmm jammer, ik dacht ergens stereo gelezen te hebben... :-?